AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Går Vernepleien 1 året i Oslo, og jeg føler meg tappet for all energi når jeg kommer hjem hver dag. Jeg har en veileder som er veldig brå, og jeg føler meg ofte tråkket på når det kommer til hennes måte å snakke til meg på. Hun eier rett og slett ingen respekt for meg som student, og det virker ikke som jeg er noe velkommen når jeg kommer på jobb. Jeg har hele livet vært litt annerledes, og jeg bryr meg ikke om sminke, klær, eller den slags til hverdags og jeg får ofte kommentarer på at jeg ser bakrus ut på jobb. Av en eller annen grunn har hun fått de andre mot meg virker det som, og derfor behandler ikke de som liker henne meg noe bra heller fordi de ser at hun ikke behandler meg noe bra. Når hun roper på meg, føler jeg meg som en hund! Fikk også beskjed om å drikke mindre alkohol i helgene av henne, fordi jeg forsover meg så mye.. Og alt av mine ideer og forslag til aktiviteter med brukerne, blir alltid drept. Fordi min forslag er aldri bra nok, men kommer de fra noen andre er det ok. Jeg må hele tiden bare komme på jobb, gjøre alt og mye mer, for å så ikke få noe skryt. Morgenstell og alt har jeg gjort helt alene siden dag 1, fordi hun har vært på ferie store deler av min praksis. Jeg har derfor gått veldig mye alene, og jeg har gått glipp av mye veiledning og tilbakemelding. Da fikk jeg nok, og jeg forklarte at jeg verken drakk eller festet men at jeg er sliten psykisk fordi det er ikke bare bare å kombinere praksis, jobb, kjæreste, og flytting på samme tid.. Jeg har virkelig gjort alt, og jeg har gitt alt. Men jeg har kommet litt for sent fordi jeg ikke takler å begynne på jobb klokken 7 hver dag, med en times pendling hver dag. Og jeg har spurt om å få praksis-tid på kveld, men siden veileder legger opp turnus for meg, har jeg ingenting å si. Jeg har lite fravær, men har kommet litt for sent og jeg har beklaget meg for dette. I dag klarte jeg heller ikke å stå opp i rett tid, men jeg kom meg opp å dro så fort jeg kunne. Veileder har virkelig ingen empati når det kommer til meg som student. Jeg har flere ganger måttet avlyse vakter på jobb, fordi veileder ikke samarbeider med meg om jobben min. Har derfor gått 2 måneder uten lønn pga henne, og har derfor ikke hatt rå til å leve på lenge. De andre på jobb har reagert på hvordan hun behandler meg, og de har nå tatt meg til sies å forklart at det er flere som har klagd på henne som jobber der, og de ser tydelig at jeg blir dårlig behandlet. Ikke er hun bare veileder, men hun er også sjef på praksis-plass, men tydeligvis passer hun ikke som sjef! Forrige praksis-eleven klagde på henne til skolen, og nå er det kanskje min tur. Og selv om de andre på jobb sier jeg bør klage på henne, så tørr jeg ikke. Jeg vil bare få bestått praksis, og bli ferdig! Dritt lei er jeg rett og slett, og jeg har faktisk flere ganger tenkt å slutte på studiet etter denne praksisperioden, fordi alt av glede og mot har blitt drept. Jeg tør nesten ikke å åpne munnen på praksis lengre, i frykt for at alle skal le av meg eller noe. Anonymkode: 96dbf...6a3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Hvis du ikke klarer komme deg på praksis hvordan skal du klare komme deg på jobb? Jeg forstår veilederen din godt. Du må komme deg på jobb når du skal!! Slik er livet. Anonymkode: f6e49...461 19
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke klarer komme deg på praksis hvordan skal du klare komme deg på jobb? Jeg forstår veilederen din godt. Du må komme deg på jobb når du skal!! Slik er livet. Anonymkode: f6e49...461 Jeg klarer å komme meg på jobb fordi jeg trives på jobb. Jeg gruer meg hver dag til praksis, så jeg får ikke sove om nettene dessverre. Da blir det vanskelig å stå opp klokken halv 6, for å dra en plass jeg føler meg oversett og mobbet!:( Anonymkode: 96dbf...6a3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Helt ærlig, dersom det ser ut som du er bakfull, så kan jeg forså at veileder sa i fra. Greit nok at du kanskje ikke var det, men da hjelper det å feks kle seg litt ordentlig, børste håret osv dersom du ikke har gjort det. Og i praksis så må man regne med at de ikke tar hensyn til jobb, og heller bytte vakter på egen jobb. Dette burde du tenkt på før du valgte et studie med mye praksis. Og det å komme for sent er ikke ok! Uansett hvilken årsak. I såfall bør du ringe og si du er sen og grunnen. Praksisplass kan heller ikke ta hensyn til at du flytter, har annen jobb og kjæreste. Det er du som har valgt de 3 tingene, og da bør du vite at det kan ta mye energi fra deg mens du er i praksis. Anonymkode: e07ed...8d9 18
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Det er synd hvordan du beskriver veiledersituasjonen din, men forseintkomming er ikke greit. Det er ikke greit selv om du har langt å pendle. Det er ikke greit selv om du har en jobb. Det er ikke greit fordi du har en kjæreste eller noe annet som skjer i privatlivet ditt. Her må du slutte med bortforklaringene og møte presist. Ellers er det vel ikke akseptabelt at du ikke har hatt veileder over en periode fordi hun har tatt ferie? Anonymkode: ff5e0...c9c 14
Gjest Nanna87 Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke klarer komme deg på praksis hvordan skal du klare komme deg på jobb? Jeg forstår veilederen din godt. Du må komme deg på jobb når du skal!! Slik er livet. Anonymkode: f6e49...461 Poenget her er jo at hun ikke trives på praksis, fordi hun blir behandlet dårlig av veileder og ansatte, og da blir det vanskelig å stå opp.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig, dersom det ser ut som du er bakfull, så kan jeg forså at veileder sa i fra. Greit nok at du kanskje ikke var det, men da hjelper det å feks kle seg litt ordentlig, børste håret osv dersom du ikke har gjort det. Og i praksis så må man regne med at de ikke tar hensyn til jobb, og heller bytte vakter på egen jobb. Dette burde du tenkt på før du valgte et studie med mye praksis. Og det å komme for sent er ikke ok! Uansett hvilken årsak. I såfall bør du ringe og si du er sen og grunnen. Praksisplass kan heller ikke ta hensyn til at du flytter, har annen jobb og kjæreste. Det er du som har valgt de 3 tingene, og da bør du vite at det kan ta mye energi fra deg mens du er i praksis. Anonymkode: e07ed...8d9 Det er da overhodet ikke greit at veileder sier til studentene at de ser ut som de er i bakrus og at de må slutte å drikke så mye i helgene. Det er utrolig uprofesjonelt. Ved mistanke om dette skal det tas opp med leder som tar saken videre. Dersom det kun er en innholdsløs uttalelse som er myntet på hvordan hun ser ut er det uakseptabelt. Det er selvsagt forståelig at forseintkommingene blir reagert på. Det er ikke greit, men det er heller ikke greit at veileder holder på slik. Anonymkode: ff5e0...c9c 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #8 Skrevet 10. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig, dersom det ser ut som du er bakfull, så kan jeg forså at veileder sa i fra. Greit nok at du kanskje ikke var det, men da hjelper det å feks kle seg litt ordentlig, børste håret osv dersom du ikke har gjort det. Og i praksis så må man regne med at de ikke tar hensyn til jobb, og heller bytte vakter på egen jobb. Dette burde du tenkt på før du valgte et studie med mye praksis. Og det å komme for sent er ikke ok! Uansett hvilken årsak. I såfall bør du ringe og si du er sen og grunnen. Praksisplass kan heller ikke ta hensyn til at du flytter, har annen jobb og kjæreste. Det er du som har valgt de 3 tingene, og da bør du vite at det kan ta mye energi fra deg mens du er i praksis. Anonymkode: e07ed...8d9fors Uenig! 