Gjest Emera Skrevet 11. mai 2016 #1 Skrevet 11. mai 2016 Altså, vi er jo alle utrolig dyktige til å hjemmelage. Her hersker ingen tvil, sant? Men. Er det noe som smaker bedre ferdigkjøpt? For min del er det digestivekjeks. Min favorittkjeks, jeg blir aldri lei. Jeg prøvde å bake dem selv for en stund siden, men ble ikke imponert, nei. Butikk-digestives er mange ganger bedre! Andre som våger seg utpå?
chouette Skrevet 11. mai 2016 #2 Skrevet 11. mai 2016 Pepperkaker faktisk. Har aldri noensinne møtt på noen som imponerer mer enn Sætre på pepperkakefronten. Og Toro fløtesaus. Synes ingen hjemmelagde typer smaker i nærheten av fløte. 3
Tvist Skrevet 11. mai 2016 #3 Skrevet 11. mai 2016 Salsasaus, min ble ikke så bra. Og eller ferdig kålrabistappe fra Rema1000
Brunhilde Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 Ferske baguetter smaker bedre fra butikk/baker.
Kamikatze Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 (endret) 13 timer siden, Emera skrev: Altså, vi er jo alle utrolig dyktige til å hjemmelage. Her hersker ingen tvil, sant? Men. Er det noe som smaker bedre ferdigkjøpt? For min del er det digestivekjeks. Min favorittkjeks, jeg blir aldri lei. Jeg prøvde å bake dem selv for en stund siden, men ble ikke imponert, nei. Butikk-digestives er mange ganger bedre! Andre som våger seg utpå? Butikkiskremen (unntatt søtlakris). Hveteboller. -Vil jeg ha dem bra, kjøper jeg butikkboller, og luner dem to-tre minutter i steikeovnen... Enkelte Fjordlandmiddager som for eksempel svinesteik, min blir ikke bedre eller verre. Men, ferdigmaten til Hellstrøm ga meg mye glede! Etter å ha drøvtygget brusk fra noe langtidskokt kjøtt, konstaterer jeg at jeg er en bedre kokk enn Hellstrøm. Stekekakene og alle slags kjeksliknende julekaker er jeg dårlig på. Trolig fordi jeg nesten aldri gjør det. Men, langebrødet mitt er på høyde med butikkkjøpt. Det har jeg eksperimentert meg frem til gjennom mange år, fordi ellers er det bare når jeg reiser på vestlandet at jeg slipper å bake det selv. Baker det sjeldent nå om dagen, fordi jeg har sluttet med nugatti. Og langebrød er det perfekte underlaget for den brune smørja... Foreldrene mine elsket grove fiskekaker. Jeg foretrakk finmalt, som i butikken. De ville nok sagt at deres var best, mens mine er så nært opp til butikkutgaven som de kan bli (men dog en anelse bedre). Toro viltsaus. Den forvandler grillkyllingen fra SPAR til noe som kan gjøre Lars Monsen grønn av misunnelse. Håper en eller annen TV-kokk kommer opp med en plan for å bekjempe det smaksregimet. Endret 12. mai 2016 av Kamikatze
Salka Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Hatting sine glutenfri rundstykker og havrebriks smaker mye bedre enn de vi har prøvd å bake selv. Nå er ingen av oss noen racere på baking, men hva gjør vel det når Hatting sine er så gode? 1
Kristanna Skrevet 12. mai 2016 #8 Skrevet 12. mai 2016 Toro Brownies Potetsalat (Her er det nok jeg som er rar, alle liker jo hjemmelaget best ) 1
Gjest Emera Skrevet 12. mai 2016 #9 Skrevet 12. mai 2016 Artig å høre andres meninger her! Enig i pepperkaker, Sætres figurbakte regjerer! Og baguetter. Nå har jeg ikke prøvd å bake selv, det er visstnok en langvarig prosess, etter hva jeg forstår. Men en knasende sprø baguett med seig krumme fra bakeren er topp.
Gjest Margit Spat Skrevet 12. mai 2016 #10 Skrevet 12. mai 2016 Jeg synes luftige, lette og store butikkbakte hveteboller er langt å foretrekke framfor de tunge melgampene jeg selv presterer. Jeg har prøvd utallige oppskrifter og variasjoner over gjær, heving og elting - alt til like liten nytte De dyre, «hjemmebakte» knekkebrødene som man får kjøpt i papirposer er også mye bedre enn de knallharde tannknekkerne av noen knekkebrød som kommer ut av min stekeovn.
Clarity Skrevet 12. mai 2016 #11 Skrevet 12. mai 2016 Gifflar! De med kanel! Spiser en sånn pose på null komma niks. De er mye bedre enn hjemmelagde kanelsnurrer.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #12 Skrevet 12. mai 2016 Jeg har alltid lagd brunsaus selv, men for en stund siden hadde jeg det travelt og røsket med meg en Toro brunsaus fra butikken. Jaggu, ble var den like god som min hjemmelagde. Siden jeg er litt lat passer jeg nå på å ha noen slike poser i skuffen. Det finnes visst flere typer, har kun prøvd denne. Anonymkode: f1657...08d
venus_ Skrevet 12. mai 2016 #13 Skrevet 12. mai 2016 Bernaisesausen fra Jacobs utvalgte. Og havrekjeks fra en lokal butikk her jeg bor, men de er lagd i butikken da så blir kanskje ikke helt riktig i denne tråden.
Elanor Skrevet 12. mai 2016 #14 Skrevet 12. mai 2016 Vaniljesaus! Har lagd det selv en gang. Det skjer ikke igjen. 1
BlendaSensitive Skrevet 12. mai 2016 #16 Skrevet 12. mai 2016 Pepperkaker! Hjemmelaget smaker bare tørr mel. Kjeks i det store og hele kanskje? Og fløteis smaker bedre fra butikken. Sorbet is kan være like godt hjemmelaget.
Fredsmegleren Skrevet 12. mai 2016 #17 Skrevet 12. mai 2016 1 time siden, Clarity skrev: Gifflar! De med kanel! Spiser en sånn pose på null komma niks. De er mye bedre enn hjemmelagde kanelsnurrer. Stemmer for denne! Vanlige kanelsnurrer er noe helt annet
bippo Skrevet 13. mai 2016 #19 Skrevet 13. mai 2016 Pølsebrød og hamburgerbrød. Jeg liker at de er sykt myke. De hjemmelagde er så faste og kompakte, jeg har ikke sansen for det. Men etter at jeg begynte å lage det selv har samboer sagt at vi "aldri skal kjøpe de fra butikken igjen, for det er bare dritt!" så jeg tør ikke å si at jeg syns de butikkjøpte er best, hahah. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå