Gå til innhold

Drink forslag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal ha fest, og trenger forslag til en velkomstdrink. Noen som vet om noe godt? Gjerne noe som er litt friskt nå på våren :) kanskje med litt frukt i eller noe. Er til voksne på 25-30 år hvis det har noe å si :) 

Anonymkode: df030...f1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sangria! Kutt opp diverse frukt og ha oppi også, veldig godt og friskt :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha valgt en eller annen form av frozen daiquri.  En velkomsdrink med vin synes jeg kan bli risikabelt(med mindre du vet at alle som kommer liker vin) Selv talker jeg ikke vin,så en velkomstdrink med vin hadde ikke blitt rørt.

Anonymkode: 88e5d...ef3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg derimot takler ikke drinker med sprit, mange bruker alt for mye, så en sangria hadde jeg også blitt veldig glad for! Du kan lage med en mild vin, eller så kan du lage lys sangria med cava, det er ekstra spennende! Spitbaserte drinker vil jeg helst lage selv, eller få av en bartender som kan lage :) Og ha oppi MASSE frukt! :D 

Anonymkode: 0e58f...9a3

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg derimot takler ikke drinker med sprit, mange bruker alt for mye, så en sangria hadde jeg også blitt veldig glad for! Du kan lage med en mild vin, eller så kan du lage lys sangria med cava, det er ekstra spennende! Spitbaserte drinker vil jeg helst lage selv, eller få av en bartender som kan lage :) Og ha oppi MASSE frukt! :D 

Liker man ikke vinsmaken er det ikke noe som heter mild vin. Vin er vin. Men når det kommer til spritdrinker så kan smaken kamufleres ;) Men igjen vi er alle ullike

Skrevet

Om været holder seg så må det jo være utrolig deilig med en Strawberry eller Mango Daiquiri.

Eller en kjempe deilig frisk Mojito til å starte kvelden med :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes Mimosa er veldig godt, og så utrolig enkelt og greit. Daiquiri er fantastisk, men det tar jo litt tid å lage. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha valgt en eller annen form av frozen daiquri.  En velkomsdrink med vin synes jeg kan bli risikabelt(med mindre du vet at alle som kommer liker vin) Selv talker jeg ikke vin,så en velkomstdrink med vin hadde ikke blitt rørt.

Frozen drinker til mer enn et par stykker er en håpløs måte å gjøre et på.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du liker ikke drinker, fordi de drinkene du har smak mangler balanse?

Hvis man har en god oppskrift og følger den, så bør det bli god balanse.

Skrevet

SPRITZ :hoppendeglad:

Billig, enkel, pen og svært god!

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Skal ha fest, og trenger forslag til en velkomstdrink. Noen som vet om noe godt? Gjerne noe som er litt friskt nå på våren :) kanskje med litt frukt i eller noe. Er til voksne på 25-30 år hvis det har noe å si :) 

Hvor mange velkomstdrinker skal du lage? Hvor mange du skal lage til, vil påvirke svaret mitt.

Skrevet

Jeg ville laget Mojitos eventuelt en punsjbowle.

Denne oppskriften brukte jeg i fjor sommer, frisk og god, gir ca. 12 glass:

1 flaske hvitvin
0,5 liter Mosell
0,5 liter Sprite
0,33 liter eplemost
(ett par dl vodka. Valgfritt)
Skiver av sitron og lime + masse masse isbiter.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Kim skrev:

Hvor mange velkomstdrinker skal du lage? Hvor mange du skal lage til, vil påvirke svaret mitt.

6 timer siden, Kim skrev:

Jeg skal lage til ca 40 gjester :) 

Skrevet

www.pinterest.com  og søk på party drinks.  

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal lage til ca 40 gjester :) 

Da er du nødt til å lage noe som er enkelt, glem mojitos, Caipirinha, Frozen drinks osv.
Men det betyr ikke at du ikke kan lage kule og freshe drinker.
Prøv f.eks Bringebær gin fizz.

5cl gin (hvis du ikke liker så mye einebær smak, prøv Plymuth eller Bombay Sapphire)
6cl sitronsaft
2,5cl sukkerlake 2:1 (2 deler sukker, 1 del vann, kok opp og kjøl ned)
ca 8 bringebær.
en dasj eggehvite.

Gang opp oppskriften med 40

200cl gin (litt over 3 flasker)
240cl sitronsaft
100cl sukkerlake
320 bringebær
Eggehvite fra et par egg

Finn et par store pitchere, bland alt, kjør med stavmikser.
Fyll glass med is, hell over fra pitcheren og topp med litt soda og pynt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...