AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #1 Skrevet 11. mai 2016 Er det noen som har alternative smertestillende til ibux mot menssmerter? Jeg vil gjerne ha noe som ikke er så "farlig" som ibux. Nå må jeg kombinere ibux og paracet for å få stilt smertene, men det er tydeligvis omdiskutert om er bra eller ei. Paracet hjelper meg ikke alene, jeg merker ikke noen som helst virkning av dem. Jeg vet noen bruker Naproxen, men hvordan er dette i forhold til ibux, med tanke på hva som er best for kroppen? Anonymkode: 150db...c46
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #2 Skrevet 11. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har alternative smertestillende til ibux mot menssmerter? Jeg vil gjerne ha noe som ikke er så "farlig" som ibux. Nå må jeg kombinere ibux og paracet for å få stilt smertene, men det er tydeligvis omdiskutert om er bra eller ei. Paracet hjelper meg ikke alene, jeg merker ikke noen som helst virkning av dem. Jeg vet noen bruker Naproxen, men hvordan er dette i forhold til ibux, med tanke på hva som er best for kroppen? Anonymkode: 150db...c46 Du må ikke finne på å ta imot råd om slikt her. Fastlegen din kan veilede deg. Behandling med COX-hemmere som starter rett før blødningen kan gi betydelig smertelindring. Snakk med legen din. Jeg vil ikke forklare nærmere her. Du kommer til å få mange rare og farlige svar. Anonymkode: 62959...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #3 Skrevet 11. mai 2016 Snakk med legen din. Det finnes andre medisiner som kan hjelpe mot menssmerter, og der har nok h*n mer peiling enn KG. Hvis Paracet ikke har noen virkning ville jeg brukt Ibux alene, frem til legetimen. Forutsatt at du ikke får hodepine av Ibux f.eks., da er det jo greit å ta Paracet for å forebygge det. NSAID-preparater er dessverre ganske harde mot magen, på samme måte som paracetamol er dårlig for leveren. Anonymkode: e8012...860 1
GammelKaktus Skrevet 11. mai 2016 #4 Skrevet 11. mai 2016 Jeg prøvde Naproxen en gang i min ungdom, men da begynte jeg å blø mye mer og det er ikke gøy når jeg allerede holder på å blø meg i hjel. Ville heller prøvd å gå uten smertestillende. Gåturer og varmeflaske føler jeg er best, men nå liker ikke jeg å ta tabletter heller. Da vil jeg heller leve med smertene til tross for at de er intense. Ellers ville jeg hørt med legen om alternativer.
EvaLena Skrevet 11. mai 2016 #5 Skrevet 11. mai 2016 Du kan få like gode råd på apoteket som hos legen. Samtidig slipper du å betale for legetime 😊
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #6 Skrevet 11. mai 2016 2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg prøvde Naproxen en gang i min ungdom, men da begynte jeg å blø mye mer og det er ikke gøy når jeg allerede holder på å blø meg i hjel. Ville heller prøvd å gå uten smertestillende. Gåturer og varmeflaske føler jeg er best, men nå liker ikke jeg å ta tabletter heller. Da vil jeg heller leve med smertene til tross for at de er intense. Ellers ville jeg hørt med legen om alternativer. Jeg trenger smertestillende. Gåturer går ikke, jeg klarer ikke stå oppreist engang når smertene er verst. Jeg spyr ofte av smerte, og har flere ganger besvimt. Jeg klarer ikke annet enn å ligge i fosterstilling. Varmeflaske lindrer det pillene ikke tar, men varmeflaske alene er null og niks. (og vanskelig å få til når man sitter på jobb i møte med kunder..). Anonymkode: 150db...c46
GammelKaktus Skrevet 11. mai 2016 #7 Skrevet 11. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger smertestillende. Gåturer går ikke, jeg klarer ikke stå oppreist engang når smertene er verst. Jeg spyr ofte av smerte, og har flere ganger besvimt. Jeg klarer ikke annet enn å ligge i fosterstilling. Varmeflaske lindrer det pillene ikke tar, men varmeflaske alene er null og niks. (og vanskelig å få til når man sitter på jobb i møte med kunder..). Anonymkode: 150db...c46 Når det er så ille så må du jo ta det med lege. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #8 Skrevet 11. mai 2016 Forrige gang jeg tok det opp med lege anbefalte han paracet + ibux, som er et råd som nå har blitt disset veldig i media.. Anonymkode: 150db...c46
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #9 Skrevet 11. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forrige gang jeg tok det opp med lege anbefalte han paracet + ibux, som er et råd som nå har blitt disset veldig i media.. Anonymkode: 150db...c46 Neste gang sier du at det ikke virket, og at du trenger noe annet. Kan ikke skjønne hvorfor noen anbefaler en sånn blanding, Paracet gjør svært lite for menssmerter hos de fleste. Hvis du føler at legen din ikke klarer å hjelpe deg burde du bytte lege. Anonymkode: e8012...860 1
Hactar Skrevet 11. mai 2016 #10 Skrevet 11. mai 2016 Hvis du ikke planlegger barn, kan du vurdere p-sprøyte. Det kan stanse blødningene helt, men det kan ta tid å få i gang syklusen igjen etterpå. Det er i så fall på resept, så du må vurdere fordeler og ulemper sammen med legen.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #11 Skrevet 11. mai 2016 1 time siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg prøvde Naproxen en gang i min ungdom, men da begynte jeg å blø mye mer og det er ikke gøy når jeg allerede holder på å blø meg i hjel. Ville heller prøvd å gå uten smertestillende. Gåturer og varmeflaske føler jeg er best, men nå liker ikke jeg å ta tabletter heller. Da vil jeg heller leve med smertene til tross for at de er intense. Ellers ville jeg hørt med legen om alternativer. Hvis du velger å ikke bruke smertestillende har du IKKE kraftige menssmerter At du har milde smerter betyr ikke at andre har det. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forrige gang jeg tok det opp med lege anbefalte han paracet + ibux, som er et råd som nå har blitt disset veldig i media.. Anonymkode: 150db...c46 Da har du en lege som ikke tar menssmerter på alvor, eller du klarer ikke forklare tydelig nok at du har store smerter. Si at reseptfrie midler ikke virker. Anbefaler deg også å ta en samtale med farmasøyt på forhånd, de er spesialister i medisiner, og kan råde deg ift hva som virker. Merkelig at vi blir henvist til spesialist så fort det er noe galt med andre ting, men ikke til spesialist i legemidler når vi trenger det. Farmasøyten kan også forklare deg hvilken risiko det er ved ibux og om det egentlig er noe du bør bekymre deg over. De fleste andre aktuelle legemidler er verre enn ibux + paracet for kortvarig smerte, men det vil legen og farmasøyt kunne vurdere for deg. Anonymkode: a44cb...1ea 1
GammelKaktus Skrevet 11. mai 2016 #12 Skrevet 11. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du velger å ikke bruke smertestillende har du IKKE kraftige menssmerter At du har milde smerter betyr ikke at andre har det. Da har du en lege som ikke tar menssmerter på alvor, eller du klarer ikke forklare tydelig nok at du har store smerter. Si at reseptfrie midler ikke virker. Anbefaler deg også å ta en samtale med farmasøyt på forhånd, de er spesialister i medisiner, og kan råde deg ift hva som virker. Merkelig at vi blir henvist til spesialist så fort det er noe galt med andre ting, men ikke til spesialist i legemidler når vi trenger det. Farmasøyten kan også forklare deg hvilken risiko det er ved ibux og om det egentlig er noe du bør bekymre deg over. De fleste andre aktuelle legemidler er verre enn ibux + paracet for kortvarig smerte, men det vil legen og farmasøyt kunne vurdere for deg. Anonymkode: a44cb...1ea Nå vet jo du lite om hva slags smerter jeg har. For meg så hjelper bevegelse mer enn paracet og ibux. Folk er forskjellige vet du.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #13 Skrevet 11. mai 2016 har du prøvd naproxen? Anonymkode: 3c71d...f53
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #14 Skrevet 11. mai 2016 Ibux, Voltaren, Naproxen ol er alle NASAIDS og gir mye av de samme bivirkningene. For et friskt menneske så er de ikke farlige for kortvarig bruk som for menssmerter. Men enig at du kan snakke med en farmasøyt eller gå til legen å få noe annet, eks paralgin forte el. Anonymkode: f24b7...257
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå