Gå til innhold

Kvinnene i norden har stemt landene sine til katastrofe, burde vi menn gjøre noe snart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinnenes stemming har ført til mye negativt. Det jeg nevner nå er basert på at det er kvinnes stemmer som har gitt sosialistene makten.

1. Multikultur (om det ikke hadde vert for at kvinner fortsatt å stemme på sosialistene, ville det her aldri skjedd). Det har kostet samfunnet mye, særlig mtp fred og økonomi.

2. Det har ført til at færre blir gift og at det har blitt flere skilsmisser. Hvorfor, jo fordi de har stemt seg til en kunstig likestilling, noe som videre betyr at kvinnenes status øker, og igjen betyr at færre menn er attraktive nok til å gifte seg med. Som regel sier forskningen at kvinner er hypergame, det stammer fra at kvinner som regel hadde mindre produktivitet og dermed var deres likeseinnede menn en del over dem. Nå som kvinner skal bli like menn, betyr det at færre blir gift. Samtidig kommer ting som sex utenfor ektskapet, mye jobbing, utdanning osv. i veien. Dette har videre vært til skade for landets økonomi, samfunn og barn (Her prater jeg ikke om like muligheter, men om at staten diskriminerer for å skape likestilling).

3. De ekstreme velferdsordningene har ført til et samfunn uten entrepenørånd, slik de har i USA. Folk er late og det er attpåtil vanskelig å komme inn på arbeidsmarkedet.

4. Det har ført til en konsensuskultur, der tanker er farlige (noe som før ikke eksisterte i Norge). Noe som videre fører til mindre utvikling. Vesten vart stor i hovedsak pga at folk fikk lov å tenke å si det de ønskte, særlig når det kom til samfunnets organisering.

5. Mer fokus på emosjoner og ikke problemer.

6. Kvinner føler mindre ansvar ovenfor landet de bor i og om det går bra.

7. Mindre respekt for maskulinitet og dets positive egenskaper, slik som ære, ikke lyve (mtp media og generelt) osv.

Hva kan vi menn gjøre for å hindre økt ødeleggelse. Aldri har noen samfunn blitt så raskt ødelagt som det våre.

Anonymkode: f2180...500

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3. De ekstreme velferdsordningene har ført til et samfunn uten entrepenørånd, slik de har i USA. Folk er late og det er attpåtil vanskelig å komme inn på arbeidsmarkedet.

Du har aldri vært i USA og kjenner ingen amerikanere. Ellers kunne du aldri skrevet det der. Resten av oppgulpet ditt blir for dumt å kommentere.

Anonymkode: 0c771...9cc

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hva foreslår du som en passende løsning på dette problemet da, TS?

Skal kvinner fratas stemmeretten, eller skal visse utvalgte grupper kvinner (de som mest trolig stemmer sosialistisk) fratas stemmeretten? Skal en manns stemme telle dobbelt ved valg, slik at alle disse kvinnelige sosialistene mister enhver mulighet til å påvirke ved valg? Skal vi kanskje nekte kvinner å stemme fritt, men heller pålegge dem å stemme på visse partier? 

Anonymkode: d216d...b17

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dere har skapt nok helvete på jord. Hvorfor skal kvinner tilbake i tid fordi menn ikke klarer å holde følge?

"Det har ført til at færre blir gift og at det har blitt flere skilsmisser. Hvorfor, jo fordi de har stemt seg til en kunstig likestilling, noe som videre betyr at kvinnenes status øker, og igjen betyr at færre menn er attraktive nok til å gifte seg med."

Så det er greit når mannen har makten (økonomisk), det blir først et problem når det er kvinnen som har makten?

Anonymkode: 5eb14...ab6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Forresten så var andelen kvinner på Stortinget i 2014 på 39.6 prosent, det vil dermed si at menn fortsatt sitter med mest makt og er overrepresentert, så hvem er det egentlig som kjører landet i grøfta...........

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva foreslår du som en passende løsning på dette problemet da, TS?

Skal kvinner fratas stemmeretten, eller skal visse utvalgte grupper kvinner (de som mest trolig stemmer sosialistisk) fratas stemmeretten? Skal en manns stemme telle dobbelt ved valg, slik at alle disse kvinnelige sosialistene mister enhver mulighet til å påvirke ved valg? Skal vi kanskje nekte kvinner å stemme fritt, men heller pålegge dem å stemme på visse partier? 

Anonymkode: d216d...b17

Det aller beste hadde vert om vi fratok alle personer som ikke hadde barn og som var under 50 stemmeretten. Du kan selv tenke på årsaken :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det aller beste hadde vert om vi fratok alle personer som ikke hadde barn og som var under 50 stemmeretten. Du kan selv tenke på årsaken :)

Du mener med andre ord at Stortinget ikke skal representere folket. Grøss.

• Liker 4
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå som kvinner skal bli like menn, betyr det at færre blir gift. Samtidig kommer ting som sex utenfor ektskapet, mye jobbing, utdanning osv. i veien.

Hvilket land er det du egentlig snakker om? "Nå" som kvinner skal bli like menn? Det har de da vært i Norge i evigheter, og her har utdanning og jobb "vært i veien" en stund også. Du er kanskje nettopp innflyttet og litt fortørnet over tilstandene her? Hvordan er det der du kommer fra?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

2. Det har ført til at færre blir gift og at det har blitt flere skilsmisser. Hvorfor, jo fordi de har stemt seg til en kunstig likestilling, noe som videre betyr at kvinnenes status øker, og igjen betyr at færre menn er attraktive nok til å gifte seg med. Som regel sier forskningen at kvinner er hypergame, det stammer fra at kvinner som regel hadde mindre produktivitet og dermed var deres likeseinnede menn en del over dem. Nå som kvinner skal bli like menn, betyr det at færre blir gift. Samtidig kommer ting som sex utenfor ektskapet, mye jobbing, utdanning osv. i veien. Dette har videre vært til skade for landets økonomi, samfunn og barn (Her prater jeg ikke om like muligheter, men om at staten diskriminerer for å skape likestilling).

Jeg forstår at det er veldig sårt for deg at du som mann ikke får lov til å eie kona di, slik dine forfedre gjorde før deg. At du ikke får lov til å utnytte din rett til å banke kona di uten at hun skiller seg. At du ikke kan gjøre som du vil mot kvinner, som selvfølgelig er underdannet deg. Må være vanskelig å leve i et samfunn der du ikke automatisk blir sett på som overordnet til 50% av befolkningen. Tenk at kvinner i dag kan velge hvis de gifte seg selv. Tenk at kvinner stjeler dine jobber. Din rett. Som du fortjener gjennom din magiske egenskap til å vokse en penis. At kvinner ikke lenger må gifte seg for å ha noen som er forsørger seg. Frekke kvinner som velger å forsørge seg selv. Frekke damer som velger utdanning og livsglede framfor deres plikt til å bli mor å stelle for sin ektemann. Frekke kvinner som forlanger å bli sett på selvstendige mennesker, ikke en bifigur i mannens liv. Må være veldig vanskelig for deg.

Anonymkode: 559fb...135

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at det er veldig sårt for deg at du som mann ikke får lov til å eie kona di, slik dine forfedre gjorde før deg. At du ikke får lov til å utnytte din rett til å banke kona di uten at hun skiller seg. At du ikke kan gjøre som du vil mot kvinner, som selvfølgelig er underdannet deg. Må være vanskelig å leve i et samfunn der du ikke automatisk blir sett på som overordnet til 50% av befolkningen. Tenk at kvinner i dag kan velge hvis de gifte seg selv. Tenk at kvinner stjeler dine jobber. Din rett. Som du fortjener gjennom din magiske egenskap til å vokse en penis. At kvinner ikke lenger må gifte seg for å ha noen som er forsørger seg. Frekke kvinner som velger å forsørge seg selv. Frekke damer som velger utdanning og livsglede framfor deres plikt til å bli mor å stelle for sin ektemann. Frekke kvinner som forlanger å bli sett på selvstendige mennesker, ikke en bifigur i mannens liv. Må være veldig vanskelig for deg.

Anonymkode: 559fb...135

Ja, du er ei frekk liten pike. Grrrrr.

AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg er jente selv, så vet jeg en del om jenter. Det mest hemmende med med mange jenter, er at de er veldig opptatt av å gjøre som alle andre og redd for å havne utenfor. Min teori er at dette er biologisk. I dag er ikke politikk en av de tingene som jenter bryr seg så mye om - det går mer i trening, se bra ut, facebook, instagram, prestere på skolen, osv. Jenter har ingen grunn for å sette seg ordentlig inn i politikken, for det gir ingen gevinst. Derimot kan man faktisk få stempel som harry og rasist ved å for eksempel uttrykke skespsis til innvandring.

Så har man jentene som bruker nettopp politikk for å skape tilhørighet i gruppa. Gjerne litt original-trendy jenter som anser seg som små-feminister og som stemmer på Ap, SV eller MDG. Mitt inntrykk er at de bruker politikken som en del av sitt image, uten at de har satt seg så veldig inn i ting. 

Så har man kvinner som er langt over gjennomsnittet moraliserende, hvor man bruker hersketeknikker ved å kalle andre for uempatiske og fremmedfiendtlige. Dette tror jeg er kvinner som lar seg styre av sin affektive empati, og som ikke er åpen for nye tanker og idéer. 

Jeg er enig i at mange kvinner ikke bidrar til et bedre samfunn ved sin stemmeseddel, men man får ikke gjort så mye med det.

Anonymkode: b5f72...578

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så har man kvinner som er langt over gjennomsnittet moraliserende, hvor man bruker hersketeknikker...

Klarer du å se ironien i ditt eget innlegg? :ler:

Anonymkode: 0c771...9cc

• Liker 15
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg er jente selv, så vet jeg en del om jenter. Det mest hemmende med med mange jenter, er at de er veldig opptatt av å gjøre som alle andre og redd for å havne utenfor. Min teori er at dette er biologisk. I dag er ikke politikk en av de tingene som jenter bryr seg så mye om - det går mer i trening, se bra ut, facebook, instagram, prestere på skolen, osv. Jenter har ingen grunn for å sette seg ordentlig inn i politikken, for det gir ingen gevinst. Derimot kan man faktisk få stempel som harry og rasist ved å for eksempel uttrykke skespsis til innvandring.

Så har man jentene som bruker nettopp politikk for å skape tilhørighet i gruppa. Gjerne litt original-trendy jenter som anser seg som små-feminister og som stemmer på Ap, SV eller MDG. Mitt inntrykk er at de bruker politikken som en del av sitt image, uten at de har satt seg så veldig inn i ting. 

Så har man kvinner som er langt over gjennomsnittet moraliserende, hvor man bruker hersketeknikker ved å kalle andre for uempatiske og fremmedfiendtlige. Dette tror jeg er kvinner som lar seg styre av sin affektive empati, og som ikke er åpen for nye tanker og idéer. 

Jeg er enig i at mange kvinner ikke bidrar til et bedre samfunn ved sin stemmeseddel, men man får ikke gjort så mye med det.

Grøss

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne fint gitt opp stemmeretten min, i bytte mot at alle menn låses inne for natten. Vips så er du kvitt organisert kriminalitet, voldtekt, drap og gatevold.

Anonymkode: 1b5e4...d39

• Liker 12
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne fint gitt opp stemmeretten min, i bytte mot at alle menn låses inne for natten. Vips så er du kvitt organisert kriminalitet, voldtekt, drap og gatevold.

Anonymkode: 1b5e4...d39

Beste forslaget jeg har hørt på lenge!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnenes stemming har ført til mye negativt. Det jeg nevner nå er basert på at det er kvinnes stemmer som har gitt sosialistene makten.

1. Multikultur (om det ikke hadde vert for at kvinner fortsatt å stemme på sosialistene, ville det her aldri skjedd). Det har kostet samfunnet mye, særlig mtp fred og økonomi.

4. Det har ført til en konsensuskultur, der tanker er farlige (noe som før ikke eksisterte i Norge). Noe som videre fører til mindre utvikling. Vesten vart stor i hovedsak pga at folk fikk lov å tenke å si det de ønskte, særlig når det kom til samfunnets organisering.

5. Mer fokus på emosjoner og ikke problemer.

6. Kvinner føler mindre ansvar ovenfor landet de bor i og om det går bra.

7. Mindre respekt for maskulinitet og dets positive egenskaper, slik som ære, ikke lyve (mtp media og generelt) osv.

Hva kan vi menn gjøre for å hindre økt ødeleggelse. Aldri har noen samfunn blitt så raskt ødelagt som det våre.

Beklager, men de mennene jeg kjenner er ikke så stakkarslige at de må beskyttes mot den store, stygge kvinnen.  De klarer å tenke selv, og om det er noe de er uenige i, sier de i fra.

Du sier at kvinnenes stemming ved valg har ført til alt dette!
La oss da se på fakta.  (Normalt sett hevdes bruk av fakta å være en maskulin egenskap, men jeg får gjøre et unntak)

Du forutsetter at alle/de aller fleste menn stemmer konservativt, og dermed er det slik at hvis alle menn hadde brukt stemmeretten sin, hadde vi ike hatt sosialdemokratisk overtall på stortinget.
Hvor vidt dette stemmer vet jeg ikke, men jeg velger å ta dine ord for god fisk i denne sammenhengen.

Kvinner benytter seg av stemmeretten i større grad enn menn.
Valgdeltakelsen har vært veldig lav de senere årene, men kvinner har i større grad enn menn benyttet seg av stemmeretten sin.
Når man ikke bruker stemmeretten sin har man også valgt bort retten til å klage på resultatet

Ergo: Har du ikke brukt stemmeretten din har du ingen rett til å klage.
Har du brukt stemmeretten din, flott, men da får du klage på de mennene som ikke gjorde det samme som deg.  Det er, i følge dine påstander, disse mennenes manglende valgdeltakelse som har ført til det resultatet vi har i dag.

Kort sagt, slutt med ansvarsfraskrivelsen, og bruk stemmeretten!

Anonymkode: 30e20...be9

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hva er problemet? Når muslimene blir mange nok, og overtar, er det bare for norske menn å konvertere. Når kvinnene så har mistet alle sine rettigheter utenom retten til å kle seg ut som spøkelseskladden, så behøver vi jo ikke å gi dem stemmerett nok en gang. Jeg mener, en må da lære av sine feil... :P

Endret av Kamikatze
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og du tror ikke du kunne brukt den samme beskrivelsen om store grupper av menn? Det finnes mange nek på begge sider av kjønnsbarrièren. Dette har ikke noe å gjøre med kjønn, men om dannelse.

De fenomenene du beskriver er nokså allmennmenneskelige, og ikke særlig spesifikke for jenter. Og det virker som om du beskriver tenåringer og unge voksne. Det finnes veldig mange flere mennesker enn det.

Anonymkode: b21e8...478

• Liker 6
Skrevet

TS: ikke skjær alle kvinner over en kam! Ikke alle er slik du frykter! 

Skrevet

Ryddet for personangrep.

Frk.K, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...