AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #1 Skrevet 11. mai 2016 Jeg gikk på bussen i dag og der satt en liten jente sammen med andre barnehagebarn og ansatte. Hei sier hun til meg, hei hei svarer jeg tilbake. Etterpå sier hun i det jeg går forbi: teite eller feite damen. Jeg er overvektig, men har ikke sett på meg selv som så overvektig at jeg skal frykte kommentarer offentlig da jeg ikke føler meg så stor og fordi jeg også trener flere ganger i uken. Jeg jar aldri opplevd å få negative kommentarer offentlig før. Det var en søt liten jente og jeg tenkte at hun sikkert hadde fått denne oppførselen hjemmefra. Synd at noen føler trang til å være ondskapsfulle mot andre. Jeg klandrer ikke henne, men foreldrene. Anonymkode: 726d3...a18
UkjentN Skrevet 11. mai 2016 #2 Skrevet 11. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk på bussen i dag og der satt en liten jente sammen med andre barnehagebarn og ansatte. Hei sier hun til meg, hei hei svarer jeg tilbake. Etterpå sier hun i det jeg går forbi: teite eller feite damen. Jeg er overvektig, men har ikke sett på meg selv som så overvektig at jeg skal frykte kommentarer offentlig da jeg ikke føler meg så stor og fordi jeg også trener flere ganger i uken. Jeg jar aldri opplevd å få negative kommentarer offentlig før. Det var en søt liten jente og jeg tenkte at hun sikkert hadde fått denne oppførselen hjemmefra. Synd at noen føler trang til å være ondskapsfulle mot andre. Jeg klandrer ikke henne, men foreldrene. Anonymkode: 726d3...a18 Føler med deg! Jeg er lav, og når jeg går forbi gjenger med barn hører jeg ofte "Jeg er nesten like høy som han lille mannen!" og lignende ting. Må bare finne seg i hva sannheten er, og prøve å forbedre det. Jeg godtok plutselig en dag da jeg selv var barn, AT JEG VAR LAV. Det er bare fakta, jeg kan ikke gå rundt å bli sint hver eneste gang noen kaller meg for lav. Jeg har istede valgt å embrace it. Jeg fokuserer på at mange andre lave menn har klart store ting. Feks Prince som døde nå, er like høy som meg. Det gjør det lettere for meg faktisk. Og hvorfor skal da en som er normal høyde være noe bedre enn meg? Det er forskjellige preferanser. Om jeg er lav og dritflink i et felt, så er jeg ikke dårligere en som er høy og dårlig i det feltet jeg liker meg i. Moder Theresa og Jesus blir ikke husket for hvordan de ser ut, de blir husket for hva de gjorde, det samme vil du bli. Ja kanskje du er bittelitt tjukk, men hva er problemet med det? Så lenge du føler deg bra nok, så kan du være like sexy som ekstremt tynne jenter. Sexiness ligger i oppføreselen og hvordan man ter seg. Har møtt mange feite og deilige damer, og det er seriøst. Men gled deg over at de barna skal vokse opp, og kommer til å tenke annerledes. Du er sikkert ikke spesielt tjukk, men barn er gode på å snakke om akkurat de tingene som gnager på oss, enten det er at vi er tjukke eller ekstremt tynne. Man kan heldigvis gjøre noe med det, om man ønsker og klarer å stå på. Og gled deg med at menn liker damer med former, og sjeldent veldig tynne damer. Jeg hvertfall. (ALT DETTE VET IKKE ET BARN, DE SER PÅ UTSEENDE OG KALLER DEG DER ETTER) Jeg liker barn veldig godt, siden de er så ærlige.. De sier det som voksne ikke tørr å si høyt.. Men jeg føler med deg, er ikke gøy å få høre sånne ting, spesielt ikke når man har dårlige dager!! 17
Hactar Skrevet 11. mai 2016 #3 Skrevet 11. mai 2016 Barnehagebarn er fortsatt under opplæring i hva som er ok å si og ikke. Guttungen her har av og til kommet med karakteristikker han ikke har hørt hjemme, for å si det slik. Vi slår ned på det når vi hører det, men han er ikke utlært i manerer ennå. Skjønner at dette ikke var noe hyggelig for deg, men tror ikke du skal tolke så mye mer inn i det enn utprøving fra et barn under opplæring. 28
UkjentN Skrevet 11. mai 2016 #4 Skrevet 11. mai 2016 2 minutter siden, Hactar skrev: Barnehagebarn er fortsatt under opplæring i hva som er ok å si og ikke. Guttungen her har av og til kommet med karakteristikker han ikke har hørt hjemme, for å si det slik. Vi slår ned på det når vi hører det, men han er ikke utlært i manerer ennå. Skjønner at dette ikke var noe hyggelig for deg, men tror ikke du skal tolke så mye mer inn i det enn utprøving fra et barn under opplæring. Enig.. Jeg var en frekk liten kidd. Nå kunne jeg ikke drept en flue, og ville fått ekstremt dårlig samvittighet for å ha sagt noe sånt, siden jeg vet hva det gjør med den andre personen. Barn er stygge sånn! Men det blir bedre med åra, plutselig får de empati og dypere forståelse for andre, om de ikke er psykopater 4
GammelKaktus Skrevet 11. mai 2016 #5 Skrevet 11. mai 2016 (endret) Hehe, husker når jeg som ungdom jobbet i barnehage, da spurte noen av barna hvorfor jeg var så tjukk. Sa alltid at jeg hadde spist masse sjokolade og det var det. Barna mener ikke noe vondt med kommentarene sine, de har bare ikke fått filter ennå. Jeg synes jo det er så rart at det ikke er blitt kommentert av barna i barnehagen til sønnen min, men nå er det jo flere tjukke folk rundt omkring enn hva det var for 15 år siden. Endret 11. mai 2016 av FrøkenMånestråle Skriveleif 13
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #6 Skrevet 11. mai 2016 Jeg fikk isåfall inntrykk av at han ene ansatte fikk det med seg. Jeg skulle på praksisplassintervju i dag så det passet ikke så bra, men barn er barn og de lærer nok etterhvert. Anonymkode: 726d3...a18
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #7 Skrevet 11. mai 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk på bussen i dag og der satt en liten jente sammen med andre barnehagebarn og ansatte. Hei sier hun til meg, hei hei svarer jeg tilbake. Etterpå sier hun i det jeg går forbi: teite eller feite damen. Jeg er overvektig, men har ikke sett på meg selv som så overvektig at jeg skal frykte kommentarer offentlig da jeg ikke føler meg så stor og fordi jeg også trener flere ganger i uken. Jeg jar aldri opplevd å få negative kommentarer offentlig før. Det var en søt liten jente og jeg tenkte at hun sikkert hadde fått denne oppførselen hjemmefra. Synd at noen føler trang til å være ondskapsfulle mot andre. Jeg klandrer ikke henne, men foreldrene. Anonymkode: 726d3...a18 Du må ikke bry deg om det, barn sier så mye rart. En venninne av min jente på 5 er sånn som sier det hun tenker. I stad fornærmet hun storesøsteren til jenta mi på 5, og sa hun hadde buse i nesen. Senere drev hun og ertet og sa du er tjukk og feit.... Men jeg kjenner jenta og vet hu sier mye slikt, barn mener det ikke... Anonymkode: bdbe2...ca2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #8 Skrevet 11. mai 2016 2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Hehe, husker når jeg som ungdom jobbet i barnehage, da spurte noen av barna hvorfor jeg var så tjukk. Sa alltid at jeg hadde spist masse sjokolade og det var det. Barna mener ikke noe vondt med kommentarene sine, de har bare ikke fått filter ennå. Jeg synes jo det er så rart at det ikke er blitt kommentert av barna i barnehagen til sønnen min, men nå er det jo flere tjukke folk rundt omkring enn hva det var for 15 år siden. Noen spurte meg en gang om jeg hadde baby i magen. Da svarte jeg, nei -jeg er bare tjukk :D Å ja, sa ungen og fikk svar på det han lurte på. Det var ikke ondt ment, men unger sier det de ser. Det er nesten litt sånn som de med aspergers. De sier det de ser, for ja - du er jo tjukk liksom, hvorfor skal jeg ikke si det? De skjønner ikke at det sårer. Anonymkode: bdbe2...ca2 7
