Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en som jobber innen renholdsbransjen, og han fortalte meg at han utelukkende får penger for selve vaskejobben han gjør, men får ikke lønn for den tiden som han bruker på å reise mellom jobber. Dette syns jeg hørtes merkelig ut, siden dette kan utgjøre over en time hver dag. Han får heller ikke betalt for å bruke egen bil i jobben, og må selv betale bensinpengene for å reise rundt. Er det noen som vet om dette er lov? Eventuelt hvor dette er skrevet om det er lov/ikke lov?

Anonymkode: b7aa5...726

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en som jobber innen renholdsbransjen, og han fortalte meg at han utelukkende får penger for selve vaskejobben han gjør, men får ikke lønn for den tiden som han bruker på å reise mellom jobber. Dette syns jeg hørtes merkelig ut, siden dette kan utgjøre over en time hver dag. Han får heller ikke betalt for å bruke egen bil i jobben, og må selv betale bensinpengene for å reise rundt. Er det noen som vet om dette er lov? Eventuelt hvor dette er skrevet om det er lov/ikke lov?

Anonymkode: b7aa5...726

Dette høre merkelig ut.  Les denne linken:  https://www.sticos.no/portal//Nyheter/TabId/91/ArtMID/483/ArticleID/267/Yrkesreise-eller-arbeidsreise.aspx

Skrevet

Det kommer an på arbeidsforholdet. 

Er han ansatt ett sted eller to steder? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...