Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

SPOILER fra boka, hvis du ikke vil vite noe som er vesentlig viktig i boka/filmen så burde du ikke lese videre. Du er advart to ganger. 

Jeg er så sint på forfatteren!  Og skjønner ikke hva hu tenker med!! Hvorfor måtte Tris dø!?!?!?!??! Og Uriah i tillegg!??!?!? Jeg satt og gråt da jeg leste de neste kapitlene, etter at Tris var borte. Jeg var helt målløs. Jeg ante ikke engang at jeg kunne reagere på den måten over et dødsfall i en bok. Det føltes bare så ufattelig urettferdig at hun døde! Og så uforventet.. jeg regnet jo med at så lenge hun kom seg gjennom serumet, så ville hun overleve uansett. Jeg regnet med at siden hun er en av de to viktigste karakterene, en av de to hovedkarakterene, så måtte hun i det minste leve til de siste sidene.. ikke bare dø og etterlate Tobias på den måten der!!! Jeg er så SINT for at den endte opp på den måten. 

Hvis noen har lest boka og har noen tanker om det, hvordan reagerte dere? Ble dere også opprørt over det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SPOILER fra boka, hvis du ikke vil vite noe som er vesentlig viktig i boka/filmen så burde du ikke lese videre. Du er advart to ganger. 

Jeg er så sint på forfatteren!  Og skjønner ikke hva hu tenker med!! Hvorfor måtte Tris dø!?!?!?!??! Og Uriah i tillegg!??!?!? Jeg satt og gråt da jeg leste de neste kapitlene, etter at Tris var borte. Jeg var helt målløs. Jeg ante ikke engang at jeg kunne reagere på den måten over et dødsfall i en bok. Det føltes bare så ufattelig urettferdig at hun døde! Og så uforventet.. jeg regnet jo med at så lenge hun kom seg gjennom serumet, så ville hun overleve uansett. Jeg regnet med at siden hun er en av de to viktigste karakterene, en av de to hovedkarakterene, så måtte hun i det minste leve til de siste sidene.. ikke bare dø og etterlate Tobias på den måten der!!! Jeg er så SINT for at den endte opp på den måten. 

Hvis noen har lest boka og har noen tanker om det, hvordan reagerte dere? Ble dere også opprørt over det? 

Gjest Notatboka
Skrevet

Syns egentlig det var en fin twist jeg. Er så sjeldent en hovedkarakter dør at det på en måte var en kul overraskelse, selv om det så klart var trist at det endte sånn. Kan ikke alltid være en lykkelig ending :)

Skrevet

At Tris døde gjorde meg så skuffa at det ødela hele bokserien for min del. Elendig slutt.

Gjest supernova_87
Skrevet (endret)

... Nå hater jeg meg selv litt. Jeg har lest inntil de siste hundre sidene av siste boka, og tenkte "neida, dette går så fint så, bare gå inn i tråden, de kan jo uansett ikke spoile noe jeg ikke vet, det gjør jo ingenting, jeg er jo nesten ferdig". Men jeg tok skikkelig feil. FML. *facepalm*

Jeg er altfor emosjonelt investert i ting jeg leser, jeg burde aldri lese fiksjon. Jeg vil gråte, tenk at hun dør da, dere... :grine: 

Endret av Rainstorm
Skrevet
1 time siden, Elanor skrev:

At Tris døde gjorde meg så skuffa at det ødela hele bokserien for min del. Elendig slutt.

Samme her. Jeg hadde lenge tenkt at jeg burde skaffet meg bøkene, fordi jeg syntes de var bra. Men så var slutten så opprivende at jeg ikke har lyst til å kjøpe dem likevel, for jeg liker en lykkelig slutt.. en så trist slutt er ikke noe jeg trenger å lese flere ganger. 

1 time siden, Rainstorm skrev:

... Nå hater jeg meg selv litt. Jeg har lest inntil de siste hundre sidene av siste boka, og tenkte "neida, dette går så fint så, bare gå inn i tråden, de kan jo uansett ikke spoile noe jeg ikke vet, det gjør jo ingenting, jeg er jo nesten ferdig". Men jeg tok skikkelig feil. FML. *facepalm*

Jeg er altfor emosjonelt investert i ting jeg leser, jeg burde aldri lese fiksjon. Jeg vil gråte, tenk at hun dør da, dere... :grine: 

Det var jo den følelsen jeg satt med selv, at det kunne jo selvfølgelig ikke skje noe så alvorlig med Tris at hun døde, for hun var en hovedkarakter, og det var noen kapitler igjen i boka.. men neida. Hun måtte altså dø. Det var så overraskende at jeg ble helt overveldet og gråt jo som jeg skrev. 

Samme her, blir så utrolig med i karakterene sin verden og kan til og med føle meg litt fremmed i den virkelige verden når jeg er veldig opptatt av en bok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...