UkjentN Skrevet 11. mai 2016 #9 Skrevet 11. mai 2016 (endret) Jeg setter pris på ærligheten dems jeg faktisk. Tenk om voksne hadde vært sånn, da hadde man ihvertfall fått hørt hva folk går og prater om bak ryggen på en. Og kanskje fått gjort noe med det. Hater den type baksnakking som går ut på noe man gjør feil f.eks. La oss si at en person alltid glemmer å lukke døra, så snakker de voksne om denne personen bak ryggen, dag ut og dag inn. Om man hadde sagt klart ifra med en gang, så kunne man kanskje ordnet opp i problemet. Noen lærer at det ikke er snilt å si sånt siden det sårer, andre lærer at man bør være mer forsiktig, siden den andre kan bli sint eller ikke vil være vennen din lengre. Ihvertfall lærer man at man ikke skal gjøre sånt med årene, selvom mange fortsetter mobbingen som voksne, bare ikke direkte.. De blir smartere og mer forsiktige, for å slippe unna konsekvenser Endret 11. mai 2016 av UkjentN
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #10 Skrevet 11. mai 2016 Jeg husker selv da jeg var barn. Vi kalte en mann som ikke hadde hår på hodet for skalletmannen og en annen mann for spissmusa, tror det var fordi han hadde spiss nese eller noe. Vi skjønte ikke at det var galt før vi ble eldre. Anonymkode: 726d3...a18
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #11 Skrevet 11. mai 2016 Du ble ikke mobbet. Anonymkode: bc8fa...e38 22
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #12 Skrevet 11. mai 2016 Barnehagebarn er ikke "ondskapsfulle". Anonymkode: 6e5b6...28d 9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #13 Skrevet 11. mai 2016 33 minutter siden, UkjentN skrev: Og gled deg med at menn liker damer med former, og sjeldent veldig tynne damer. Var det nødvendig? Du trenger ikke lyve. Anonymkode: e558f...f4f 6
UkjentN Skrevet 11. mai 2016 #14 Skrevet 11. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Var det nødvendig? Du trenger ikke lyve. Anonymkode: e558f...f4f Jeg kødder ikke. Det er ærlig. Snakker ikke om 100 kilo over normalen. Men heller 10 kilo ekstra enn for lite Hvorfor skulle jeg løyet som anonym på internett? 4
♥Missy♥ Skrevet 11. mai 2016 #15 Skrevet 11. mai 2016 Det er ikke mobbing at et barn sier noe slikt i en forbigående situasjon. Ungen kalte i hvertfall en spade for en spade. Uansett så er det ikke hyggelig. Ingen fortjener det. Folk som ikke har annet å gjøre enn å bry seg hvordan andre ser ut har et lite rikt liv, og ungene får det fra foreldrene. Mitt barn lærer også mye av andre, men har aldri kommentert noe slikt på noe eller noen. Foreldre på slutte å skylde på alle andre hele tiden. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #17 Skrevet 11. mai 2016 Barn kan fort si mye slikt ja en gang ble jeg veldig irritert. Jeg gikk inne på en butikk, hvor en mor og en liten jente gikk forbi. Jeg hadde skikkelig komplekser for høyden på den tiden (er 180) og hun jenta til moren; "mamma, det var stor dame". Da tenkte jeg at jeg sikkert så veldig stor ut, ikke at jeg var tykk, men mest sannsynlig slik jeg så på mamma vs andre damer da jeg var barn. Syntes altid mamma virket større enn andre damer. Var også vitne til noe annet på en kafe en gang. En liten jente som sa til moren; "denne dama hadde veldig stor rumpe!" Så jo at moren ble vedlig flau. Anonymkode: 1eecd...97f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #18 Skrevet 11. mai 2016 Mobbing er gjentatte handlinger/ erting. Engangs tilfelle er ikke mobbing! Når skal folk lære?? Anonymkode: 6b82c...b34 11
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #19 Skrevet 11. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mobbing er gjentatte handlinger/ erting. Engangs tilfelle er ikke mobbing! Når skal folk lære?? Anonymkode: 6b82c...b34 Hvilket ord ville du brukt for å illustrere hendelsen? Anonymkode: 726d3...a18
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #20 Skrevet 11. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvilket ord ville du brukt for å illustrere hendelsen? Anonymkode: 726d3...a18 I dag ble jeg kalt feit på bussen Anonymkode: 798d4...b62 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå