AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Del Skrevet 12. mai 2016 Noen som har erfaringer med el-sykkel til å hente og levere i barnehagen? Anonymkode: 7e5de...036 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 12. mai 2016 #2 Del Skrevet 12. mai 2016 Nei, men har den bagasjebærer, tar den barnesete. El-sykkel er ikke elektrisk moped. Du må tråkke, men elektromotoren gir deg litt ekstra drahjelp opp bakker. Går det fint å sykle dit med vanlig sykkel, går det kjempefint å komme seg dit på el-sykkel. Så får du vurdere nøye hvor trygg rute du sykler, med tanke på øvrig trafikk, mengde og stressnivå. Vet det er strekninger jeg ville holdt sykkelen unna i morgenrushet. Hvis du primært er ute etter et fremkomstmiddel, der ikke mosjonsdelen veier tyngst, kan du også vurdere å kjøpe deg en scootermoped. Prisnivået er ikke så ulikt på de to. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #3 Del Skrevet 12. mai 2016 Brukt både vanlig sykkel og el-sykkel. El-sykkel er mer lavterskel. Invisterer du i en god en så har de kraftige motorer hvor du selv justerer hvor mye kraft du ønsker eller ei (har emotion neo cross, den har mye kraft på maks). Kom lett opp en lang, bratt bakke med el-sykkelen og sykkelvogn. Kom halvveis med vanlig sykke og sykkelvogn. Anonymkode: cd3b6...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Del Skrevet 12. mai 2016 7 minutter siden, Kamikatze skrev: Hvis du primært er ute etter et fremkomstmiddel, der ikke mosjonsdelen veier tyngst, kan du også vurdere å kjøpe deg en scootermoped. Prisnivået er ikke så ulikt på de to. Det er ikke lenger lov til å ha barn som passasjer på moped. Anonymkode: 1fa51...869 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Del Skrevet 12. mai 2016 Jeg har en el-sykkel, som jeg tenkte å bruke til levering og henting i barnehagen. Problemet viste seg å være at jeg ikke får plass til å feste barnesetet på bagasjebrettet! Batteriet på min elsykkel står vertikalt opp langs stanga som setet mitt sitter fast på, og det er der vi skal skru fast barnesetet også. Men det er altså helt umulig. :-( Så jeg tråkker i vei på min gamle sykkel til barnehagen. Mens den fine el-sykkelen står i garasjen enn så lenge... Jeg ville altså sørget for å kjøpe et sete som passer til din elsykkel, evt. velge elsykkel med tanke på at et barnesete skal kunne monteres der. Anonymkode: d7c2e...054 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 12. mai 2016 #6 Del Skrevet 12. mai 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en el-sykkel, som jeg tenkte å bruke til levering og henting i barnehagen. Problemet viste seg å være at jeg ikke får plass til å feste barnesetet på bagasjebrettet! Batteriet på min elsykkel står vertikalt opp langs stanga som setet mitt sitter fast på, og det er der vi skal skru fast barnesetet også. Men det er altså helt umulig. :-( Så jeg tråkker i vei på min gamle sykkel til barnehagen. Mens den fine el-sykkelen står i garasjen enn så lenge... Jeg ville altså sørget for å kjøpe et sete som passer til din elsykkel, evt. velge elsykkel med tanke på at et barnesete skal kunne monteres der. Anonymkode: d7c2e...054 Hvilken sykkel og hvilket sete har du? Sikkert et mekanisk verksted, eller en sykkelreparatør som kan fikse en tilpassing mellom de to. 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lenger lov til å ha barn som passasjer på moped. Anonymkode: 1fa51...869 Oi, nytt for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #7 Del Skrevet 12. mai 2016 2 timer siden, Kamikatze skrev: Hvilken sykkel og hvilket sete har du? Sikkert et mekanisk verksted, eller en sykkelreparatør som kan fikse en tilpassing mellom de to. Jeg har EcoRide sykkel, og et helt standard barnesete fra xxl, mener jeg det var. Eller Barnas hus? Mulig batteriet på sykkelen kan flyttes, men jeg har ikke lyst til å tukle med slikt, eller at en reperatør skal gjøre det... Da får jeg sykle på gamlemåten de to årene som er igjen av barnehagen.... Anonymkode: d7c2e...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #8 Del Skrevet 12. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har EcoRide sykkel, og et helt standard barnesete fra xxl, mener jeg det var. Eller Barnas hus? Mulig batteriet på sykkelen kan flyttes, men jeg har ikke lyst til å tukle med slikt, eller at en reperatør skal gjøre det... Da får jeg sykle på gamlemåten de to årene som er igjen av barnehagen.... Anonymkode: d7c2e...054 Kjøp sykkelvogn! Anonymkode: b9e81...aaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #9 Del Skrevet 12. mai 2016 Leverer og henter daglig to unger i barnehagen med elsykkel. Barna sitter i sykkelhenger, og motoren er kraftig nok til at vi kommer opp bakker jeg svært sjeldent tråkker opp _uten_ motor og henger ;-) Anbefales! Med denne løsningen kan vi sykle i all slags vær og føre, foruten tungt snøvær med mindre brøyebilen allerede har vært i sving. Trenger ikke beregne ekstra tid til dusjing etterpå heller :-) Anonymkode: 17b92...263 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 13. mai 2016 #10 Del Skrevet 13. mai 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har EcoRide sykkel, og et helt standard barnesete fra xxl, mener jeg det var. Eller Barnas hus? Mulig batteriet på sykkelen kan flyttes, men jeg har ikke lyst til å tukle med slikt, eller at en reperatør skal gjøre det... Da får jeg sykle på gamlemåten de to årene som er igjen av barnehagen.... Anonymkode: d7c2e...054 For all del... - Du høster jo kondisfordelen av å droppe hjelpemotoren. Dessuten synes sykkelvognforslaget under innlegget ditt som et bra alternativ, hvis en ikke får på barnesete. Nå kikket jeg på EcoRide-modellene og XXLs seter. Så lenge setet er i stand til å "skreve over" bagasjeholderen, er det en bagatell å tilpasse resten. XXL har flere utgaver av disse stengene og hurtigfestene. Men om du lar barnesetet sitte påmontert fast, og ofrer hurtigfestet, trenger ikke batteriet å flyttes. De må bare bøye stengene, og montere dem under setet. Fort gjort, og kanskje XXL kan hjelpe, sånn at du får bruke produktet du kjøpte hos dem? Siste beror selvsagt mye på om de du treffer er kompetent til sykkel, eller bare jobber der som ekstrahjelp for å spe på studielånet sitt. Ellers foretrekker jeg en annen form for elektrisk hjelpemotor. Plugget inn i øret, og med noe funky rytmisk, som pisker opp omdreiningshastigheten på pedalene. Plugger av skumgummitypen, som slipper inn bakgrunnslyder, selvsagt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #11 Del Skrevet 13. mai 2016 22 timer siden, Kamikatze skrev: Oi, nytt for meg. Det hadde gått meg hus forbi også. Men jeg fant ut i fjor at regelendringen trådte i kraft 1. august 2013, så det er faktisk en god stund siden det var lov. Anonymkode: 1fa51...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikken Skrevet 13. mai 2016 #12 Del Skrevet 13. mai 2016 El-sykkel er topp! Jeg har med henger etter og trenger ikke lengre bil... Nyter å være mer ute hver dag - det er jo ingen trim-effekt å snakke om her, men det å slippe å kjøre bil hver dag er helt gull. Har bare prøvd med henger bak, så sykkelsete kan jeg ikke bidra med dessverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 13. mai 2016 #13 Del Skrevet 13. mai 2016 Den 12.5.2016 at 9.11, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaringer med el-sykkel til å hente og levere i barnehagen? Anonymkode: 7e5de...036 Ok. Dette elsker jeg. Svaret er utelukkende ja ! ! ! Du kan ha barn i henger eller du kan kjøpe deg en transportsykkel som kan frakte alt fra flere barn til kontrabasser og juletrær. Hva ønsker du selv og hvor mange barn har du? Har du et budsjett på hva en sykkel skal koste? Ellers vil jeg anbefale deg å lese på sidene til Transportsykkel.no Snakk også med Andres fra transportsykkel.no, han er en av de mest kompetente personer i Norge på akkurat dette. Ellers kan jeg nevne til alle at det er fullt mulig å modernisere en sykkel slik at man får barnesete på. Det er det masse kompetanse i Oslo og et supergeni i Bergen som kan fikse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 13. mai 2016 #14 Del Skrevet 13. mai 2016 12 minutter siden, Marikken skrev: El-sykkel er topp! Jeg har med henger etter og trenger ikke lengre bil... Nyter å være mer ute hver dag - det er jo ingen trim-effekt å snakke om her, men det å slippe å kjøre bil hver dag er helt gull. Har bare prøvd med henger bak, så sykkelsete kan jeg ikke bidra med dessverre. Det er feil at man ikke får trim effekt av elsykkel. Forskning viser at man kommer i bedre form. Det menes også at å bruke elsykkel tilsvarer rask gange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #15 Del Skrevet 13. mai 2016 Tull at man mister alt trimmen med elsykkel. Alt er avhengig av hvor fort man vil gå. Uansett får man mer trim ut av elsykkel enn bil. Vi har elsykkel og vogn som alternativ til bil. Så har vi ekstra feste på vanlig sykkel. Det går selvfølgelig an å sykle med vanlig sykkel men man blir jo mer svett så da gidder vi ikke bestandig. Anonymkode: 7fd1a...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangmamma Skrevet 14. mai 2016 #16 Del Skrevet 14. mai 2016 Har hatt El sykkel i to år. Henter og leverer barna med sykkelvogn. Synes det er et fantastisk fremkomstmiddel. Har en ganske kraftig motor på sykkelen, som trekker vogna bra. Her klarer vi oss med en bil, bor på Vestlandet og begge har 1 mil til jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå