Gå til innhold

Hvor lenge ville du vært kjæreste før du evnt ble sambo?  

1. 1. Hvor lenge ville du vært kjæreste før du evnt ble sambo?

• Det er aldri for tidlig å flytte sammen!
      3
    • Tja, et par måneder ihvertfall...
      5
    • Minst et halvt år.
      3
    • Ca et år - da begynner man å kjenne hverandre og den verste nyforelskelsen har gitt seg.
      5
    • Ca to år...
      2
    • Så lenge som mulig - godt over to år, ihvertfall
      0
    • Jeg har ingen tro på samboerskap - ekteskap eller intet!
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert og forundret over dne andre tråden, lurer jeg nå på; Hva er egentlig for tidlig for å flytte inn med kjæresten??

Eller sagt på en bedre måte - hvor lenge bør man ha vært kjærester før man flytter inn sammen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fighter
Skrevet

Jeg mener at det ikke finnes fasitsavr på det og at hvert enkelt par må finne ut hva som er best for dem. Jeg flytta inn hos han som nå er mannen min etter 3 uker. For oss var det det beste. :)

Skrevet

Det er individuelt - første sambo flytte jeg sammen med etter at vi hadde vært kjærester et halvt år og det var alt, alt for tidlig - men da var jeg også bare 19...

Mannen flyttet jeg sammen med etter bare halvt år også, men da var jeg 30 og mye sikrere på valget mitt.

Skrevet

Umulig å svare på. Hvert par må finne ut av det og man må bare prøve. Noen ganger går det, andre ganger går det ikke.

Vi flytta sammen etter 5 måneder.

Krysser ikke av på noen av valgene.

Skrevet

fighter: hvor lenge hadde du kjent han da? håper virkelig at du hadde kjent han lengre enn 3 uker?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Enig med de andre her, for det er umulig å si at sånn og sånn skal det være.

Gjest Fighter
Skrevet
fighter: hvor lenge hadde du kjent han da? håper virkelig at du hadde kjent han lengre enn 3 uker?

Jo, vi hadde kjent hverandre i 3 uker. ;-)

Skrevet

tror eg hadde fått hetta og full panikk om en dame jeg nettopp hadde truffet, hadde flyttet inn etter 3 uker...du har vel akuratt hatt til til å funnet ut om han er serie-morder og/eller veldtektsmann på den tiden? :wink:

Gjest Fighter
Skrevet

He-he. Klart han kunne vært både det ene og det andre. Men etter å ha blitt kjent med han, barna hans, familien hans og vennene hans følete jeg meg veldig trygg på han.

Skrevet

Det er vel individuelt, men jeg synes man burde ha kjent hverandre i allefall noen mnd. Jeg tror ærlig talt det er svært få forhold som blir langvarige når man har flyttet sammen etter knapt noen uker, selv om det alltid vil finnes unntak.

Vi flyttet forøvrig sammen etter 10 mnd.

Skrevet

Vi flyttet sammen etter nesten tre år. Det var riktig for oss.

Gjest Fighter
Skrevet

Jeg kjenner noen som gifta seg etter å ha kjent hverandre i 3 uker. Nå ha de barn sammen og har et supert ekteskap. :-) Men kjenner også folk som har kjent hverandre i 5 år før de flytta sammen. Sånne ting er veldig individuelt.

Skrevet

Vi flyttet sammen etter et par måneder, men så hadde vi kjent hverandre noen måneder før det.

Men vi fant ut at vi ville være sammen hele tiden allikevel, så det var ikke noe vits å sitte med to leiligheter.

Nå er vi gift, da...

Gjest Fighter
Skrevet

Men vi fant ut at vi ville være sammen hele tiden allikevel, så det var ikke noe vits å sitte med to leiligheter.

Nå er vi gift, da...

Samme med oss. Jeg var her hele tiden og det var ikke noe vits i å betale nesten 3000 kroner i måneden for et sted hvor jeg bare oppbevarte klærne mine. Han bodde i en leilighet som var 6 ganger større enn hybelen min. Jeg hadde 400 meter til bussen, han 10. Det var i det hele tatt mange grunner til at jeg flytta fort inn. Men som jeg sier; selv om det passa for oss behøver ikke det bety at det passer for alle.

Skrevet

Jeg synes man skal ha vært kjærester en stund og virkelig være godt kjent, og ha snakket grundig om hvorfor man flytter sammen og hvordan man vil ha det. Jeg synes ikke man skal flytte sammen av praktiske grunner og jeg synes man bør vente minst et år og gjerne 18 måneder.

Det er noen som sier at man ikke kjenner hverandre ordentlig før man har flyttet sammen, og det synes jeg egentlig bare er tull. Da kjæresten og jeg flyttet sammen etter godt og vel to år, kom det ingen store overraskelser, men mere noen praktiske tilpasninger.

piglet

Gjest Fighter
Skrevet

Jeg mener selvfølgelig at man skal kjenne hverandre og ha snakket om forholdet, hva man vil, fremtiden o.s.v. Vi hadde pratet masse om oss og livet videre og var veldig enige om hva vi ville. At det også var mange praktiske ting som var bra med det er jo bare et bonus. Jeg hadde jo ikke flytta inn om det bare var for de praktiske tingene. ;-)

Skrevet

vi flyttet sammen etter to måneder.

Skrevet

Det var ganske tilfeldig at vi flyttet sammen etter kun å ha kjent hverandre en måned.

Vi trengte begge et nytt sted å bo; han skulle ut av kollegiet og jeg hadde avbrutt praktikantplassen i Oslo. Tilfeldigvis fant vi en rimelig leilighet, og vi har bodd sammen siden den gang. Det er, *teller på fingrene*, 13 år siden :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...