Gå til innhold

Solfaktor i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken faktor bruker dere på barna deres på sommeren hjemme og i barnehagen? 

Anonymkode: e02ba...5f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken faktor bruker dere på barna deres på sommeren hjemme og i barnehagen? 

Anonymkode: e02ba...5f5

30

Anonymkode: 37208...db3

Skrevet

50 hele sommeren, både hjemme og i barnehagen.

Skrevet

50 på barnehagegutten. Han har veldig lys hud og tåler bare det merket som er 50. Han blir solbrent i sterk sol over tid så burde nok hatt 50 uansett. Har et eldre barn med mer solherdig hud uten eksem, det barnet brukte jeg 30 på om sommeren. Det barnet har aldri vært solbrent, men må likevel beskytte huden.

AnonymBruker
Skrevet

30, noen ganger 50 på treåringen.

Anonymkode: 777b8...6ea

Skrevet

Jeg bruker 50, både på meg og guttungen :) Vi har ikke sånn ekstremt lys hud, men foretrekker den.

Skrevet

50

AnonymBruker
Skrevet

Bruker faktor 30, 50 er så seig og vanskelig og smøre på.  Har ikke blitt solbrendt med faktor 30 heller så. 

Anonymkode: 8858c...ed9

Skrevet

Vi har brukt 30. Vanligvis er det nok for en norsk sommer, men det er jo dem som har mer lysømfindtlig hud enn andre, eller er lenger i solen.

AnonymBruker
Skrevet

50 på både meg og treåringen.

Anonymkode: b5575...fa0

AnonymBruker
Skrevet

Problemet med solkrem er at det ikke bare er faktor som teller, men at man smører tykt og ofte nok. De aller fleste smører faktisk altfor tynt (bare en tredel av det man burde smøre har jeg lest) og venter for lenge før de tar på nytt lag. Bruker man høy solfaktor som 50 trenger man ikke bekymre seg for om man (eller de ansatte i barnehagen, som man tross alt ikke har kontroll på) smører for tynt eller for sjelden på samme vis, mens det er viktigere hvis man bruker lavere solfaktor. Så 50 er ikke bare for lysømfindtlige, det er en ekstra sikkerhet.

Anonymkode: b84ae...185

• Liker 1
Gjest asdas123
Skrevet

50 selv om vi er utenlandske og ganske brune i huden ;) 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med solkrem er at det ikke bare er faktor som teller, men at man smører tykt og ofte nok. De aller fleste smører faktisk altfor tynt (bare en tredel av det man burde smøre har jeg lest) og venter for lenge før de tar på nytt lag. Bruker man høy solfaktor som 50 trenger man ikke bekymre seg for om man (eller de ansatte i barnehagen, som man tross alt ikke har kontroll på) smører for tynt eller for sjelden på samme vis, mens det er viktigere hvis man bruker lavere solfaktor. Så 50 er ikke bare for lysømfindtlige, det er en ekstra sikkerhet.

Jepp. Nettopp derfor har vi 50 i barnehagen. Der har vi ikke kontroll, og jeg tror de bare smører en gang i løpet av dagen. Hjemme bruker vi 30.

Anonymkode: 75f74...f58

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for info, det der har jeg rett og slett ikke tenkt på.

AnonymBruker
Skrevet

Brukte 50 en stund, men har byttet til 30. De smører minst 2 ganger i løpet av en utedag (jeg smører også før levering) og hun har aldri kommet hjem solbrent noe sted. Hun er ikke så kjempelys i huden heller. 

Anonymkode: f3058...021

AnonymBruker
Skrevet

25.

Anonymkode: abff1...d81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...