Gå til innhold

Når dere skal kjøpe bolig, hva ville dere valgt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bolig med vanlig takst og verdivurdering eller boligsalgsrapport?

Boligsalgsrapporten kan jo finne flere feil og mangler enn en vanlig takst?

Anonymkode: 69f7e...404

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo mer info du har om boligen, jo bedre er det. Så  rapporten er nok det beste. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her hvor jeg bor, er det boligmangel og alt går til helt elleville priser, så jeg ville kjøpt uansett, hvis jeg fant noe jeg likte til rett pris..

Tror det viktigste er å forholde seg til det som er standard i markedet du selger i, det er ulikt fra sted til sted om det benyttes kun takst eller den utvidede rapporten.

Anonymkode: c275f...3f8

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her hvor jeg bor, er det boligmangel og alt går til helt elleville priser, så jeg ville kjøpt uansett, hvis jeg fant noe jeg likte til rett pris..

Tror det viktigste er å forholde seg til det som er standard i markedet du selger i, det er ulikt fra sted til sted om det benyttes kun takst eller den utvidede rapporten.

Anonymkode: c275f...3f8

Verdi og lånetakt er egentlig som TS sier en takstmann som ser over boligen. Den har nesten ingen verdi i mine øyne. Ville helt klart foretrukket en boligsalgsrappport som er mer nøyaktig og grundigere. Ville ikke ha måttet gå til sak for ukjente feil og mangler som ikke har blitt oppdaget på vanlig befaring.

Men er veldig få her jeg bor som bruker den boligsalgrapport-taksten  og det er synd.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bolig med vanlig takst og verdivurdering eller boligsalgsrapport?

Boligsalgsrapporten kan jo finne flere feil og mangler enn en vanlig takst?

Anonymkode: 69f7e...404

Helt klart boligsalgsrapport. Spesielt på enebolig. Ville nok vært villig til å betale en god del ekstra for en bolig som jeg visste var i orden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...