adjen Skrevet 11. mai 2016 #1 Skrevet 11. mai 2016 Er det noen av dere som klarer å se hvilken bunad dette er? Den skal vistnok være fre 1940 om ikke før. Lurer på hvilken skjorte og cape jeg skal ha til! Beklager dårlig bilde. Har ikke sett den selv enda men fikk tilbud om å kjøpe den veldig veldig billig, og dette var bildet jeg fikk.
adjen Skrevet 11. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2016 Takk! Ser ut til å stemme! :-) Vet dere om man MÅ bruke forkle til?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 Dette er festbunad fra Nord-Østerdalen, ja Bedre kjent som Marie Aaen-bunad. Man MÅ jo ikke bruke forkle (mange som ikke gjør det), men det hører til bunaden. Det er da snakk om et svart ullforkle med ruter i rødt og grønt, samme som brukes til kvinnebunad fra Nord-Østerdalen. Det er utarbeidet egen skjorte til denne bunaden, men den følger kanskje ikke med fra selger? Vanlig, svart cape kan brukes til. Anonymkode: f5c17...e6f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #5 Skrevet 15. mai 2016 Men hvorfor vil du egentlig kjøpe en bunad du ikke har tilknytning til, TS? (Antar dette med tilknytning siden du ikke visste hvilken bunad det var). Hadde den vært blant landets vakreste kunne det kanskje vært mer forståelig, men mange (jeg kjenner som har den) er ganske enige om at dette ikke akkurat er en "wow-bunad". Anonymkode: f5c17...e6f
BeautyBox Skrevet 16. mai 2016 #6 Skrevet 16. mai 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor vil du egentlig kjøpe en bunad du ikke har tilknytning til, TS? (Antar dette med tilknytning siden du ikke visste hvilken bunad det var). Hadde den vært blant landets vakreste kunne det kanskje vært mer forståelig, men mange (jeg kjenner som har den) er ganske enige om at dette ikke akkurat er en "wow-bunad". Anonymkode: f5c17...e6f Hvorfor må det være en "wow-bunad"? Synes den er fin jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå