Gå til innhold

Liker du svigers?  

28 stemmer

1. 1. Liker du svigers?

• Ja
      20
    • Nei
      8

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utdyp gjerne (KORT) hvorfor du enten liker eller ikke liker svigerforeldrene dine (svogere og svigerinner er også med!). 

Anonymkode: 15564...eba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker de. De er trivelige og oppegående mennesker. Det eneste som kanskje er litt kjedelig er at de spiser middag hver dag kl 3. Og er i seng til 21-22- tida. Også er det stort sett bare tv som gjelder i mellomtida. Jeg er vant med at middag serveres litt seinere, også blir man gjerne sittende å prate til langt på kveld og kose seg når familien er samla. Men det er bare småpirk, som jeg bare merker noe til når vi blir bedt på middag.

Anonymkode: 92c60...e05

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker de. De er trivelige og oppegående mennesker. Det eneste som kanskje er litt kjedelig er at de spiser middag hver dag kl 3. Og er i seng til 21-22- tida. Også er det stort sett bare tv som gjelder i mellomtida. Jeg er vant med at middag serveres litt seinere, også blir man gjerne sittende å prate til langt på kveld og kose seg når familien er samla. Men det er bare småpirk, som jeg bare merker noe til når vi blir bedt på middag.

Anonymkode: 92c60...e05

:)

Anonymkode: 15564...eba

Skrevet

Jeg liker mine eks-svigerforeldre og min eks-svoger. Selv om vi ikke passer i lag på alt. Selv om jeg gjennom tiden har irritert meg endel over dem, og selv om eks-svigermor og jeg har hatt endel krangler. Men sånn er det når man har nære forbindelser over tid. Og bor nært hverandre. De er besteforeldrene til barna mine, og selv om jeg ikke lenger er "inngiftet", ser jeg dem likevel som familie.

Jeg liker også min svigermor, og svigerinner og svogere. Selv om vi heller ikke passer i lag på alt, og til tross for at vi er forskjellige + stor aldersforskjell til svigermor. De er hyggelige og oppegående mennesker som jeg trives sammen med. 

Det handler om familierelasjoner. De velger en ikke på lik linje med venner. Men legger man godsida til, og aksepterer at man er ulike, så er det utrolig hvor bra forhold en kan få. Selv om man har ulike erfaringer, hverdagsliv og tradisjoner. Jeg har godtatt mine svigerforeldre, og de har godtatt meg. Selv om vi er ulike og har forskjellige måter å gjøre ting på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke møtt svigerforeldrene mine så ofte, siden de bor langt vekke, men så langt liker jeg dem godt. De er rolige og sindige, det liker jeg. De er litt "gamle" av seg, som spiser middag tidlig, veldig fokus på kaffe og tebrød, og er teknologisk hjelpeløse :P Men de er veldig koselige og hyggelige, og da får det heller gå at jeg som regel går rundt skrubbsulten når jeg er der, for de spiser dagens siste måltid kl 17, og forventer tydeligvis at da er alle mett for dagen. 

Svogerne mine har jeg ikke møtt ennå, de bor i hvert sitt hjørne av landet de også. 

Anonymkode: ef207...dc6

AnonymBruker
Skrevet

Nja, helt ok.

Vi er ikke på samme bølgelengde akkurat. Svigermor prater og spør spørsmål hele tiden, men hører egentlig ikke etter. Så hun vet ingenting om meg. 

Svigerfar er sånn som klager på absolutt alt, alt på tv, alle reklamer, alt som står i avisene osv osv. Veldig negativ.

Jeg syns de er slitsomme å være sammen med, men er ikke sånn at jeg ikke kan omgås de.

Anonymkode: fe131...93c

Skrevet

Jeg liker dem kjempe godt!! Foreldrene er skilte og begge har giftet seg på ny. Stortrives hos dem begge :) alltid glade, hjelpsomme, morsomme og jeg lærer alltid noe nytt :) vi treffes ofte. Jeg har også en fantastisk familie selv, så føler meg utrolig heldig som har så mange gode mennesker rundt meg :hoppendeglad:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker de. Høflige, hjelpsomme, flinke med barn, liker å finne på ting som er gøy, spandable osv..

Anonymkode: f8cc3...d9c

Skrevet

Svigerforeldrene mine er helt OK. Nå har de riktignok blitt syke og gamle og havnet på hjem, men det har jo ikke alltid vært sånn. Svigermor er en rett frem dame, men tåler heldigvis (som regel) at jeg er det samme tilbake.

Mine to svogere derimot.... Vel, han ene omgås vi innimellom, men jeg har ikke noen relasjon der. Den andre ser vi sjelden,og her er det ikke noe jeg ønsker å utdype nærmere.

Skrevet

Liker svigerfar, vi har et nært forhold, han bor ofte hos oss i flere måneder om gangen. Han er snill, lager mat, tar seg mye av lillegutt, eneste minus er at han drikker alt for mye.

Har aldri møtt svigermor, men hun virker ok...på skype:P
AnonymBruker
Skrevet

verken liker eller misliker. jeg er veldig forskjellig fra dem, men vi kommer godt overens. svigermor er litt barnslig til tider, men dette tar mannen opp med henne hver gang. svigerfar er ok

Anonymkode: e9d14...983

AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke svigermor. Hun er veldig  utrygg i som morsrolle og ser på meg som en inntrenger som tar fra henne "lilllegutten" hennes. Hun føler seg detronisert, og "tar opp kampen." Hun viser tydelig at jeg ikke er bra nok for hennes "lille gulle gutt." Jeg trøster meg med at hun har hatet alle kjærester han noen gang har hatt, så det er ikke meg det går på...   Svigerfar er helt ok, han sier ikke så mye...

Anonymkode: a0e3c...97d

• Liker 3
Skrevet

Både og.. Hadde de latt være å tro at de kan bestemme alt hadde det vært bedre. De er og ekstremt kjedelige, men det gjør dem ikke til noe dårlige mennesker.

Svigerbestemor hater jeg. Et så egosentrert og egoistisk menneske skal du lete lenge etter. Svigerbestefar er helskjønn!❤

Svigerinne er grei, kunne bare ønske hun ikke prakket ungene sine på meg hele tiden når vi møtes. 

• Liker 1
Skrevet

Liker svigerfar godt, men når vi er sammen har han og mannen en lei tendens til å snakke om ting jeg ikke er interessert i eller har peiling på så blir dessverre litt utenfor. Har ikke noen svigermor.

Svigerinna mi er veldig hyggelig og lett å snakke med. Sees dessverre ikke så ofte

AnonymBruker
Skrevet

Syns de er ok. Jeg likte dem i begynnelsen, men nå som vi har vært gift i over 10 år, merker jeg at det er en del ting som irriterer meg. Vi er veldig forskjellige, helt enkelt. Tenker forskjellig om ting, har ulik bakgrunn osv. Klarer ikke å slappe av med svigermor i nærheten, for hun er så kontroll-frik. Da eldste barnet var baby, følte jeg at hun nærmest drev og konkurrerte med meg om morsrollen. At hun ikke anerkjente at jeg var moren, liksom. Jeg var en litt usikker mor i begynnelsen, men det hjalp jo ikke akkurat at hun kom og skulle "ta over" en hver situasjon. 

Svigerfar er litt distansert, føler ikke jeg har fått ordentlig kontakt med han noen gang. Han er vel litt sliten av svigermor, han og :P

Anonymkode: fc38e...0e3

Skrevet

Liker de veldig godt. :) De er snille, hjelpsomme og har store hjerter. Har følt meg velkommen fra dag 1.

Det er selvfølgelig noen ting som er litt annerledes i familiekulturen. F.eks. så er de litt "trauste" sammenlignet med mine egne foreldre som finner på mye forskjellig og er veldig sosiale (hver gang vi møter svigers er det alltid hjemme hos dem og alltid bare barna + de) og jeg er ikke sååå glad i maten til svigermor, hun lager mye som blir litt for spesielt (de er ikke fra Norge opprinnelig). Men har ingen store ting å klage over. Setter spesielt stor pris på at de er veldig avslappa. Ingen av de er moralister som har et behov for å mene så mye om hva vi gjør og de valgene vi tar, noe som er veldig befriende. I min familie bryr alle seg litt mer, på godt og vondt.

Svigerbror + dama hans er tipptopp. Han er veldig hyggelig og hun er litt mer sjenert og innesluttet, men har blitt veldig glad i begge to :)

Skrevet

Jeg liker og er glad i mine svigerforeldre. De er snille og hjelpsomme mennesker. Stiller alltid opp. Det er selvsagt småirritasjoner innimellom. Jeg har nok et nærmere forhold til svigerfar enn til svigermor. Svigermor er typen som gjerne vil snakke om seg og sitt, og vi to er ganske forskjellige. Jeg føler vel egentlig at vi ikke helt forstår hverandre, men at vi prøver begge to. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei dessverre.. De går mye mot det jeg "står for". Det er litt trist, for de er alltid vennlige osv mot meg.
Men det har skjedd så mye i den familien at jeg blir helt sprø, voksne mennesker burde ikke oppføre seg slik..

Anonymkode: af3a5...ae2

AnonymBruker
Skrevet

Svigermor er grei. Flink med barna og lager god mat. Nå begynt å bli glemsk.

Svigerfar snakker jeg ikke til. Alkis og stakkas meg type.

Anonymkode: c4ad6...de8

Skrevet

Liker svigermoren min veldig godt! Ikke så mye svogrene mine kanskje, de er bare opptatt av seg selv og sine egne familier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...