Gå til innhold

Fikk ikke tilleggene for de dagene jeg var syk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var sykemeldt forrige mnd fra deltidsjobben min. Fikk ikke tilleggene mine for disse dagene som jeg har rett på. Jobber i kommunen. Hva gjør jeg? Skal jeg ringe lønningskontoret? 

Anonymkode: ab3fa...bd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man får ikke tillegg når man ikke er på jobb. 

Anonymkode: 8598e...57a

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Tilleggene er jo for ubekvem arbeidstid etc. Du var jo ikke på jobb til ubekvem tid, du satt hjemme. Så hvorfor mener du at du skal ha tillegg? 

Anonymkode: 13050...32b

• Liker 6
Skrevet

Tillegg for hva? Du var jo ikke på jobb.

• Liker 3
Skrevet

Du får ikke lønn for å være syk på en ubekvem tid.

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett på helligdagstillegget selv om du er syk! Ring lønningskontoret. 

Anonymkode: 96808...0ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tilleggene er jo for ubekvem arbeidstid etc. Du var jo ikke på jobb til ubekvem tid, du satt hjemme. Så hvorfor mener du at du skal ha tillegg? 

Man har rett på å få tillegg selv om man er syk. Man skal ikke miste lønn fordi man er sykmeldt. Hvorfor virker du så krass? Som om at det er galt å være syk og nå da, som om at jeg kan for det. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man har rett på å få tillegg selv om man er syk. Man skal ikke miste lønn fordi man er sykmeldt. Hvorfor virker du så krass? Som om at det er galt å være syk og nå da, som om at jeg kan for det. 

Sykepenger gjennomsnittsberegnes ut fra siste fire ukene før sykdom. Dersom man hadde vakter med ubekvemstillegg i denne perioden, vil dette være med i beregningen, ellers ikke.

Anonymkode: 9e7e0...607

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sykepenger gjennomsnittsberegnes ut fra siste fire ukene før sykdom. Dersom man hadde vakter med ubekvemstillegg i denne perioden, vil dette være med i beregningen, ellers ikke.

Anonymkode: 9e7e0...607

Snittberegningen gjelder vel bare når det ikke er fastsatt vaktliste?

Anonymkode: 0f32b...499

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare synsing, hentet ut av løse lufta. (Og som vanlig er det mange flere enn deg som gjør det når slike spørsmål kommer opp, innlegget ditt var bare så beleilig å sitere.)

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I linken denne AB'en la ut står det hvilken periode sykepengegrunnlaget skal beregnes etter. 

Og her står det hvilke ytelser som skal regnes med i sykepengegrunnlaget:

http://lovdata.no/lov/1997-02-28-19/§8-29

Legg merke til at "Tillegg for ubekvem arbeidstid og ulempetillegg for spesielle arbeidsforhold regnes med." Det er ikke så enkelt som at man får timelønn + tillegg ved sykdom, men tilleggene skal tas med i beregningen av sykepengegrunnlaget. 

Anonymkode: 26479...dbd

• Liker 1
Skrevet

Du får ikke tilegg hvis du var syk!

Hilsen en som jobber i helsevesenet

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Solstårlen skrev:

Du får ikke tilegg hvis du var syk!

Hilsen en som jobber i helsevesenet

Sier du folketrygdloven ikke gjelder i helsevesenet?

Anonymkode: 26479...dbd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal du ha betalt for de vaktene du var satt opp på, inkl tillegg. Man skal ikke tape inntekt på å være syk en kortere periode. Jeg har fått de samme krasse svarene når det gjelder spm om tillegg i andre tråder før, tydeligvis en del bitre folk som akkurat har gått av kveldsvakta si.. :P

Anonymkode: 24279...0e8

• Liker 4
  • 2 uker senere...
Skrevet

På jobben min får vi ikke betalt for helligdagtilegg hvis vi er syke. Men er mange andre steder som får det. Snakket om dette på jobben i går, beklager at jeg påsto at man ikke får det.

Skrevet

Jeg jobber I kommunen jeg og, hvis vi tar ut EGENMELDING får vi ikke tillegg på røde dager, men ved SYKMELDING får vi de tilleggene vi egentlig skulle hatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...