AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Utenom frokost(3 rugsprø med egg), lunch(pastasalat med skinke) og middag(3 fiskekaker) har jeg spist 5 sjokoladeboller fra Meny, en hel pose liten ostepop, en liten porsjon pommes frites fra Hoff pluss masse druer. Jeg har faktisk gått ned 100 gram etter dette.. Er det ikke sånn 400 kalorier i en bolle? Anonymkode: 3c692...f90
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #2 Skrevet 11. mai 2016 Er dette på en dag? Hvis jeg skal ned noen få kg(er allerede slank, men om jeg har spist ekstra i juleferien f.eks.), har spist ganske lite, og plutselig spiser masse på en dag, kan jeg ende opp med å gå videre ned. Noe med at forbrenningen får en boost eller noe. Kan være mange grunner til det, men man legger jo gjerne ikke på seg av å spise mye én dag. Men joda, generelt ville jeg ha "gått opp" 1-1,5 kg dagen etter pga. vann av mye karbohydratrik kost dagen før, som da såklart forsvinner med en gang jeg spiser normalt igjen. Anonymkode: 6ef92...1c1 1
EventyrFredrik Skrevet 11. mai 2016 #3 Skrevet 11. mai 2016 Det du beskriver høres ut som en dag. Noe du ikke legger på deg av. I mine øyne hørtes det ut som lite "mat", men da igjen er jeg mann på 80-85 kg og må spise rundt/over 3000 kalorier dagen for å legge på meg (med høyt aktivitetsnivå - dvs styrketrening). Du beskriver ikke aktivitetsnivået ditt forøvrig. Men i bunn og grunn; prøv å spis sånn som det der hver dag i noen måneder med lite bevegelse, sleng på ekstra mye brus/karbohydratdrikker og gjerne hiv i deg noen ekstra sjokoladeboller - kom deretter tilbake og fortell om du har lagt på deg da. Og gjerne fortell hvordan du føler deg i kroppen. Lykke til! Gleder meg til å høre om resultatet er det samme.
Gjest Runforit Skrevet 11. mai 2016 #4 Skrevet 11. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Utenom frokost(3 rugsprø med egg), lunch(pastasalat med skinke) og middag(3 fiskekaker) har jeg spist 5 sjokoladeboller fra Meny, en hel pose liten ostepop, en liten porsjon pommes frites fra Hoff pluss masse druer. Jeg har faktisk gått ned 100 gram etter dette.. Er det ikke sånn 400 kalorier i en bolle? Anonymkode: 3c692...f90 For det første har du spist alt for lite mat....seriøst; "middag" 3 fiskekaker Og man kan selvsagt ikke legge på seg masse på èn dag med litt usunt. Kalori inn/ut over tid avgjør oppgang/nedgang.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #5 Skrevet 11. mai 2016 Du vil ikke legge på deg av 1 dags utskeielse. Det må foregå over litt tid. Det gjør derfor ingenting å skeie ut innimellom dersom du til vanlig gjør gode matvalg. Anonymkode: 0af0d...5fe
Zzyzx Skrevet 11. mai 2016 #6 Skrevet 11. mai 2016 Jeg går også ned etter en utskeielse. To dager etter at jeg har spist en pose ostepop, drukket masse vin og spist en ikke veldig sunn lasagne så viser vekta gjerne en kilo mindre. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg tror det har noe med vannretensjon å gjøre, og at det unormale inntaket gjør at vannet plustelig slipper. Det som overrasket meg mest er at den nye vekta "holder", jeg øker ikke i vekt igjen etterpå. Og jeg planlegger nå en og annen utskeielse uten snev av dårlig samvittighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå