Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han elsker svømming , har vært profesjonell dykker . For 5 år siden fikk han utlagt tarm pga sykdom. Han har ikke tatt en svømmetur siden . Vi dusjer sammen , og har selvsagt sex sammen . Jeg vil gjerne at han skal svømme igjen , for hans sin del . Det finnes ju masse badeshorts for de so har stomi eller han kan ha på seg t- skjorte . Ja, kanskje noen tenker at det var ukledelig badeshorts el. Eller at det er rart at en bader med t- skjorte på .

Vi har ikke vært sammen så veldig lenge så vil ikke mase om dette. Hva kan gjøre for at han "tørr" igjen ? Vi snakker selvsagt om dette sammen , og han sier bare at jeg har ikke badet siden .

innspill fra noen med stomi? Generelt om du ser en mann med badebukse godt over navelen eller badebukse og t- skjorte. 

Anonymkode: 0bdf9...e60

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Folk er så opplyste idag, tenker at de skjønner da at dette ikke er noe big deal. Få han til å svømme igjen, kjempesynd om han skal la noe slikt stå i veien for å utøve noe han liker så godt. 

Skrevet

Hei! 

Det finnes belter som "dekker" over stomien :-) i badestoff og som er tettsittende. Altså, dersom han har en sort badebukse og et sort badebelte, ser det bare ut som om badebuksen har noe høyere liv ;-) ellers tror jeg stomi har vært såpass mye oppe i media i det siste at få hadde reagert. Beltene fåes på blå resept av lege

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han elsker svømming , har vært profesjonell dykker . For 5 år siden fikk han utlagt tarm pga sykdom. Han har ikke tatt en svømmetur siden . Vi dusjer sammen , og har selvsagt sex sammen . Jeg vil gjerne at han skal svømme igjen , for hans sin del . Det finnes ju masse badeshorts for de so har stomi eller han kan ha på seg t- skjorte . Ja, kanskje noen tenker at det var ukledelig badeshorts el. Eller at det er rart at en bader med t- skjorte på .

Vi har ikke vært sammen så veldig lenge så vil ikke mase om dette. Hva kan gjøre for at han "tørr" igjen ? Vi snakker selvsagt om dette sammen , og han sier bare at jeg har ikke badet siden .

innspill fra noen med stomi? Generelt om du ser en mann med badebukse godt over navelen eller badebukse og t- skjorte. 

Jeg har stomi selv, og jeg har ikke engang tørt å vise den til mannen eller ha sex med han... selv om jegi kke burde det da... syns synd på han og vil så gjerne... men jeg begynner å vidt å bli mer konfortabel med dette nå, så da kanskje det blir noe på han snart :D 

Men jeg har stomibelte da, og vil nok ha det på under sex... Jeg føler bare at det ser så rart ut, det erliksom ikke meg :( og syns det ser usexy ut. 

Ikke har jeg badet i basseng heller, men skal is ommer. Da tenkte jeg ha stomibelte og en bikini med høyt liv eller badedrakt.

Det skal nok gå bra.... mannen din kan ha stomibelte, teipe med sånn ekstra teip rundt kantene for ekstra sikring og ha en shorts med høyt liv... Pass på å ikke spise kraftige måltider i timene før bading, så han ikke plutselig får masse avføring...

Jeg skjøner godt han vegrer seg, er nok redd for lekkasje osv.. kanskje for å dusje sammen med andre så de ser?

Anonymkode: 659cd...cce

Skrevet

Synd kjæresten din føler det slik.

Da dette ble så synlig i nyhetsbildet for noen mnd siden ble jeg helt satt ut av at noen opplever å få stygge blikk og kommentarer pga stomi-posen. Helt ærlig er jeg en av dem som ikke hadde ofret slike poser en eneste negativ tanke. For det er da virkelig ingen ting å bry seg om?

Håper verden ble litt mer opplyst etter fokuset denne tilstanden fikk, og gir f*** i om noen bader med stomi-pose på magen. For det er like sannsynlig at stomi-posen detter av som at andre får akutt diaré og bæsjer i vannet. Folk må slutte å være så redd for unormale(normale) ting. Hadde heller badet i basseng med 10.000 stomi-opererte folk enn 1 fordomsfull jævel med negative tanker om stomi-opererte. 

Har ikke stomi selv, bare veldig lei av fordummende fordommer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Badebelte?

Man får visst to belter i året gratis på blå resept om jeg har forstått det riktig. De ser jo greie ut også. 

Sitat

RaM Badebelte har lomme på innsiden, slik at stomiposen ligger skjult og i ro. Beltet er perfekt til bading både i svømmehall og saltvann. Tørker svært raskt etter bad.

http://www.rambacstomi.com/#!product-page/cd4f/851b5c1f-c89f-7f3f-630b-c251dc50727f

Anonymkode: 1b4f2...f2d

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er han på Facebook? Be han melde seg på Norilco sin gruppe for stomiopererte, husker ikke nøyaktig navnet, men søk opp Norilco - så finner dere den. Der kan han se hva andre skriver og tipser hverandre om, han kan også spørre selv om han vil. 
Selv skriver jeg aldri der pga jeg ønsker å være litt anonym... jeg er ganske fersk med tanke på stomien og har vel ikke helt godtatt den... men jeg har mulighet for å operere den inn igjen etterhvert... er bare at jg kvier meg til operasjon og.

Jeg merker den ikke i det daglige, men har merket at jeg bør unngå stramme klær... for det presser stomien slik at avføringen ikke glir ut i posen, men i stedet presser stomien, slik at det blir lekkasje!

Jeg bør også unngå kraftige måltider før leggetid, ellers risikere jeg monsterbæsjer om natta og dermed lekkasje....

Ikke noe gøyt å våkne med avføring på magen :(

Det finnes mange gode hjelpemidler i dag i alle fall, som sånn teip man fester rundt kantene til stomien, og stomibelte, stomipose og posedeodoranter mot lukt skal visst tilbake til blåreseptordningen nå leste jeg på Norilcosiden :)

Det kan kanskje være en ide for din mann å snakke med en likemann ? Det pleier de å ha på sykehusene, så får han snakke med og dele erfaringer med noen som har samme erfaring.

Anonymkode: 659cd...cce

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner han godt. Har stomi, har ekstra teip og alle slike hjelpemidler..og jeg vet hvor lite vann som skal til før det løsner. Er snakk om bare litt svette. Det er vist forskjell på huden til folk og hvor godt det sitter. Hadde ikke kunnet vært lenge i vannet jeg, når jeg ikke en gang kan ta en dusj uten at det løsner. Har ikke vært hverken i vann elle på strand siden. 

Men siden han har dette permanent, så finnes det(i alle fall i utlandet) mye spesialutstyr for svømming som er vanntett. Har aldri fått det selv i Norge (har spurt apotek), men går sikkert an å bestille på nett om man ikke får det her. Det ser heller ikke så ille ut. Men kommer an på hvor høyt hans stomi sitter. Det er også forskjell på om han har kolostomi(som er lettere å leve med og har andre muligheter som irrigasjon og miniposer) enn ileostomi(ikke mye å gjøre med.)

Comfort-Band.jpg 

4151f971cc088f7ef624c4f76ce5ba3f.jpg

Surf_Belt.jpg

Anonymkode: 68d00...2a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv stomi, og bader med vanlig bikini. For noen av oss føles det greit, mens andre foretrekker å skjule den med t-skjorte, badedrakt, belte e.l. Begge deler er helt greit, poenget er at man har friheten til å gjøre de aktivitetene man vil. Har dere snakket om hvorfor han ikke vil bade? Er han redd for lekkasje, har han fått kommentarer tidligere, er han nervøs for garderoben i svømmehallen, lurer han på hvordan han skal løse det praktiske rundt poseskift etc. Dette kan jo kaste litt lys over hva som kreves for at han skal komme seg ut i vannet igjen.

Når det gjelder lekkasje, noen opplever dette ved bading mens andre, som meg, opplever at posen sitter bedre enn noensinne og er omtrent umulig å få av. Her må man bare prøve seg fram tror jeg :)

Anonymkode: 56260...77b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen ! Jeg skal snakke med han ordentlig om dette . Jeg tror ikke han er redd for lekkasje , vi dusjer ju lenge sammen , men kanskje det er annerledes med bading ? 

Han bruker belte når vi har sex og når han trener . 

Vi skal på hyttetur ved sjøen snart , så skal jeg høre om han kunne tenke seg å bade der . Det blir bare oss på hytta . Om det hjelper at han ikke skal rett på noen fellesdusj osv. 

Jeg tror det bare er vanskelig å akseptere for han . Eksen gikk fra han etter operasjonen , så jeg er den eneste han har hatt sex med eller " vist frem" kroppen etter det . 

Jeg bryr meg katta om at han har stomi , så jeg håper bare at han forstår at normale mennesker ikke skvetter om han bader . Spesielt med belte eller t- skjorte. 

Ts. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...