AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #1 Skrevet 11. mai 2016 Vi skal ha kirkedåp snart. Litt utradisjonelt så har vi valgt bunad på baby istedenfor klassisk dåpskjole. Men hva med lue/kyse? Hadde tenkt å ha en hvit blondekyse, men kanskje ikke ha noe i d hele tatt.. Hvor vanlig er d å gå uten?? Og av nysgjerrighet.. Hva synes dere om bunad til dåp?? Anonymkode: a1ebb...cc5
EventyrFredrik Skrevet 11. mai 2016 #2 Skrevet 11. mai 2016 Gjør det lett.. Hvis dere vil ha bunad - ta av lua når vannet skal på panna til ungen? Sier som Rema; det enkle ER ofte det beste. Vedr. bunad til dåp så vet jeg ikke - hver sin smak? Bunad er jo fint. Personlig er jeg en dresstype, men det er kanskje enda verre. Kjør på med bunad om du er komfortabel med det, tror nok ikke det er noen som hadde brydd seg om det.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #3 Skrevet 11. mai 2016 Har jobbet i mange dåp og det er helt greit å ikke ha lue. Eventuelt er det jo mange barnebunader som har tilhørende skaut eller lue. Presten ber deg ta den av når dere kommer opp eller før h*n tar vann på hodet. Det er tre anledninger hvor det er 100% riktig å ha på bunad, 17. mai, dåp og konfirmasjon. Anonymkode: 064d9...992
Lou Salome Skrevet 11. mai 2016 #5 Skrevet 11. mai 2016 Hvis dere vil, passer det jo veldig godt med en hvit gammeldags blondekyse (slags skaut med knyting under, ikke ulikt en dåpslue). Småbarn har ofte det til bunad.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #6 Skrevet 11. mai 2016 Må jo ikke ha lue. Eneste grunnen til at det benyttes er vel at det tradisjonelt hører til dåpskjolen. Så når dere ikke skal ha dåpskjole så ser jeg vel ingen grunn til å ha lue. Bunad er vel helt greit til dåp, ikke uvanlig. Men tradisjonelt så skal det i kirken være hvitt både til dåp og konfirmasjon (alle konfirmanter må bære hvite kapper). Anonymkode: 27df8...201
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå