AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #1 Skrevet 11. mai 2016 Hei! Jeg er gravid med termin i slutten av september. Er ferdig sykepleier nå i juni, men regner ikke med jeg får noen jobb når det er så nærme permisjon (relativt). Ikke har jeg lyst å ''lure'' til meg en jobb ved å ikke si/vise graviditeten heller. Har derfor søkt på et svada årsstudium (et ''alle kom inn'' studium, så jeg tar ikke plassen fra noen) som jeg tenkte jeg skulle ta permisjon i fra slik at jeg får foreldrestipend fra lånekassen og deretter slutte på studiet (etter permisjonen). Blir da foreldrestipendet stipend eller lån hvis jeg ikke fullfører studiet jeg har permisjon i fra? Det er egentlig ikke så viktig, jeg må bare ha penger inn under perm. Men lurer jo. I tillegg har jeg jobbet deltid de siste tre årene i kommunen, og tjent ca 10.000 i mnd netto. Ja jeg har hatt det travelt. Har tjent mer i juleferie, selvstudieperioder og klart sommerferien. Jeg får jobbe 100% i kommunen fra mid. juni, juli og august og da har jeg inn ca. 25.000 i mnd. Kan jeg få foreldrepenger av NAV samtidig som jeg får stipend av lånekassen? Altså foreldrepenger av deltidsjobben? Noen som vet? Anonymkode: b26f6...559
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #2 Skrevet 11. mai 2016 Foreldrestipend stiller ikke noe krav om at du må fullføre studiene, så det vil ikke bli omgjort til lån. Du kan også uten problemer motta foreldrepenger fra NAV samtidig som du får foreldrestipend fra Lånekassen. Anonymkode: 5c434...11a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #3 Skrevet 11. mai 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er gravid med termin i slutten av september. Er ferdig sykepleier nå i juni, men regner ikke med jeg får noen jobb når det er så nærme permisjon (relativt). Ikke har jeg lyst å ''lure'' til meg en jobb ved å ikke si/vise graviditeten heller. Har derfor søkt på et svada årsstudium (et ''alle kom inn'' studium, så jeg tar ikke plassen fra noen) som jeg tenkte jeg skulle ta permisjon i fra slik at jeg får foreldrestipend fra lånekassen og deretter slutte på studiet (etter permisjonen). Blir da foreldrestipendet stipend eller lån hvis jeg ikke fullfører studiet jeg har permisjon i fra? Det er egentlig ikke så viktig, jeg må bare ha penger inn under perm. Men lurer jo. I tillegg har jeg jobbet deltid de siste tre årene i kommunen, og tjent ca 10.000 i mnd netto. Ja jeg har hatt det travelt. Har tjent mer i juleferie, selvstudieperioder og klart sommerferien. Jeg får jobbe 100% i kommunen fra mid. juni, juli og august og da har jeg inn ca. 25.000 i mnd. Kan jeg få foreldrepenger av NAV samtidig som jeg får stipend av lånekassen? Altså foreldrepenger av deltidsjobben? Noen som vet? Anonymkode: b26f6...559 Du får foreldrepenger med den summen Husker ikke hvor mye du må tjene, dette står på nav.no. Jeg tjente ihvertfall 8-9000 brutto, jeg fikk utbetalt 7000 gjennom hele permisjonen Stipend avhenger av inntekt, så det er ikke sikkert det blir omgjort til lån. Foreldrestipend (Rundt 1000 kr) har du krav på, mener jeg Anonymkode: 1c8f8...a4f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 Høres ut som du kan få foreldrepenger ja. Ta vare på lønnslippene fra april, mai, juni og juli. Send inn med søknad. Aner ikke om det skjer noe med stipendet da, men du har stått på og det lønner seg. Anonymkode: 79ccf...381
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som du kan få foreldrepenger ja. Ta vare på lønnslippene fra april, mai, juni og juli. Send inn med søknad. Aner ikke om det skjer noe med stipendet da, men du har stått på og det lønner seg. Anonymkode: 79ccf...381 Det er arbeidsgiver som må dokumetere inntekt til Nav, så det er ikke noe poeng i å sende inn lønnsslipper. Fødselsstipendet påvirkes ikke av inntekt. Anonymkode: 5c434...11a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå