AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #1 Skrevet 11. mai 2016 Hei, varmekablene mine har sluttet å fu gere så vi åpnet en av flisene for å se hva som var galt.. der var det fullt med vann som ledningene lå å badet i.. hvor kommer dette fra? Betyr dette at jeg har vannlekkasje på badet? Evt noe forsikringer dekker? Anonymkode: 481bf...4b2
prt90 Skrevet 11. mai 2016 #2 Skrevet 11. mai 2016 Forsikringen dekker neppe at du ikke sjekket leiligheten skikkelig før du kjøpte den Ligger varmekablene over eller under membranen? Hvis de ligger under membran og er badet i vann har du et alvorlig problem. Hvordan er fallet mot sluk?
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #3 Skrevet 11. mai 2016 10 minutter siden, prt90 skrev: Forsikringen dekker neppe at du ikke sjekket leiligheten skikkelig før du kjøpte den Ligger varmekablene over eller under membranen? Hvis de ligger under membran og er badet i vann har du et alvorlig problem. Hvordan er fallet mot sluk? Kjøpt for ett år siden, vet ikke om vannet er kommet nå eller om det alltid har vært slik. Varmekablene ligger over membranen (håper det er et godt tegn). Fallet mot sluk er litt rett vil jeg tro, for det er en flis på tvers som dekker sluket slik at vann fra dusjen ikke skal over på feil side og beholde seg der det er. Burde jeg si til forsikringselskapet at jeg ikke vet om vannet har kommet nå eller om det var der før jeg kjøpte? Vil jeg på en måte være mer ansvarlig hvis det skjedde før jeg overtok leiligheten enn at det skjedde etter jeg overtok? Anonymkode: 481bf...4b2
prt90 Skrevet 11. mai 2016 #4 Skrevet 11. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjøpt for ett år siden, vet ikke om vannet er kommet nå eller om det alltid har vært slik. Varmekablene ligger over membranen (håper det er et godt tegn). Fallet mot sluk er litt rett vil jeg tro, for det er en flis på tvers som dekker sluket slik at vann fra dusjen ikke skal over på feil side og beholde seg der det er. Burde jeg si til forsikringselskapet at jeg ikke vet om vannet har kommet nå eller om det var der før jeg kjøpte? Vil jeg på en måte være mer ansvarlig hvis det skjedde før jeg overtok leiligheten enn at det skjedde etter jeg overtok? Anonymkode: 481bf...4b2 Forsikringsselskapet dekker typisk bare "plutselige skader". Lekasjer som har foregått over tid dekkes vanligvis ikke. Ettersom varmekablene plutselig sluttet å fungere kan du ha flaks og få det dekket. Forsikringsutbetalingen vil bli avkortet utifra hvor gammelt badet er. Fliser er ikke vanntette så det er normalt at det er litt vann under flisene, men MYE vann skal det nok ikke være. Har du vært nøye med å rense sluket? (dårlig sluk eller dårlig fall = mer vann her)
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #5 Skrevet 11. mai 2016 Varmekabler skal ligges i støp under membran. Her er det tydeligvis gjort en alvorlig feil under innstalleringen. Livsfarlig er det og. Du bør kontakte selger og få vite hvem som har utført arbeidet på badet. Meld deg inn i huseierforeningen og få hjelp derfra til dette. Anonymkode: 7ac00...6e4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #6 Skrevet 11. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Varmekabler skal ligges i støp under membran. Her er det tydeligvis gjort en alvorlig feil under innstalleringen. Livsfarlig er det og. Du bør kontakte selger og få vite hvem som har utført arbeidet på badet. Meld deg inn i huseierforeningen og få hjelp derfra til dette. Anonymkode: 7ac00...6e4 Selger mener han hadde null kjennskap til dette, da han kun kjøpte bygget og pusset opp alle seksjonene, utennom badene. Og siden han aldri fysisk bodde der, så visste han rett og slett ikke (sier han da). Men synes det er vanskelig å tro at man kjøper et HELT bygg utennom å vite om slike ting... Anonymkode: 481bf...4b2
prt90 Skrevet 11. mai 2016 #7 Skrevet 11. mai 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Varmekabler skal ligges i støp under membran. Her er det tydeligvis gjort en alvorlig feil under innstalleringen. Livsfarlig er det og. Du bør kontakte selger og få vite hvem som har utført arbeidet på badet. Meld deg inn i huseierforeningen og få hjelp derfra til dette. Anonymkode: 7ac00...6e4 Tror ikke det er ulovlig med varmekabler over membran :/ Har du noe dokumentasjon på dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå