AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 Barnet mitt på 22 måneder går ikke enda. Bare hvis vi holder ,eller hin holder seg på ting. Fysioterapeuten sa vi skulle komme tilbake etter noen uker hvis hin ikke gikk iløpet av den tiden. Nå har det altså gått 2 måneder, og jeg vill ikke være hysterisk. Hin er blid,fornøyd og ser lykkelig ut. Bare ufattelig forsiktig. Hva gjør jeg galt? Anonymkode: 0aefc...226
EvaLena Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 (endret) Du gjør vel ikke noe galt, hun er vel som du selv skriver: ufattelig forsiktig av seg. Plutselig en dag så går hun og da skal jeg love at du får kjørt deg Endret 12. mai 2016 av EvaLena
Glitnir Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Hva sier fysioterapeuten da? Antar dere har vært der igjen siden det har gått 2 mnd?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 26 minutter siden, EvaLena skrev: Du gjør vel ikke noe galt, hun er vel som du selv skriver: ufattelig forsiktig av seg. Plutselig en dag så går hun og da skal jeg love at du får kjørt deg Jeg gleder meg mye til det 😊 Anonymkode: 0aefc...226
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 18 minutter siden, Glitnir skrev: Hva sier fysioterapeuten da? Antar dere har vært der igjen siden det har gått 2 mnd? Vi skulle dit sist uke,men fysioterapeuten var syk. Hun sier at barnet er passe aktiv, nysgjerrig og har kontroll på det hin vil. Men hver eneste dag blir vi bombardert med spørsmål om denne gåinga,og jeg lurer jo på om det er noe feil. Hin er også forsiktig med alt annet, og tenker nøye før hin gjør noe. Stikk motsatt stor søsken Anonymkode: 0aefc...226
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skulle dit sist uke,men fysioterapeuten var syk. Hun sier at barnet er passe aktiv, nysgjerrig og har kontroll på det hin vil. Men hver eneste dag blir vi bombardert med spørsmål om denne gåinga,og jeg lurer jo på om det er noe feil. Hin er også forsiktig med alt annet, og tenker nøye før hin gjør noe. Stikk motsatt stor søsken Anonymkode: 0aefc...226 Så lenge barnet går om dere f.eks leier ville jeg ikke bekymret meg. Det kommer! Min er 18 mnd og vil heller ikke gå noe særlig. Han tar noen få skritt, så setter han seg ned. Noen er nok bare litt mer usikre på å slippe seg, selv om de fysisk sett kan gå. Det kommer! Anonymkode: 13b32...27e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Vår datter gikk også sent. Fra 18 mnd ble det koblet inn fysioterapeut. Fysioterapeuten var en litt spesiell dame, og virket ikke helt god. Hun var med i barnehagen en gang, for å observere vår datter, og mumlet alt mulig om at CP kunne være grunn til at barn gikk sent, og akket seg og offet seg over at barna i barnehagen var bråkete mens hun var der. Så gikk hun plutselig ut døra og sa at dette orket hun ikke lenger. Jeg var helt knust og trodde min datter hadde CP, skjønte ingenting. De voksne i barnehagen sto og måpte og sa de ikke kunne tro sine egne ører, og at jeg ikke måtte høre på NOE som den fysioterapeuten sa. Jeg valgte å stole på de som jobbet i barnehagen. De ser jo barn dag ut og dag inn, og sålenge de ikke bekymrer seg, bør ikke du gjøre det heller. Noen er rett og slett forsiktigere av seg. En måned eller to etter dette (altså rundt 20. mnd) begynte hun forsiktig å gå. Hun har utviklet seg helt normalt på alle måter, men når det gjelder fysiske prøvelser er hun rett og slett litt forsiktig av seg. Hun er også den eneste i klassen som ikke sykler på tohjulssykkel. Men hun tar det igjen på andre områder. Anonymkode: de07e...6e7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #8 Skrevet 12. mai 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge barnet går om dere f.eks leier ville jeg ikke bekymret meg. Det kommer! Min er 18 mnd og vil heller ikke gå noe særlig. Han tar noen få skritt, så setter han seg ned. Noen er nok bare litt mer usikre på å slippe seg, selv om de fysisk sett kan gå. Det kommer! Anonymkode: 13b32...27e Noen er visst ekstrem forsiktige. Vet ikke hvor hin har det fra altså 😊 Anonymkode: 0aefc...226
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #9 Skrevet 12. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vår datter gikk også sent. Fra 18 mnd ble det koblet inn fysioterapeut. Fysioterapeuten var en litt spesiell dame, og virket ikke helt god. Hun var med i barnehagen en gang, for å observere vår datter, og mumlet alt mulig om at CP kunne være grunn til at barn gikk sent, og akket seg og offet seg over at barna i barnehagen var bråkete mens hun var der. Så gikk hun plutselig ut døra og sa at dette orket hun ikke lenger. Jeg var helt knust og trodde min datter hadde CP, skjønte ingenting. De voksne i barnehagen sto og måpte og sa de ikke kunne tro sine egne ører, og at jeg ikke måtte høre på NOE som den fysioterapeuten sa. Jeg valgte å stole på de som jobbet i barnehagen. De ser jo barn dag ut og dag inn, og sålenge de ikke bekymrer seg, bør ikke du gjøre det heller. Noen er rett og slett forsiktigere av seg. En måned eller to etter dette (altså rundt 20. mnd) begynte hun forsiktig å gå. Hun har utviklet seg helt normalt på alle måter, men når det gjelder fysiske prøvelser er hun rett og slett litt forsiktig av seg. Hun er også den eneste i klassen som ikke sykler på tohjulssykkel. Men hun tar det igjen på andre områder. Anonymkode: de07e...6e7 Huff for en tragisk opplevelse 😣 Jeg hadde nok også blitt bekymret hvis jeg hadde møtt på en sånn person. Godt å høre at din utvikler seg fint 😊 Det er noe med foreldrerollen og konstante bekymringer for alt og ingenting Anonymkode: 0aefc...226
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #10 Skrevet 12. mai 2016 Jeg hadde og vært utrolig bekymret hvis barnet mitt på snart 2 år ikke gikk selv, uansett om barnet er forsiktig av seg... Jeg går ut ifra når du har vært hos fysioterapeut, at du og har vært hos lege og fått sjekket ut at det ikke er noe fysisk som hindrer barnet i å gå. Anonymkode: 4dd32...165
lunamuna Skrevet 12. mai 2016 #11 Skrevet 12. mai 2016 Barns utvikling varierer så voldsomt. Normalvariasjonen innen gåing er fra (x antall måneder jeg ikke husker) frem til 18 måneder. Går ikke barnet innen 18 måneder, skal fysio kobles inn. Og det er jo en god ting (stort sett, med unntak av hun som skrev om din fysio som mumlet CP og ikke taklet lyden av lekende barn), de kan komme med tips og råd. Det betyr IKKE at noe er galt eller feil med ditt barn. Det unnviker bare fra "normalen", men det er ikke så uvanlig at noen barn går når de er 9 måneder, andre når de er eldre enn 18 måneder. Slapp helt av, sjansen er stor for at hun en dag farter rundt som bare det. Hun går tross alt så lenge dere holder henne eller hun holder seg i noe. Trolig vil du unnslippe den intense fall-perioden, fordi barnet er såpass stødig og trygg når hun først velger å gå selv.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #12 Skrevet 12. mai 2016 Du er klar over at dette er noe du bør snakke med fagfolk om? Anonymkode: dfefe...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #13 Skrevet 12. mai 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt på 22 måneder går ikke enda. Bare hvis vi holder ,eller hin holder seg på ting. Fysioterapeuten sa vi skulle komme tilbake etter noen uker hvis hin ikke gikk iløpet av den tiden. Nå har det altså gått 2 måneder, og jeg vill ikke være hysterisk. Hin er blid,fornøyd og ser lykkelig ut. Bare ufattelig forsiktig. Hva gjør jeg galt? Anonymkode: 0aefc...226 For noen tar det tid å utvikle seg, for andre går det veldig kjapt. En i min familie fikk påvist en feil i hjernen via ct-skanning ved ett års alder. Du gjør ikke noe galt. Når fysioterapeut er inne i bildet så går jeg utifra at legen også er det. Er dere veldig bekymra så går det an å be om CT eller MR av hodet/hjernen for å utelukke evt feil der. Barnet blir da lagt i narkose mens undersøkelsen gjennomføres. Hvis det er to måneder siden dere sist var hos fysio, så ta kontakt igjen og hør hva h*n mener. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vår datter gikk også sent. Fra 18 mnd ble det koblet inn fysioterapeut. Fysioterapeuten var en litt spesiell dame, og virket ikke helt god. Hun var med i barnehagen en gang, for å observere vår datter, og mumlet alt mulig om at CP kunne være grunn til at barn gikk sent, og akket seg og offet seg over at barna i barnehagen var bråkete mens hun var der. Så gikk hun plutselig ut døra og sa at dette orket hun ikke lenger. Jeg var helt knust og trodde min datter hadde CP, skjønte ingenting. De voksne i barnehagen sto og måpte og sa de ikke kunne tro sine egne ører, og at jeg ikke måtte høre på NOE som den fysioterapeuten sa. Jeg valgte å stole på de som jobbet i barnehagen. De ser jo barn dag ut og dag inn, og sålenge de ikke bekymrer seg, bør ikke du gjøre det heller. Noen er rett og slett forsiktigere av seg. En måned eller to etter dette (altså rundt 20. mnd) begynte hun forsiktig å gå. Hun har utviklet seg helt normalt på alle måter, men når det gjelder fysiske prøvelser er hun rett og slett litt forsiktig av seg. Hun er også den eneste i klassen som ikke sykler på tohjulssykkel. Men hun tar det igjen på andre områder. Anonymkode: de07e...6e7 Anonymkode: f5035...f6c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #14 Skrevet 12. mai 2016 Vår gutt er også forsiktig av seg, og gikk ikke selv før han var nærmere 2 år. Nå er han 4 og i full fart, men fortsatt forsiktig. Anonymkode: 68102...8b4
MapleSirup Skrevet 12. mai 2016 #15 Skrevet 12. mai 2016 Du gjør ikke noe galt og dette er ingen krise! Det bare føles sånn Gi han tid. Noen er trege. Bestill ny time os fysio eller ta en ekstra tur på helsestasjonen. Pass på å få råd og veiledning av rett fagpersonell. I mellomtiden må du prøøøøøve å ikke bekymre deg
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #16 Skrevet 12. mai 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt på 22 måneder går ikke enda. Bare hvis vi holder ,eller hin holder seg på ting. Fysioterapeuten sa vi skulle komme tilbake etter noen uker hvis hin ikke gikk iløpet av den tiden. Nå har det altså gått 2 måneder, og jeg vill ikke være hysterisk. Hin er blid,fornøyd og ser lykkelig ut. Bare ufattelig forsiktig. Hva gjør jeg galt? Anonymkode: 0aefc...226 Ingenting, men søk eksperthjelp med en gang. Bedre å være føre var. Anonymkode: bc975...248
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå