Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan ta dagen i dag som eksempel. 

Frokost: etknekkebrød med vegansk pate. Og en liten tallerken havregrøt med fibersirup. 

Mellommåltid: et par stykker sjokolade med 70% kakao, to never nøttemiks(tørka frukt og nøtter), kaffe, og litt druer.

For en halvtime siden: en burger. Ikke noe brød. Bare karbobaden med en skive blåmugg ost.

Er ikke helt mett kjenner jeg, men syns ikke vi skal venne oss til å bli så veldig mette. Syns det hadde vært bedre om vi hadde klart å halvert oss litt ang mat 

Anonymkode: 4a5f2...39c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette et seriøst innlegg?

Anonymkode: 8040f...702

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette et seriøst innlegg?

Ja? Jeg stiller et spørsmål. Men går ikke å spør folk face to face om slik. Kg er så ærlig, så ja? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det mulig å være voksen (antar jeg?) og tro at det er mye mat? Jeg klarer ikke forstå det. Derfor tror jeg ikke at dette kan være seriøst. Det er fysisk umulig å tro noe sånt. Fisker du? Ønsker du oppmerksomhet? Bekreftelse på at det er lite mat? Rop om hjelp? Trolling?

• Liker 5
Skrevet

Nei, det er alt for lite synes jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det mulig å være voksen (antar jeg?) og tro at det er mye mat? Jeg klarer ikke forstå det. Derfor tror jeg ikke at dette kan være seriøst. Det er fysisk umulig å tro noe sånt. Fisker du? Ønsker du oppmerksomhet? Bekreftelse på at det er lite mat? Rop om hjelp? Trolling?

Jeg lurer virkelig. Jeg synes de fleste spiser så sinnsykt mye, derav den store magen de går rundt med. Jeg er så redd for å bli slik. Har ingen til å fortelle meg hvor lite/mye jeg bør spise. Bmi er utifra nettkalkulatoren 18

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer virkelig. Jeg synes de fleste spiser så sinnsykt mye, derav den store magen de går rundt med. Jeg er så redd for å bli slik. Har ingen til å fortelle meg hvor lite/mye jeg bør spise. Bmi er utifra nettkalkulatoren 18

Kontakt lege. Du er på vei til å bli syk, om du ikke er det alt. Rapporterer tråden da jeg anser dette som innlegg fra noen som er spiseforstyrret. Og seriøst, kom deg til lege før det er for sent!!

Anonymkode: 96e26...6d0

• Liker 4
Skrevet

nei, det er lite

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du ingen voksne rundt deg som kan vise og fortelle deg at du ikke spiser optimalt, og vise deg hva som er normal mat å spise?

Jeg blir bekymret for deg fordi du høres veldig ung ut (det er altså ikke noe galt i å være veldig ung) og fordi du forteller at du ikke har noen rundt deg, men ser på andre og synes de så store, - og har bestemt deg for å spise lite slik at du ikke blir så stor som "de fleste".

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke hva eller hvor mye du spiser som er mest bekymringsverdig, heller ikke at du ikke er i stand til å finne en kalorikalkulator på nett og regne ut hvor mye du trenger og hvor mange kalorier det er i det du spiser, men det du sier om det du spiser og om mat og spising. Kanskje du bare vil trolle, kanskje er du spiseforstyrret på ordentlig. Hvis du troller, så fy deg, slutt med det, det er ikke morsomt. Hvis du mener dette oppriktig, så oppsøk lege så fort som mulig og legg fram dine bekymringer.

Er ikke helt mett kjenner jeg, men syns ikke vi skal venne oss til å bli så veldig mette. Syns det hadde vært bedre om vi hadde klart å halvert oss litt ang mat

Jeg synes de fleste spiser så sinnsykt mye, derav den store magen de går rundt med. Jeg er så redd for å bli slik. Har ingen til å fortelle meg hvor lite/mye jeg bør spise. Bmi er utifra nettkalkulatoren 18 

Hvem er "vi" i det første innlegget? Er det oss alle, eller er du flere enn en? Halvere inntaket, eller moderere det? Hvis du har BMI på 18 så bør du faktisk bestrebe deg på å legge på deg, da du er undervektig. Du kan som jeg vagt har ymtet til, google deg fram til "hvor mye bør jeg spise". Har du klart å finne oversikter for BMI på nett, klarer du å finne en matplan også.

Endret av Pringle
  • Liker 1
Skrevet

Tråden stenges da det beskrives et for lavt matinntak. Viser til retningslinjene på forumet:

Sitat

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell.

- Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt.

Bond, forumansvarlig

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...