AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Jeg lurer på om hagesenter kaster planter, busker osv som de av en eller annen grunn ikke kan selge til kunder. Er det vanlig praksis å kaste planter ? Noen som vet noe om dette? Anonymkode: fd7aa...d8d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om hagesenter kaster planter, busker osv som de av en eller annen grunn ikke kan selge til kunder. Er det vanlig praksis å kaste planter ? Noen som vet noe om dette? Anonymkode: fd7aa...d8d Aner ikke, men hører mange som ikke vil betale for planter stjeler fra kirkegårder. Anonymkode: e9d77...15a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #3 Skrevet 11. mai 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om hagesenter kaster planter, busker osv som de av en eller annen grunn ikke kan selge til kunder. Er det vanlig praksis å kaste planter ? Noen som vet noe om dette? Anonymkode: fd7aa...d8d Jobbet på et hagesenter for noen år siden og da kastet vi det som var ubrukelig, og donerte bort det som vi ikke kunne selge men fremdeles var av nogenlunde kvalitet. Donerte bort til barnehagene rundt om i bygda, gamlehjem osv var et lokalt hagesenter da, så kan hende det er annerledes i kjeder som feks plantasjen osv Anonymkode: 7e68b...15b 2
Gjest Raindrops Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 (endret) Vi kastet absolutt alt. Jeg synes det et forferdelig å se på, men vi har streng beskjed om at alt skal i søpla. Kan ikke ta med noe hjem eller kjøpe det til svinn-pris heller. Ofte er det veldig lav terskel for hva som blir svinnet. Helt brukbare varer. Endret 12. mai 2016 av Raindrops
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 Den 10.5.2016 at 1.07, AnonymBruker skrev: Aner ikke, men hører mange som ikke vil betale for planter stjeler fra kirkegårder. Anonymkode: e9d77...15a Det er en dårlig løsning.... Anonymkode: fd7aa...d8d 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2016 #6 Skrevet 21. mai 2016 Jobber selv på hagesenter, og ja, vi kaster det vi mener ikke går ann å selge til forbruker. Noen ganger hakker vi det til og med i stykker for å hindre at folk tar det. Anonymkode: 38040...05d
ops2 Skrevet 21. mai 2016 #7 Skrevet 21. mai 2016 Den 12.5.2016 at 8.26, Raindrops skrev: Vi kastet absolutt alt. Jeg synes det et forferdelig å se på, men vi har streng beskjed om at alt skal i søpla. Kan ikke ta med noe hjem eller kjøpe det til svinn-pris heller. Ofte er det veldig lav terskel for hva som blir svinnet. Helt brukbare varer. Det var voldsomt strengt. Får ikke ansatte engang kjøpe varer til innkjøpspris... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå