Gå til innhold

Hvorfor er det de mest kjedelig-smakende fruktene som det spises mest av?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker da på røde/gule epler(jeg liker grønne :P), banan og pære. Druer også, kanskje. Jeg er klar over at det spises mye av andre frukter også, som ananas, kiwi, mango etc, men de førstnevnte er alltid de fruktene som blir servert i barnehage, på skole o.l. Såklart er det smak og behag, men når det finnes frukter der ute som er langt mer velsmakende, forstår jeg ikke denne store populariteten.

Anonymkode: aac21...104

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er billigere?

Anonymkode: 0dfec...088

• Liker 12
Skrevet

Mango, ananas og forsåvidt druer også er jo svindyrt! Antar det er derfor 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, peppermyntete skrev:

Mango, ananas og forsåvidt druer også er jo svindyrt! Antar det er derfor 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er billigere?

Anonymkode: 0dfec...088

TS her. Ja, jeg tenkte meg egentlig det. Men likevel... :P 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Ja, jeg tenkte meg egentlig det. Men likevel... :P 

Hva da likevel? Barnehager som du nevner har vel ikke overflod av penger akkurat.

• Liker 6
Skrevet

Sikkert fordi det er billigst og noe de fleste liker. 

• Liker 1
Gjest Sisti
Skrevet

Pris, tilgjengelighet og praktiske hensyn. Det er lettere å spise en banan enn en ananas, og den kan man ha med seg i veska og spise når man vil. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil også tippe at det er billigere. Det er jo også lett å frakte epler og bananer og de er ikke særlig grisete å skrelle. Forøvrig er jeg enig med deg i at grønne epler er best, og at det er underlig at de kjedelige gule og røde eplene er så populære. Kanskje det er fargen?

Anonymkode: 8d259...949

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er kjipt at det er de fruktene som det blir servert mest av. Sikkert fordi jeg ikke liker epler eller bananer og det er alltid det som blir tilbudt,men kan jo ikke forvente at andre skal tilpasse seg min smak :)

Ellers er jeg enig i at det sikkert er fordi det er billig og enkelt å spise/ta med seg.

Anonymkode: 3b4f9...950

AnonymBruker
Skrevet

Banan er en av de beste fruktene jeg vet om. Banan framfor papaya any day, sier nå jeg. 

I tillegg til prisen er en stor fordel med de fruktene du nevner at de er lette å spise. De krever ikke at man har andre redskaper, som skrellere, kniver eller skjeer tilgjengelig. Kiwi må enten skrelles, elles spises med skje. Ananas må man ha kniv til. Mango lige så. 

Anonymkode: a4daa...453

• Liker 2
Skrevet

Her i Norge går det nok mye på pris og tilgjengelighet. Mango er jo f.eks verdens mest spiste frukt, men her til lands koster jo fort en mango 40 kr. 

AnonymBruker
Skrevet

Mango er jo bare ekkelt. Og grønne druer smaker bare sprøytemiddel. De gule og røde har masse deilig sødme i seg:)

Anonymkode: 09460...eca

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, calavi skrev:

Her i Norge går det nok mye på pris og tilgjengelighet. Mango er jo f.eks verdens mest spiste frukt, men her til lands koster jo fort en mango 40 kr. 

Sesongen for de beste mangoen starter juni. Koster 100-120kr kassen/ 6-7stk i kassen, litt usikker på kiloprisen. Men disse mangoene er ingen tvil de beste man får tak i Norge. Selges kun i disse utenlandske butikkene, synd norske butikker er så sære på at frukten skal se så innmari pene ut at de ikke tar inn disse eksotiske herlighetene!!

Vi nordmenn får et helt feil intrykk av mango fordi den typen som oftest ses på vanlige butikker hele året, 2pk fra bama er så bleeeeh..... Helt sikkert noen som liker disse, men er veldig sikker på at de som har smakt den deilige modne søte mangoen som har sesong i juni er enig at dette er mangoen man går for!

Ta dere en tur på en utenlands butikk i juni og test disse mangoene!!! selges kun i 6-8 uker :) 

Anonymkode: 65ea9...649

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sesongen for de beste mangoen starter juni. Koster 100-120kr kassen/ 6-7stk i kassen, litt usikker på kiloprisen. Men disse mangoene er ingen tvil de beste man får tak i Norge. Selges kun i disse utenlandske butikkene, synd norske butikker er så sære på at frukten skal se så innmari pene ut at de ikke tar inn disse eksotiske herlighetene!!

Vi nordmenn får et helt feil intrykk av mango fordi den typen som oftest ses på vanlige butikker hele året, 2pk fra bama er så bleeeeh..... Helt sikkert noen som liker disse, men er veldig sikker på at de som har smakt den deilige modne søte mangoen som har sesong i juni er enig at dette er mangoen man går for!

Ta dere en tur på en utenlands butikk i juni og test disse mangoene!!! selges kun i 6-8 uker :) 

Pakistansk mango?

Anonymkode: 4fcf3...a24

• Liker 1
Skrevet

Ikke mye som slår ett perfekt eple, spør du meg :jepp: 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Banan er en av de beste fruktene jeg vet om. Banan framfor papaya any day, sier nå jeg. 

I tillegg til prisen er en stor fordel med de fruktene du nevner at de er lette å spise. De krever ikke at man har andre redskaper, som skrellere, kniver eller skjeer tilgjengelig. Kiwi må enten skrelles, elles spises med skje. Ananas må man ha kniv til. Mango lige så. 

Anonymkode: a4daa...453

Kiwi kan fint spises med skall. Det smaker deilig og surt :jepp: 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil også tippe at det er billigere. Det er jo også lett å frakte epler og bananer og de er ikke særlig grisete å skrelle. Forøvrig er jeg enig med deg i at grønne epler er best, og at det er underlig at de kjedelige gule og røde eplene er så populære. Kanskje det er fargen?

Anonymkode: 8d259...949

Eplesmaken er forskjellig :)

Selv kan jeg ikke tenke meg et bedre eple enn et modent åkerø eple (og det er ikke grønt :fnise: )

Gjest Sisti
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oooh, takk for tips! 

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker da på røde/gule epler(jeg liker grønne :P), banan og pære. Druer også, kanskje. Jeg er klar over at det spises mye av andre frukter også, som ananas, kiwi, mango etc, men de førstnevnte er alltid de fruktene som blir servert i barnehage, på skole o.l. Såklart er det smak og behag, men når det finnes frukter der ute som er langt mer velsmakende, forstår jeg ikke denne store populariteten.

1. Billigere. Barnehage, SFO m.m har ikke mye penger og velger det som koster minst for å gi et bredere utvalg til alle. 

2. Praktisk. Noen må kutte frukten som ananas, kiwi, mango osv. 

3. Smak. Barn og voksne har forskjellig smak. Barn kan syns det er alt for mye smak i de fruktene og dermed ender man opp med å kaste mye. Det gjør seg bedre å tilby noe alle kan like. De grøne eplene er ofte veldig sure, og kan være litt over the top for mange. 

Anonymkode: 8a4f8...65d

Gjest Raindrops
Skrevet

For min del handler det om pris. Om jeg skal få i meg ca fem om dagen så kan jeg ikke spise mango eller persimon hele tiden, det blir for dyrt. Stort sett følger jeg sesonger og tilbud, slik at jeg får litt variasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...