Aircondition Skrevet 11. mai 2016 #1 Skrevet 11. mai 2016 Indiana? Er et evt. Barn med det navnet dømt til å bli mobbeoffer? Jeg personlig syns det er et pent navn, men så må man jo ta hensyn til barna også..
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #2 Skrevet 11. mai 2016 Jeg tenker ung mor med lav utdannelse som ser for mye på amerikanske såpeserier. Ikke så pent, men alle kan ikke hete det samme heller. Anonymkode: 96d8b...0fe 18
Frøken I Skrevet 11. mai 2016 #3 Skrevet 11. mai 2016 Syns det er totalt dustete å anta at et navn skal gjøre en til mobbeoffer. Når det er sagt tror jeg heller det ev. er andre voksne som kommer til å dømme foreldrene for å velge i deres øyne "rare" navn. Og hvis du er veldig nervøs for hva folk syns om deres navnevalg, så velger du vel et av de mer kjente navnene på lista di, ikke Indiana;)
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #4 Skrevet 11. mai 2016 Ung dame eller voksen dame: Hippie-foreldre. Alternative. Steinerskolen. Langt hår, side skjørt, vegetarianere Baby i 2016: Greit nok sammen med Fiona, Milie, Caspara, My, -tror ikke hun vil bli mobbet i barnehagen. Men tenker også på Indiana Jones, uten at jeg tror det vil bli et problem for barnet. Anonymkode: 9441b...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #5 Skrevet 11. mai 2016 Tenker at det ikke er et jentenavn. Indiana Jones.. Tenker også på "indianer".. Anonymkode: 306f4...1ab 3
chouette Skrevet 11. mai 2016 #7 Skrevet 11. mai 2016 Ville skrevet det med to N'er, virker mer fullstendig pluss at man slipper mer unna den åpenbare Jones sammenligningen. Liker det faktisk veldig godt. Var visst en del brukt 100 år tilbake, spesielt i nord-Norge
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #8 Skrevet 11. mai 2016 Beklager, men liker det ikke. Kjenner noen med en datter som heter Indiana til mellomnavn, har aldri helt forstått akkurat det navnevalget der. Tror ikke navnet vil bli oppfattet negativt på et barn, men kanskje heller på en voksen. Og det er jo nettopp voksen man er mesteparten av livet, synes kanskje mange ikke tar det helt i betraktning når de velger navn i dag. Dessuten så kan jeg ikke se for meg hvilket norsk etternavn Indiana skulle passet til, er etternavnet internasjonalt så passer det muligens bedre. Anonymkode: a2488...378
Tanuki Skrevet 11. mai 2016 #9 Skrevet 11. mai 2016 2 timer siden, Aircondition skrev: Indiana? Er et evt. Barn med det navnet dømt til å bli mobbeoffer? Jeg personlig syns det er et pent navn, men så må man jo ta hensyn til barna også.. fint, men har bare hort om gutter som heter det~
Gjest Belle âme Skrevet 11. mai 2016 #11 Skrevet 11. mai 2016 Tenker på India, overhode ikkje noke eg ville ha valgt.
Jerry Lee Skrevet 11. mai 2016 #12 Skrevet 11. mai 2016 Hvorfor må dere være så slemme? Det går an å si på en PEN måte om man ikke liker navnet! TS : Det er et pent navn, men jeg tenker..er far engelskspråklig? Og vil navnet stå til etternavnet? ☺ 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #14 Skrevet 11. mai 2016 Jeg trodde faktisk Indiana var et gammelt navn. Bestemora til eksen min het det, og ei venninne heter det etter sin oldemor. De er begge norske. Anonymkode: 579be...2bc 4
peppermyntete Skrevet 11. mai 2016 #15 Skrevet 11. mai 2016 Tenkte Indiana Jones! Ville nok heller brukt Indianne på ei jente.
Gjest Ingrid K Skrevet 11. mai 2016 #16 Skrevet 11. mai 2016 Hvis du liker navnet Indiana, så gå for det! :-) det er ikke viktig hva vi tenker så lenge du/dere liker det :-) og barnet ditt blir heldig som har et unikt navn :-)
Jerry Lee Skrevet 11. mai 2016 #17 Skrevet 11. mai 2016 Et øyeblikk siden, Ingrid K skrev: Hvis du liker navnet Indiana, så gå for det! :-) det er ikke viktig hva vi tenker så lenge du/dere liker det :-) og barnet ditt blir heldig som har et unikt navn :-) Ja! 😀
bopera Skrevet 11. mai 2016 #18 Skrevet 11. mai 2016 Samboeren min har ei i familien som heter Indianna. Moren er slik som enkelte beskriver ovenfor; hippie, alternativ, kunstner, Steinerskolen. Jenta selv blir dømt veldig etter navnet sitt, da folk flest behandler henne som om hun er dummere enn hun er. Når jeg selv nevner navnet til folk, så blir de veldig forutinntatte... Selv hadde jeg aldri hørt navnet på norske jenter før jeg møtte henne, og tenker kun på Indiana Jones og den amerikanske staten når jeg hører navnet. Jeg syns ikke det er stygt, det er egentlig nokså tøft, men jeg hadde ikke kunnet kalt et norskt barn, som skal bo i Norge, for dette. "Indiana Hansen"😬 - det er litt for amerikansk til å kunne funke i Norge, syns jeg... 1
hironakamura Skrevet 11. mai 2016 #19 Skrevet 11. mai 2016 Synes det er ganske fint, men India er finere 2
The Kitten Skrevet 11. mai 2016 #20 Skrevet 11. mai 2016 Jeg tenker på Indiana Evans fra Home and Away når jeg hører navnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå