Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å lese litt på dette i sommer, da jeg begynner med det til høsten, og vil forberede meg så godt som mulig. Men jeg lurer på hvilket fag jeg burde prioritere å lese på i sommer? Hva er vanskeligst, eller tyngst å forstå? 

Jeg har litt lesevansker, og leser helst alle bøker to ganger hvert semester for at jeg skal huske noe, pluss gode notater da.

Anonymkode: b5678...ea9

AnonymBruker
Skrevet

Spørs, om du skal ta seminarvariant av exphil til høsten er det nesten ikke vits å starte på det. Ihvertfall på UiO går det ut på en innlevering (eneste som teller) og klare en multiple choice. Exfac er også rimelig "lett", men hvis du skal gå for seminarvarianten av exphil ville jeg prioritert exfac, hvis du skal ta selvstudium varianten (har veldig høy strykprosent på exphil) så ville jeg prioritert exphil.

Anonymkode: 7e16e...d5b

Skrevet

Jeg er en av de som føler jeg har hatt god bruk for ex.phil også videre i utdanningen, og er glad jeg brukte mye tid på det i alle fall. Når jeg gikk på NTNU måtte vi levere tre oppgaver igjennom semesteret, hvor to av disse måtte være bestått før vi fikk ta eksamen. Eksamen var en vanlig skriftlig eksamen med to langsvarsoppgaver, og spesielt på denne var jeg glad for at jeg også begynte å lese på ex.phil sommeren før. Da kan du lære deg mye av fakta/historien og skaffe deg oversikt over de ulike filosofene og de ulike spørsmålene, og lære deg fagbegrepene. Også kan du bruke forelesningene og seminarene på å lære deg å drøfte på en skikkelig måte. 

Vi hadde i tillegg kun en bok i pensum, så det var veldig greit å forholde seg til. Lykke til, ex.phil er ikke så verst, og kan bli mer nyttig enn du tror :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...