Gå til innhold

Kvinne - kort hår eller shavet = ?????

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser stadig vekk at noen mener kvinner med kort hår er gamle kjedelige kjerringer eller traktorlesber.

Hvorfor er det ingen som sier noe sånt om feks karakteren sharon stone spiller i mad max? Eller GI Jane? Eller hun i Alien? 

Hvorfor denne stadige nedrakkingen på kvinner som ikke kan ha langt hår, ikke liker å ha langt hår og kanskje ikke engang er kjedelig kjerring eller lesbisk? Hvorfor fremelskes langt hår? For mange er det direkte ukledelig, upraktisk og et helvetes styr. 

Selv skal jeg shave meg i støtte for kreftrammede og kvinner som utsettes for slik usaklig HETS.

Anonymkode: 6abea...ced

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du diskutere på deg hva andre syns er mest attraktivt? 

Hvorfor skal det være greit for en person å se ut akkurat slik en vil, men ikke greit for en annen person å ikke syns det er attraktivt?

Klipp deg slik du vil og gjør hva du vil, men aksepter at det ikke er alle som liker det.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, HomelessIcecream skrev:

Hvorfor skal det være greit for en person å se ut akkurat slik en vil, men ikke greit for en annen person å ikke syns det er attraktivt?

Klipp deg slik du vil og gjør hva du vil, men aksepter at det ikke er alle som liker det.

Alle forsvarer langt hår og ingen forsvarer kort hår. Jeg vil vite hvorfor folk har så forutintatte meninger. 

Skrevet

Litt av problemet er vel at mange som har kort hår er kjedelige kjerringer (eller godt voksne kvinner som vil ha en sveis som ikke krever vedlikehold, for å si det mer diplomatisk) eller lesbiske. Det er liksom sånn assosiasjoner fungerer. Som mann med langt hår må jeg også leve med en del tidvis ganske upresise antagelser, og det må stort sett alle som ser litt annerledes ut. Ikke noe å ta på vei for.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle forsvarer langt hår og ingen forsvarer kort hår. Jeg vil vite hvorfor folk har så forutintatte meninger. 

Har aldri hørt noen forsvare langt hår? Men at inntrykket ditt er at "alle" foretrekker det, forstår jeg godt, da flertall av unge kviinner har langt hår og det er inn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Okapi skrev:

Litt av problemet er vel at mange som har kort hår er kjedelige kjerringer (eller godt voksne kvinner som vil ha en sveis som ikke krever vedlikehold, for å si det mer diplomatisk) eller lesbiske. Det er liksom sånn assosiasjoner fungerer. Som mann med langt hår må jeg også leve med en del tidvis ganske upresise antagelser, og det må stort sett alle som ser litt annerledes ut. Ikke noe å ta på vei for.

Men hvor i alle dager tar dere dette ifra? Jeg kjenner mange med kort hår og ingen av dem er hverken kjedelige eller lesbiske.

Dere tror med andre ord på påstander med null hold i. Utfra det dere sier er altså majoriteten av kvinner over 60 år (hvor de aller fleste har tatt farvel til langt hår av praktiske årsaker) både kjedelige og traktorlesber???  Så på 60 og 70 tallet hvor det også var mange twiggyer, var de også kjedelige og traktorlesber?

Eller bunner det hele i noen få artikler i se og hør på 90 og 2000 tallet om noen få lesbiske, som var snauklipt, at ja slik er kjedelige kjerringer og lesber!?

Og dermed hev alle seg på langt hår mølla, for gudbedre om de ville bli kalt for kjedelig og lesbisk.. Enda majoriteten av de langhårede er vel så kjedelige og kanskje enda mer enn de korthårede kjerringene. Og, lesbiske, tilogmed traktorlesber, har langt hår..............

Gud de der holdningene folk har!

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, HomelessIcecream skrev:

:klappe:

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, HomelessIcecream skrev:

Har aldri hørt noen forsvare langt hår? Men at inntrykket ditt er at "alle" foretrekker det, forstår jeg godt, da flertall av unge kviinner har langt hår og det er inn. 

Men det er slett ikke kledelig på alle, må du vel være enig i.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, HomelessIcecream skrev:

Da følger ikke du mye med. Bare her på kg er det masse dritsnakk om kort hår.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser stadig vekk at noen mener kvinner med kort hår er gamle kjedelige kjerringer eller traktorlesber.

Hvorfor er det ingen som sier noe sånt om feks karakteren sharon stone spiller i mad max? Eller GI Jane? Eller hun i Alien? 

Hvorfor denne stadige nedrakkingen på kvinner som ikke kan ha langt hår, ikke liker å ha langt hår og kanskje ikke engang er kjedelig kjerring eller lesbisk? Hvorfor fremelskes langt hår? For mange er det direkte ukledelig, upraktisk og et helvetes styr. 

Selv skal jeg shave meg i støtte for kreftrammede og kvinner som utsettes for slik usaklig HETS.

Elsker Demi og Sigourney i de rollene. Sexy! 😀

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor i alle dager tar dere dette ifra? Jeg kjenner mange med kort hår og ingen av dem er hverken kjedelige eller lesbiske.

Dere tror med andre ord på påstander med null hold i. Utfra det dere sier er altså majoriteten av kvinner over 60 år (hvor de aller fleste har tatt farvel til langt hår av praktiske årsaker) både kjedelige og traktorlesber???  Så på 60 og 70 tallet hvor det også var mange twiggyer, var de også kjedelige og traktorlesber?

Eller bunner det hele i noen få artikler i se og hør på 90 og 2000 tallet om noen få lesbiske, som var snauklipt, at ja slik er kjedelige kjerringer og lesber!?

Og dermed hev alle seg på langt hår mølla, for gudbedre om de ville bli kalt for kjedelig og lesbisk.. Enda majoriteten av de langhårede er vel så kjedelige og kanskje enda mer enn de korthårede kjerringene. Og, lesbiske, tilogmed traktorlesber, har langt hår..............

Gud de der holdningene folk har!

Nei? Det er da ingen som har sagt at majoriteten av kvinner over 60 er kjedelige lesber. Jeg sier at kort hår på kvinner assosieres med disse gruppene fordi mange av dem har hatt og har nettopp kort hår, på samme måte som knallfarget hår gjerne assosieres med unge.

Ingen her har presentert noen holdninger. Svarene du har fått forsøker å forklare hvorfor verden er som den er. Du, derimot, viser her både manglende leseforståelse, tendens til å gå emosjonelt i spinn over en virkelighetsvurdering, negative holdninger angående langhårede kvinner ("vel så kjedelige og kanskje enda mer") og fullstendig fravær av logisk sans.

• Liker 4
Gjest Badebuksa
Skrevet

Hva er kort hår, da? Mannesveis som det heter på folkemunne?

Jeg synes det er kult, jeg. Kanskje ikke helt skinna, men 3-4 cm. 

Men et spørsmål! 

Kvinner med kort hår, vasker de håret med sjampo og balsam, eller vasker de kun med kroppssåpe?

Skrevet (endret)

Litt OT. .. Men datt av stol'n da Demi brølte "suck my dick! " til offiseren sin. 

Endret av Jerry Lee
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kreft og begynte å miste håret... Men jeg følte jeg mistet så mye av min personlighet - og styrken i denne kampen, da jeg mistet håret... Det betydde mer enn jeg trodde. Det var liksom ikk emeg å være skallet. Ikke ønsket jeg sympati og at alle skulle se - stakkars kreftpasient... derfor var håret viktig for meg.

Så jeg begynte med kjølehettet. Håret er på vei tilbake, men imens bruker jeg parykk... 
Jeg kler rett og slett ikke kort hår.

Men supert at du skinner deg da, drit i hva andre syns. 

Anonymkode: af2bc...d77

• Liker 1
Skrevet

Haha, det hadde hun vel neppe. Det var flause. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MÅ bare nevne at en grunn til at godt voksne damer velger å ha kort hår, er pga håret forandrer seg når man blir eldre. 
Det blir sprøere og skjørere, og da er det mer praktisk med kort hår.

Men syns man kan velge en feminine kort sveis da, og kanskje lange øredobber og sminke, så man beholder litt femininitet... jeg har sett en del damer med kort hår - som ser ut som menn...

Det er en greie med hår, menn liker hår. Det er ikke uten grunn at man forbyr å vise håret i enkelte land....

Selv merket jeg at etter at jeg fikk parykk - som jo har finere farge og sveis enn mitt naturlige hår før jeg mistet det,

har fått mer blikk fra mannfolk. Mannen min skrøt også da jeg kom fra butikken og tilbake til bilen, han sa han ikke kjente meg igjen med det samme og så bare den "reima" som han sa :) 

Skulle ønske jeg tørte å vise meg uten hår, men jeg føler jeg ikke ser ut uten... noen kler veldig godt å være skallet.

Jeg møtte en ung jente på kreftavdelingen som var skallet. Hun var så fin! Hun kledde det virkelig!

Men jeg - uff.... 
Godt det finnes parykk, men det blir jo varmt i sommer da... og jeg kan ikke bade med den på i bassenget...

Anonymkode: af2bc...d77

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har da sett mange forsvare kort hår, selv på KG. :klo: 

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke såpass enkelt som at kort langt hår som oftest er veldig mye finere, og derfor foretrekker mange dette.Om du synes det er deilig å slippe å ha langt hår så ha for all del det, men det virker urimelig å bli sur om det gjør deg mindre pen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Litt OT. .. Men datt av stol'n da Demi brølte "suck my dick! " til offiseren sin. 

Hvorfor avsporer du så grassalt?

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor avsporer du så grassalt?

Jeg sa LITT OT. Og det ble snakket om sexy barberte damer...eller?!

Uff... kan jeg si NOE uten å bli (usaklig) hengt her inne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...