diel Skrevet 11. mai 2016 #1 Skrevet 11. mai 2016 Hei! Jeg går første måneden på microgynon, og er midt i andre uke. Har hatt små blødninger hver dag helt siden jeg begynte på dem. Hadde samleie på søndag og tirsdag. Jeg tar pillen klokken 23.30 hver kveld. På mandagskvelden glemte jeg p-pillen og tok den derfor klokken 11.00 morgenen etterpå. Hadde da samleie denne dagen. Skulle ta den på kvelden igjen, men glemte den da også, og tok den derfor 06.30 på morgenen. Beskyttelsen blir vel redusert dersom det er 36 timer mellom p-pillene, og det har det ikke vært, men jeg glemte de jo to dager på rad. I tillegg har småblødningene blitt borte etter tirsdagen, og jeg har fått noe som ligner på eggløsningsslim. Vil det ha noen hensikt å ta angrepille? Er det sjangse for at jeg har blitt gravid?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #2 Skrevet 11. mai 2016 Angrepille skal taes innen 72 timer, men effekten blir dårligere jo senere du tar den, så dekker i beste fall tirsdag med nedsatt effekt. Anonymkode: 60b41...8ac
peppermyntete Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Ja, det er sjans for at du blir gravid nå, spesielt siden du er på aller første brett. Du har ikke vurdert p-stav eller spiral slik at du slipper å huske å ta tabletten hver dag?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 19 minutter siden, peppermyntete skrev: Ja, det er sjans for at du blir gravid nå, spesielt siden du er på aller første brett. Du har ikke vurdert p-stav eller spiral slik at du slipper å huske å ta tabletten hver dag? Hvordan kan du mene dette når hun er innafor 36 timer? Anonymkode: 1f2bd...cd6
peppermyntete Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du mene dette når hun er innafor 36 timer? Anonymkode: 1f2bd...cd6 Fordi det alltid er en liten sjans til stede ved feil bruk, som det er selv om man er innefor fristen. Det er også hennes aller første brett, altså har hun ikke spesielt mye hormoner i kroppen enda.
diel Skrevet 12. mai 2016 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2016 1 time siden, peppermyntete skrev: Fordi det alltid er en liten sjans til stede ved feil bruk, som det er selv om man er innefor fristen. Det er også hennes aller første brett, altså har hun ikke spesielt mye hormoner i kroppen enda. Skal kjøpe angrepille i dag. Håper ikke jeg er gravid :/
diel Skrevet 12. mai 2016 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2016 http://www.onlinelege.no/temaer-om-helse/dette-gjoer-du-naar-du-glemmer-p-pillen.html A (Glemt 1 Loette, Yasminelle, Yaz eller Mercilon, eller inntil 2 Microgynon, Yasmin, Marvelon eller Diane): Det er det samme når i syklusen pillen(e) er glemt. Ta den glemte tabletten snarest og den neste tabletten til vanlig tid selv om det betyr at du må ta dem samtidig. Du behøver ikke benytte kondom, avstå fra sex eller benytte nødprevensjon for å forhindre graviditet. Du er trygg. Her står det jo at man kan glemme inntil 2 microgynon, og fortsatt være trygg. Jeg tok jo to tabletter på overtid på rad, altså en hvor det var gått 35 timer og den andre rundt 30 timer. Jeg har ellers tatt tablettene til samme tid hele brettet så langt.
diel Skrevet 12. mai 2016 Forfatter #8 Skrevet 12. mai 2016 Har tatt angrepille nå. Er det noen flere synspunkter?
peppermyntete Skrevet 12. mai 2016 #9 Skrevet 12. mai 2016 2 timer siden, diel skrev: Har tatt angrepille nå. Er det noen flere synspunkter? Lag alarm på mobilen så husker du pillene 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå