Gå til innhold

Hvilke hotellputer er best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det er mange som har hotellputer. Orker ikke å dra rundt i alle butikker, men regner med det er andre enn meg som har gått på putejakt og testet ut hvilke som er best. Det er jo også store prisforskjeller, men usikker på om det er verdt å betale dobbelt så mye for noen. 

De jeg har funnet: 

Ikea til 159,-

Jysk til 250,-

Princess til 400,-

Kid til 400,- 

Jysk til 450,-

Kid til 600,-

Med så store prisforskjeller utgjør det en del når jeg totalt skal ha tre puter. I tillegg putetrekk, men der leter jeg egentlig bare etter vanlige bomullstrekk i hvit, helst litt tykk bomull. Putene skal hovedsaklig brukes som ryggstøtte ved lesing i senga. 

Anonymkode: 9b4e7...71b

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har noen tips? :) 

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke om det på noen måte er sammenliknbart, men alle mine dunputer har jeg kjøpt hos Princess.

De vasker jeg i vaskemaskinen med Milo, og tørker dem i tørketrommelen. De varer lenge og jeg synes ikke jeg har noenting å klage på.

Om fiberputene til Princess er like gode som dunputene så er de et bra valg tross prisen.

Tillegg:

Tok en titt etter hotellstørrelse som jeg tror kan passe til det du sier de skal brukes til, - og fant denne. Den er litt dyr da, men skal ha det beste fra begge verdener.

Endret av Mis(s)Understood
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Jeg vet ikke om det på noen måte er sammenliknbart, men alle mine dunputer har jeg kjøpt hos Princess.

De vasker jeg i vaskemaskinen med Milo, og tørker dem i tørketrommelen. De varer lenge og jeg synes ikke jeg har noenting å klage på.

Om fiberputene til Princess er like gode som dunputene så er de et bra valg tross prisen.

Tillegg:

Tok en titt etter hotellstørrelse som jeg tror kan passe til det du sier de skal brukes til, - og fant denne. Den er litt dyr da, men skal ha det beste fra begge verdener.

Tusen takk for tipset! Hadde jeg skulle sovet på puta så hadde jeg nok valgt en slik, med både fiber og dunfyll :) Jeg liker nok best mindre puter til soving, så synes det blir litt vel dyrt bare for ryggstøtte. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tipset! Hadde jeg skulle sovet på puta så hadde jeg nok valgt en slik, med både fiber og dunfyll :) Jeg liker nok best mindre puter til soving, så synes det blir litt vel dyrt bare for ryggstøtte. 

Det kan jeg være enig med deg i :Nikke:

- og med 3 stk så blir det jo 'noen' kroner når de koster 1499,- per stk i hotellstørrelse. Da kan det være verd å prøve om noe slikt som du alt har identifisert kan være det som trenges. Jeg tolker den som rimelig fast i fisken (akkurat det jeg selv liker best å ha bak ryggen om jeg skal sitte i sengen og lese :fnise: )

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Mis(s)Understood skrev:

Det kan jeg være enig med deg i :Nikke:

- og med 3 stk så blir det jo 'noen' kroner når de koster 1499,- per stk i hotellstørrelse. Da kan det være verd å prøve om noe slikt som du alt har identifisert kan være det som trenges. Jeg tolker den som rimelig fast i fisken (akkurat det jeg selv liker best å ha bak ryggen om jeg skal sitte i sengen og lese :fnise: )

Nettopp, fort dyrt når man bare bruker de en time per dag ;) 

Har hørt positivt om både den fra Kid, den fra Princess og den dyreste fra Jysk. Irriterer meg at det kun er Jysk som har kommentarfelt på nettsidene sine, det er jo så nyttig å kunne lese andres erfaringer. Der nevner en person at Ikea sine hotellputer ble flate etter kort tid, men Høie-puten holdt seg veldig fin. 

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Jeg tror at man får det man betaler for der, så jeg ville ha gått for Kid sine, eller andre med litt kvalitet. :)

Skrevet

Jeg elsker min hotellpute men aner ikke hvor jeg kjøpte den. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte mine på Princess. Bruker de til samme formål som du er ute etter, og er veldig fornøyd. Har IKEA samme mål som hos andre? Nettopp kvittet meg med IKEA dyne og måtte ha mye nytt pga målene som er annerledes i andre butikker. Det er lettere å kjøpe tilbehør "lokalt" fremfor å måtte dra på IKEA. 

Anonymkode: 7c0de...97a

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte mine på Princess. Bruker de til samme formål som du er ute etter, og er veldig fornøyd. Har IKEA samme mål som hos andre? Nettopp kvittet meg med IKEA dyne og måtte ha mye nytt pga målene som er annerledes i andre butikker. Det er lettere å kjøpe tilbehør "lokalt" fremfor å måtte dra på IKEA. 

Anonymkode: 7c0de...97a

Ikea har samme mål på hotellputer ja :) (Litt OT: Og Jysk har gått over til å adoptere flere av Ikea sine mål. Ikea sin dobbeltdyne har feks. vært standardmål på Ellos og La redoute i femten år, siden jeg kjøpte min første dobbeltdyne. og det er Kid som dro inn dobbeltdyner med "feil" mål først) 

Skrevet

Jeg har KID sin. Liker den. Synes den har holdt fasongen godt, ikke presset flat 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...