Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2004 #1 Skrevet 29. oktober 2004 Jeg lurer på noe; Jeg er relativt slank, veien faktisk bare 56 kilo, og er ca 1.70 høy. Jeg har tynne ben. Men magen er bare SÅ stor! Og det er ikke innbildning. Jeg har litt pupper, og når jeg sitter sammensunket så er det ubehagelig hvordan fettet og puppene presser seg sammen. Det er ikke naturlig for meg å stå oppreist, rak i ryggen og litt inn med magen. Det er liksom tungt! Når jeg sitter henger magen over buksekanten :-( Jeg synes det er forferdelig, og ikke kan jeg slanke meg heller! Jeg trener regelmessig, og selv om kostholdet sikkert kunne vært bedre, så kan det vek ikke ha alt og si? Får man dekt fettsuging av det offentlige? Hvor mye skal til? Ellers er jeg ganske fornøyd med meg selv da, men akkurat det der er en hemsko uten like. Etter fødselen ble det mye verre, men jeg har i grunn alltid vært litt brei over magen. Får store problemer med å finne bukser, da rumpa er liten og flat, og magen som om jeg var 6 mnd på vei med nr to... :o Men det er jeg ikke! Hjelp!
Amarone Skrevet 29. oktober 2004 #2 Skrevet 29. oktober 2004 Vel, det blir nok bedre om du retter deg opp i ryggen. Om det er tungt, så er det bare fordi du ikke er vant til det! Tror neppe det offentlige dekker fettsuging, med mindre du er alvorlig overvektig...
aline Skrevet 29. oktober 2004 #3 Skrevet 29. oktober 2004 ... Jeg har litt pupper, og når jeg sitter sammensunket så er det ubehagelig hvordan fettet og puppene presser seg sammen. Det er ikke naturlig for meg å stå oppreist, rak i ryggen og litt inn med magen. Det er liksom tungt! Når jeg sitter henger magen over buksekanten :-( ... De aller aller fleste vil få mage og pupper presset sammen når de sitter sammensunket!! uansett størrelse. det at det ikke er naturlig for deg å stå oppreist og rak, kan du selv endre på. det er sunnere for kroppen din, og ikke minst ryggen din, om du trener deg opp til å være oppreist og rak i holdningen!! du er ikke født med dårlig holdning, du har lagt deg til dårlig holdning!! Dette kan du rette selv, men du må ville. ALLE ser bedre ut når de lærer seg det, rett i ryggen, avslappet bakover med skuldrene slik at når du lar hendene henge rett ned, så faller håndflaten naturlig til sidene. Faller de forover når du står og går, så luter du! men ellers har jeg ingen tips om mage. rett deg opp først, og se hvor mye det hjelper først? henger magen din fremdeles mye over linningen (dersom buksa ikke er så trang at uansett mange så VIL den henge over...)når du står oppreist og med rak rygg og skuldrene rett? "bruk" kroppen din fra magen og brystet, slik at du løfter/holder deg oppe fra magen og brystet.
aline Skrevet 29. oktober 2004 #4 Skrevet 29. oktober 2004 dersom det offentlige betaler for fettsuging av jenter som heller vil det en å rette seg opp, da slutter jeg å betale skatt!!!!
Pusebaby Skrevet 29. oktober 2004 #5 Skrevet 29. oktober 2004 NEI, det offentlige betaler IKKE fettsuging av jenter som veier 56 kg. Ærlig talt! :evil: Kun når det gjelder helsefarlig overvekt, og nesten ikke da en gang. Så en episode om en mamma som var så stor at hun ikke kunne leke med dattera si og følge henne til skolebussen, altså kunne hun nesten ikke bevege seg. HUN ble nektet fettsuging før hun kom på tv og fortalte om sin situasjon, først da skjedde det noe. Hvis det henger fett utenfor buksa så kjøp en bukse som ikke strammer over magen. Og rett deg opp i ryggen, ingen har flat mage når de går og henger som en sekk.
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2004 #6 Skrevet 29. oktober 2004 Huff så strenge dere er da! Jeg er jo klar over at jeg bør bli rettere i holdningen, men jeg luter jo ikke heller da. Og ikke er buksene trange heller! Det er ikke mye fint når buksa poser i rompa og lårene, og magen henger over
aline Skrevet 29. oktober 2004 #7 Skrevet 29. oktober 2004 er nok strenge fordi det ser ut som en trend at unge, SLANKE jenter vil legge seg i narkose for "feil" de ser som kan rettes mye på bare ved enkle grep. og det er maaaaange ungdommer som dessverre ikke er rett og rank, og det ser ikke bra ut, det er heller ikke bra for kroppen, spesiellt ryggen. dersom du ikke luter, men ikke er rett i ryggen heller, hva er du da? og det finnes mellomting på åletrange bukser (som ende jenter bruker) og vide saggebukser som henger i rumpa!! det tanken min er, er vel ihvertfall at du bør tenke på holdningen din først, kroppsholdningen altså. Også kan du se hva du er fornøyd med etterpå. og ikke vær slemt streng med deg selv, se på deg selv og spør hva du ville sagt/tenkt om det var bestevenninda di du så i speilet der! ville du sagt hun trengte fettsuging?
*Lene* Skrevet 29. oktober 2004 #8 Skrevet 29. oktober 2004 Huff så strenge dere er da! Jeg er jo klar over at jeg bør bli rettere i holdningen, men jeg luter jo ikke heller da. Og ikke er buksene trange heller! Det er ikke mye fint når buksa poser i rompa og lårene, og magen henger over Kjøp stretch... De former seg etter kroppen...
Gjest Ethereal Skrevet 29. oktober 2004 #9 Skrevet 29. oktober 2004 Kanskje du rett og slett trenger å trene opp magemusklene dine? Det hjelper alltid, og når tynne mennesker hevder at de har "fet mage" mistenker jeg at de egentlig kanskje mangler litt muskler, rett og slett. Vanlige sit-ups hjelper kanskje ikke; det beste er å få trent korsettmuskulaturen, dvs den indre muskulaturen som støtter opp skjelettet ditt. I tillegg bør du trene styrke for ryggen. Sammen vil det garantert gi deg både en bedre holdning og flatere mage!
Gjest Anonymous Skrevet 29. oktober 2004 #10 Skrevet 29. oktober 2004 Ja jeg kunne nok trent magemusklene, det er nok litt i det... Men hjelper virkelig det når det ligger to tykke pølser med fett utenpå? Jeg har trent i mange år, og i en periode av livet trente jeg nesten hver dag (situps også). Men jeg ble alikevel ikke kvitt magen, selv om den ble mindre, selvfølgelig. Jeg er ikke typisk "ungjente" som har komplekser heller, jeg er blitt voksen da, og godtar meg selv som jeg er på en måte... men innimellom blir jeg veldig oppgitt da, spesielt når jeg skal kjøpe klær....
IdaC Skrevet 29. oktober 2004 #11 Skrevet 29. oktober 2004 Du er ikke alergisk mot noe da? Det hender at dersom en har intoleranse mot noen produkter at magen vokser. Enten så har du forstyrret selvbilde når du sier at magen din er STOR,eller så er det noe galt. For jeg mener, 1.70 høy og 56 kg? Jeg får det ikke til å stemme at du har så mye mage...
Gjest Melissa Gioberti utl. Skrevet 29. oktober 2004 #12 Skrevet 29. oktober 2004 De aller aller fleste vil få mage og pupper presset sammen når de sitter sammensunket!! uansett størrelse. det at det ikke er naturlig for deg å stå oppreist og rak, kan du selv endre på. det er sunnere for kroppen din, og ikke minst ryggen din, om du trener deg opp til å være oppreist og rak i holdningen!! du er ikke født med dårlig holdning, du har lagt deg til dårlig holdning!! Dette kan du rette selv, men du må ville. ALLE ser bedre ut når de lærer seg det, rett i ryggen, avslappet bakover med skuldrene slik at når du lar hendene henge rett ned, så faller håndflaten naturlig til sidene. Faller de forover når du står og går, så luter du! men ellers har jeg ingen tips om mage. rett deg opp først, og se hvor mye det hjelper først? henger magen din fremdeles mye over linningen (dersom buksa ikke er så trang at uansett mange så VIL den henge over...)når du står oppreist og med rak rygg og skuldrene rett? "bruk" kroppen din fra magen og brystet, slik at du løfter/holder deg oppe fra magen og brystet. Tipset om håndflatene var jammen bra! Det må jeg også tenke på...omtrent hele tiden. Det med holdning er viktig.
lille mor Skrevet 29. oktober 2004 #13 Skrevet 29. oktober 2004 Ærlig talt jenter, her er det en med et hun synes er et stort problem så renner dere henne ned med formanende og usmaklige svar. Hvem er dere til å dømme om dette er er problem for henne eller ikke? Og hva om noen svarte dere slik på et problem dere la fram? Hva med å bare svare med de rådene du har og om du har så store problemer med innstillingen hennes så la vær å svar da. Mitt råd til deg er å trene og hør med en instruktør om hvordan du best kan trene magen Rett deg opp, ikke bare slipper du valker på magen du blir mye mere elegant av det. Tenk på hva du spiser kål,erter og lign matvarer gjør deg oppblåst i magen og spør om hjelp av en ekspeditør når du handler slik at du får klær som passer din kropp. Lykke til.
aline Skrevet 1. november 2004 #14 Skrevet 1. november 2004 Ærlig talt jenter, her er det en med et hun synes er et stort problem så renner dere henne ned med formanende og usmaklige svar. jeg synes ikke de fleste svarene her er verken formanende eller usmaklige jeg!! og hadde det vært mange som var det, så greit nok, men det ER det da virkelig ikke. ditt svar, etter din mening om våre andres svar, går da stort sett ut på akkurat det samme som det vi andre har svart!!! noen av oss har fokusert mer på at hun bør rette seg opp en på at hun bør jobbe med fettet på magen som bulker seg når hun sitter sammensunket, men det er jo fordi den dagen hun sitter sammensunket uten at det er en eneste krøll på magen, da HAR hun problemer!!! og de er vel større en en slapp holdning!!
Gjest gjest1 Skrevet 1. november 2004 #15 Skrevet 1. november 2004 dersom du ikke luter, men ikke er rett i ryggen heller, hva er du da? Hun er vel salrygget da? Sånn som hun blonde på Tjukkholmen.
Andrine22 Skrevet 1. november 2004 #16 Skrevet 1. november 2004 Du trådstarter; det høres ut som at du har samme goldning i ryggen som meg. Når jeg står oppreist, er jeg stort sett rakrygget, men når jeg sitter "henger" øverste del av ryggen, og det er verken pent eller behagelig etterhvert. Men det er utrolig tungt å "holde seg oppe". Grunnen er at du (og jeg) har for svake muskler i ruggen. Tren ryggøvelser hver dag-det gjør jeg! Og husk; ofte blir det vondere før det blir bedre, sånn var det iallfall med meg...
Gjest gjest1 Skrevet 1. november 2004 #17 Skrevet 1. november 2004 Nå måtte jeg bare flire litt. Startinnlegget kunne vært skrevet av meg *s*. Jeg er i underkant av 170 og veier drøyt 66 kilo, så jeg er litt tyngre enn deg, men det har mer med alder å gjøre enn fett. Når jeg står rett opp og ned og ser meg i speilet, forfra eller fra siden, har jeg mage og bilringer og håndtak på ryggen. Det er stygt og fælt og jeg trives ikke med det. For fire år siden veide jeg under 55, men da også hadde jeg håndtak på ryggen og mage, men ikke bilringer. I dag morges stod jeg igjen foran speilet - jeg rettet meg opp, hevet hode og strammet skuldrene litt bakover - ga meg selv en skikkelig god holdning - og vips så jeg ut som jeg var tretti år i kroppen. Ingen bilringer, ingen mage og bare antydning til håndtak på ryggen. Når jeg sitter, ligger magen på lårene mine... hahaha.. Jeg vet at det eneste som hjelper - for jeg synes også det er slitsomt å gå og holde meg oppe hele dagen - er å trene. Jeg må få på plass de musklene som faktisk skal holde ryggsøyla mi oppe. Og så må jeg selvfølgelig tenke holdning i tillegg. Fettsuging er en lat måte og gjøre det på, og gagner ikke kroppen eller helsa di på sikt.
meta2 Skrevet 1. november 2004 #18 Skrevet 1. november 2004 Kanskje du rett og slett trenger å trene opp magemusklene dine? Det hjelper alltid' date=' og når tynne mennesker hevder at de har "fet mage" mistenker jeg at de egentlig kanskje mangler litt muskler, rett og slett.[/quote'] Jeg hadde og en mage som datt frem når jeg satt. Jeg kunne trent til jeg var blå i tryne, men den ville aldri ha blitt bedre. Den var rett og slett ødelagt under svangerskapene. Nå har jeg rettet på det, samtidig som jeg fjernet hudfollen. Smertefult ja, men merker stor forskjell. Jeg er 169 cm høy og veier 59 kg.
Gjest Ninakanin Skrevet 1. november 2004 #19 Skrevet 1. november 2004 Jeg tror magemusklene dine og støtte-musklaturen din er litt sliten etter fødselen. Tren pilates!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå