Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heia, har dere noen gang skulket jobben?

Hva fikk dere til å skulke jobben eller si i fra at dere ikke kunne komme, men hadde klart det? Hva gjorde dere den dagen da dere ikke var på jobben?

Hvordan var det å ikke dra på jobb, hvor lenge var dere borte da, var det gøy, rolig eller kjedelig? :)

takk for svar 

Anonymkode: 55068...fae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det mange ganger selv om jeg får dårlig samvittighet 😊 Er bare så drittlei jobben at jeg spyr til tider, så derfor skulker jeg og skylder på vind rygg og vondt i hue.

Det er skyhøyt fravær i vårt firma men ledelsen skjønner jo ikke en dritt, så da får de ha det så godt.

Anonymkode: 97591...c90

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja 

Anonymkode: de7c4...a34

• Nyttig 1
Skrevet

Jobbet 21 år i samme bedrift uten EN  dags fravær...

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja 

Hva gjorde du hjemme da?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det mange ganger selv om jeg får dårlig samvittighet 😊 Er bare så drittlei jobben at jeg spyr til tider, så derfor skulker jeg og skylder på vind rygg og vondt i hue.

Det er skyhøyt fravær i vårt firma men ledelsen skjønner jo ikke en dritt, så da får de ha det så godt.

Hva gjorde du hjemme da?

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig ikke, men har tatt en siste sykedag når jeg sikkert var frisk nok til å gå på jobb. Ikke alltid lett å være sikker på formen kvelden før eller når man våkner. Er sjelden syk da, så ikke dårlig samvittighet for det.

Skulking er en uting!

Anonymkode: 70cdf...9dd

• Liker 1
Gjest Mattis
Skrevet

Nei det har jeg ikke, men jeg skulka mye på VGS!

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjorde du hjemme da?

Sov eller gjorde ting jeg hadde lyst til. Drar ikke ut de dagene, så du finner meg aldri på en fest hverken før eller etter dagen jeg skulker.

Har ved 2 anledninger vært på overnattingstur hos ei venninne, da jeg fant ut at jeg skulle bli hos henne ett døgn til. Var koselig det ja 😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har aldri løyet for sjefen. Har tatt ut en egenmeldingsdag som kan gå for "skulk" (var utslitt, men ikke syk), men da visste sjefen om det. 

Skrevet

Nei, det har jeg ikke gjort. I dag føler jeg at jeg har skulket, men har gyldig grunn til fravær (ble skadet på vei til jobb, gipset og sydd)...

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Nei, men jeg ble beskyldt for skulk av et sjarmtroll av en sjef som jeg hadde. Dette i en periode der jeg var gradert sykemeldt, hadde jobbet mer enn sykemeldingsprosenten skulle tilsi, og fikk kjeft og ble mistenkeliggjort pga det lovlige sykefraværet. Han er ikke min sjef lenger, for å si det slik. 

Skrevet

Var syk en dag uten at noen merket at jeg var borte 😮

I en annen jobb var jeg borte på ferie i en uke uten at noen la merke til det. 

Litt verre var det at sjefen ikke la merke til at jeg var der resten av sommeren heller. Det var et stort bygg og vi hadde ganske uavhengige arbeidsoppgaver, men likevel. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Samme dag som jeg fikk vite at foreldrene mine skulle gå hver til sitt. Jeg hadde ikke klart å gjøre noe god jobb. Tok en egenmeldingsdag. Skulket også et par dager før eksamen, da jeg ikke har en ordning slik at jeg får lønn og fridag før eksamen. Jeg kan kun søke perm, men jeg trengte pengene....Sa ikke til noen hvilken dag jeg hadde eksamen, slik at de ikke kunne mistenke meg for å ta fri pga eksamen. 

Anonymkode: 749f7...f50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjorde du hjemme da?

Jeg sov, og slappet av. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har aldri skulket jobb. Får jo tross alt betalt, så kunne aldri fått meg til å gjøre det. Selvsagt er det enkelte dager man bare absolutt ikke vil på jobb, men man drar jo likevel. I mitt yrke må også andre på jobb dersom jeg er syk, så jeg hadde hadde litt dårlig samvittighet for den ene som kanskje til og med blir beordret på jobb fordi ingen andre vil ta vakten.. 

Praksis derimot, har jeg skulket endel. Jobber gratis, og vi har altfor mange vakter på for få uker. Kan være borte 10% uten at det har noen innvirkning på å bestå praksis (så sant man klarer å  lære det man skal iløpet av vaktene man er der, og melder ifra i god tid til avdelingen om at man er "syk"). Som student så skal man "gå oppå" de andre, så om jeg ringer meg syk så skal de ikke ha behov for å tilkalle vikar.  Bruker da dagene til å lese til å jobbe med innleveringer og lese til eksamen. Sitter alltid med bittelitt dårlig samvittighet, liker jo ikke å lyve og si jeg er syk, men når jeg ikke har betalt og stort sett bare går rundt som en assistent på praksisplassen, så er det godt å kunne ta seg en velfortjent fridag innimellom for å få unnagjort litt skolearbeid. De fleste andre studentene i studiet mitt som jeg kjenner, pleier også å gjøre dette. 

Anonymkode: 046c9...578

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det endel ganger opp gjennom årene. Har vel vært fordi jeg har vært sliten og trøtt, kan ikke husk at jeg har skulket for å dra på fest eller andre sosiale ting. Har blitt hjemme, ligget i senga og sett TV eller noe.

Anonymkode: 5f1c2...bd6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har ikke orket å gå på jobb pga manglende søvn, og tatt ut egenmelding.

Det kjentes ut som skulk, selv om jeg vet at folk blir sykemeldt for slikt.

Slappet av, så på serier, gjorde husarbeid og sov den dagen.

Anonymkode: c6205...6c9

Skrevet

Ja, en gang. Hadde en sjef, som nektet oss fri, samme hva det var, eller hvor lang tid i forveien vi spurte. Så jeg planla og skulke 2 dager, da jeg skulle reise bort. Tenkte jeg skulle gå til legen, og få sykemelding, bare skylde på forkjølelse. Så dro til legen, så viste det seg at jeg hadde kraftig streptokokk infeksjon i halsen, og ble sykemeldt i 1 uke. Og jeg følte meg overhodet ikke syk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...