Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt sent innlegg ut i natta, men sånn går det når man ikke får sove og bare tenker ...

Jeg føler meg veldig venneløs. Jeg har alltid hatt få venner, men i løpet av de siste årene så har de fleste flyttet vekk og det endte med at jeg kun hadde 2 venninner her hjemme... Den ene venninnen min er en person jeg ikke kan snakke med alt om, og jeg føler jeg er mer hennes venn enn ja... hva skal jeg si. Den andre venninnen min er hun som var bestevenninnen min, men har det siste halvåret bare møtt meg en sjelden gang, ca 2-4 ganger i måneden, og da går vi kun på cafe i en times tid, og dette gjør da veldig vondt for meg - for grunnen til at hun ikke møter meg lengre nesten, er at hun henger med 2 andre jenter som bare fester og også ruser seg masse i helgene; og dette orker jeg ikke å være med på. Jeg, venninnen min og disse 2 andre jentene er alle 23 år, jeg syns de oppfører seg helt forferdelig, og de elsker drama, utroskap, rus... Så når jeg møter venninnen min på disse cafe treffene våre, så snakker hun bare om det som "skjedde i helgen" ... Jeg føler jeg har mistet henne helt, og jeg prøver å foreslå å gjøre hyggelige ting sammen - men det vil hun ikke. 

Jeg har aldri følt meg så ensom som nå.. Jeg har kun typen min å sosialisere med, føler jeg.. Og det er så flaut. Jeg vil ikke at han skal føle på det, eller tenke at jeg er helt venneløs (Han har massevis av venner)

Jeg klarer ikke engang å få sove nå fordi jeg er så lei meg at jeg vil bare gråte :icon_frown:
Hvordan blir man kjent med andre i en alder av 22? Føler jeg har prøvd, men det er liksom ingen som "behøver" meg...

Anonymkode: 1201d...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kan være venner! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
  • Meld deg inn i et politisk parti
  • Begynn med en lagidrett
  • Begynn å studere
  • Bli Frivillig hos f.eks Røde Kors 

Anonymkode: 42c08...78c

AnonymBruker
Skrevet

Start en anonym blogg hvor du skriver ned alle tankene dine. 

Anonymkode: fd79c...1cc

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du ?

Anonymkode: 72920...645

Skrevet

Det er ikke noe galt i være verken rar eller venneløs.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, O.G. skrev:

Det er ikke noe galt i være verken rar eller venneløs.

Enig! :) 

Det er heller ikke noe rart i å treffe venner 2-4 ganger i måneden, i hvert fall ikke i voksen alder.

Anonymkode: b41b9...b68

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Enig! :) 

Det er heller ikke noe rart i å treffe venner 2-4 ganger i måneden, i hvert fall ikke i voksen alder.

Anonymkode: b41b9...b68

Nei, mange ut av oss som ikke har en diger vennegjeng. Jeg har det ikke og jeg trives med det. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 12.5.2016 at 17.38, O.G. skrev:

Nei, mange ut av oss som ikke har en diger vennegjeng. Jeg har det ikke og jeg trives med det. 

Ts her

Takk for svar, men jeg må si det at selv om du og kanskje andre trives med å ikke ha en så stor vennegjeng, så er det mange (som meg) som ønsker gjerne å ha flere venner, livet blir så tomt uten.

Den 12.5.2016 at 14.08, AnonymBruker skrev:

Hvor bor du ?

Anonymkode: 72920...645

Vestfold :laugh:

Anonymkode: 1201d...23a

Skrevet

Det høres ut som du og bestevenninnen din har sklidd fra hverandre og utviklet forskjellige interesser - noe som er helt normalt. Du må finne venner som liker flere av de samme tingene som du liker. Hvor du finner disse kommer jo an på hvilke interesser du har.

Ellers kan du gjerne sende meg en PM! Jeg har få venner selv fordi jeg også er i midten av 20-åra og ikke er særlig glad i fester. Føler ofte det ikke er så mange av oss, men det er jo fordi vi ofte er et type folk som ikke går ut like ofte og derfor blir vi vanskeligere å finne også. :P Alltid glad for å ha flere å prate med, så ja. Slå deg løs. :nigo:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker å som de over at du og din venninne har glidd litt fra hverandre grunnet forskjellige interesser. Beste måten å få nære venner på er å finne noen som deler dine interesser. Hva er dine interesser og hvor vil være et naturlig sted for personer med den interessen å være? 
F.eks så syns jeg tur og trening er gøy. Treningssenteret mitt hadde klatrekurs der jeg ble kjent med mange nye mennesker. De har også en gang i uken klatring for folk som ikke har noen andre å klatre med. Som betyr at alle som kommer på det tidspunktet ser etter noen andre. Perfekt sted å møte nye mennesker! =) 

Jeg leste en bok som handlet om hvordan starte en samtale med en fremmed. Mye bra i slike bøker! Pass på å ikke gå gjennom livet og forvent at andre skal ta kontakt med deg fordi du føler deg ensom. DU må ta tak og prate med andre :)

Masse lykke til! 

Anonymkode: 6b407...50c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...