Gå til innhold

Spille døv hvis man blir tatt i billettkontroll

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har prøvd det? Funker det?

Anonymkode: f5ff4...dd8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt å prøve det?

Anonymkode: 2d1ab...ab9

AnonymBruker
Skrevet

Kontrollørene kan fortsatt skrive til deg, lg nekter du å oppgi personalia, kan de tilkalle politiet. Det du foreslår vil bare bli fryktelig pinlig for deg.

Anonymkode: abdaa...a93

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Fy skam deg! Døve er allerede en utsatt gruppe.

Og tror neppe det funker, de kan forts kaste deg av.

Anonymkode: 3bf14...cc6

• Liker 1
Skrevet

vil neppe tru det funker :P det er jo bare og skrive på en lapp for å kommunisere!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Døve må også betale for billett, og som ABen skriver kommer de bare til å kommunisere med deg skriftlig. 

Anonymkode: fcaa3...fbd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kontrollørene kan fortsatt skrive til deg, lg nekter du å oppgi personalia, kan de tilkalle politiet. Det du foreslår vil bare bli fryktelig pinlig for deg.

Har de tid til å begynne å styre med skriving når de har så mange å kontrollere?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har de tid til å begynne å styre med skriving når de har så mange å kontrollere?

De behøver bare skrive "billett?". Det er ditt ansvar å vise billett, ikke deres ansvar å bevise at du ikke har det.

Anonymkode: 775a9...4c3

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

• Liker 4
Skrevet

Herlighet, kan du ikke betale det billetten koster så får du la vær å ta bus/trikk/båt/tog. 

• Liker 6
Skrevet

Er vel stort sett vektere med fjorten dagers utdanning som utfører billettkontroll. Du er ikke redd for at de kommer til å skrike så høyt rett inn i ørene dine, for å bli hørt, at du risikerer å bli døv på ordentlig? :fnise:

• Liker 7
Skrevet

Tenk så festlig det blir om kontrolløren kan tegnspråk, eller om det er en døvetolk som sitter ved siden av deg på trikken :tongue:

Mange fantastiske muligheter til en sketsj i en klein komedie hvertfall...

Litt mer seriøst, så nei, det funker ikke mot kontrollører. Men mot vanlig konduktører er det veldig lett å "snike" seg unna å betale med å være/late som man er hørselsnedsatt/døv. Jeg tror at en av grunnene til at det ikke funker ovenfor en kontrollør er at faktisk døve/tunghørte stort sett er mer oppmerksom på ting som å betale billetten sin, fordi de er redd for å gå glipp av det/annen viktig informasjon. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg har kommet meg unna billettkontroll mange ganger. Hvis du er søt, ser veldig trist ut og sukker litt om dårlig råd (uten å være for pushy) går det som regel fint.

Anonymkode: 835e9...00c

Gjest Rose11
Skrevet

Håper ikke du har tenkt til å gjøre det? Noe så flaut.  Tror du ikke døve må betale bot eller?  

Gjest Rose11
Skrevet
21 minutter siden, Tekopper skrev:

Tenk så festlig det blir om kontrolløren kan tegnspråk, eller om det er en døvetolk som sitter ved siden av deg på trikken :tongue:

Mange fantastiske muligheter til en sketsj i en klein komedie 

Haha, 'det hadde vært veldig morsomt :fnise: 

Skrevet

Jeg er døv på ett øre, kanskje jeg slipper unna med halv bot? :P

• Liker 4
Gjest Juami
Skrevet (endret)

Hva er grunnen til at du tenker du skal spille døv? Tror du ikke at døve behøver å kjøpe seg billett? Eller tror du at du slipper unna om du later å ikke kunne høre hva kotrolløren sier? Om vedkommende ikke kan tegnspråk så skriver han jo bare ned det han/hun ønsker å formidle til deg.

Endret av Juami
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg har kommet meg unna billettkontroll mange ganger. Hvis du er søt, ser veldig trist ut og sukker litt om dårlig råd (uten å være for pushy) går det som regel fint.

Anonymkode: 835e9...00c

Hehe, ja du tror kontrollørene ikke har opplevd at folk prøver seg på det x antall ganger?! 

Anonymkode: e4702...476

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, ja du tror kontrollørene ikke har opplevd at folk prøver seg på det x antall ganger?! 

Anonymkode: e4702...476

De som ikke slipper unna er sikkert ikke søte nok da!

TS

Skrevet
16 minutter siden, nattsvermer skrev:

Jeg er døv på ett øre, kanskje jeg slipper unna med halv bot? :P

Brystkreftopererte betaler halv pris på bh, og single slipper unna med halv husleie. :fnise: 

TS, du driter deg ut om du later som. Det er alltid noen som avslører bløffen. En normalt oppegående kontrollør ser på ansiktsuttrykket og kroppsspråket ditt at du er hørende. Vi har mange ubevisste bevegelser og reaksjoner på lyder, osv. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...