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er synd hvordan du beskriver veiledersituasjonen din, men forseintkomming er ikke greit. Det er ikke greit selv om du har langt å pendle. Det er ikke greit selv om du har en jobb. Det er ikke greit fordi du har en kjæreste eller noe annet som skjer i privatlivet ditt. Her må du slutte med bortforklaringene og møte presist. Ellers er det vel ikke akseptabelt at du ikke har hatt veileder over en periode fordi hun har tatt ferie? Anonymkode: ff5e0...c9c Ts her. Jeg ringte å spurte om å få noen andre som veileder 2 uker for praksis, fordi jeg må ha veileder tilgjengelig men det fikk jeg ikke. Har derfor vært uten veileder i lang tid. Anonymkode: 96dbf...6a3
Gjest Tjoppa Skrevet 10. mai 2016 #9 Skrevet 10. mai 2016 (endret) Så mange forseintkomminger er ikke ok. Jeg forstår at det er vanskelig å komme seg opp hver morgen når man gruer seg til det som skal skje dag ut og dag inn, men her må du bare bite tennerne sammen og komme deg opp. Om ikke annet for å ikke gi veileder mer å ta deg for, slik at du får praksis bestått. Og så syns jeg du kan si i fra til skolen om hvordan du har det. Endret 10. mai 2016 av Tjoppa
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #10 Skrevet 10. mai 2016 3 minutter siden, Tjoppa skrev: Jeg forstår at det er vanskelig å komme seg opp hver morgen når man gruer seg til det som skal skje dag ut og dag inn, men her må du bare bite tennerne sammen og komme deg opp. Om ikke annet for å ikke gi veileder mer å ta deg for, slik at du får praksis bestått. Og så syns jeg du kan si i fra til skolen om hvordan du har det. Ts her. Jeg skal virkelig skjerpe meg nå, og jeg skal ikke komme forsent noe mer. Men uansett, gruer jeg meg like mye hver dag til neste praksis. Jeg føler meg mobbet, og sett ned på. Anonymkode: 96dbf...6a3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #11 Skrevet 10. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg skal virkelig skjerpe meg nå, og jeg skal ikke komme forsent noe mer. Men uansett, gruer jeg meg like mye hver dag til neste praksis. Jeg føler meg mobbet, og sett ned på. Anonymkode: 96dbf...6a3 Det forstår jeg godt. Anonymkode: ff5e0...c9c
Chinchilly Skrevet 10. mai 2016 #12 Skrevet 10. mai 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går Vernepleien 1 året i Oslo, og jeg føler meg tappet for all energi når jeg kommer hjem hver dag. Jeg har en veileder som er veldig brå, og jeg føler meg ofte tråkket på når det kommer til hennes måte å snakke til meg på. Hun eier rett og slett ingen respekt for meg som student, og det virker ikke som jeg er noe velkommen når jeg kommer på jobb. Jeg har hele livet vært litt annerledes, og jeg bryr meg ikke om sminke, klær, eller den slags til hverdags og jeg får ofte kommentarer på at jeg ser bakrus ut på jobb. Av en eller annen grunn har hun fått de andre mot meg virker det som, og derfor behandler ikke de som liker henne meg noe bra heller fordi de ser at hun ikke behandler meg noe bra. Når hun roper på meg, føler jeg meg som en hund! Fikk også beskjed om å drikke mindre alkohol i helgene av henne, fordi jeg forsover meg så mye.. Og alt av mine ideer og forslag til aktiviteter med brukerne, blir alltid drept. Fordi min forslag er aldri bra nok, men kommer de fra noen andre er det ok. Jeg må hele tiden bare komme på jobb, gjøre alt og mye mer, for å så ikke få noe skryt. Morgenstell og alt har jeg gjort helt alene siden dag 1, fordi hun har vært på ferie store deler av min praksis. Jeg har derfor gått veldig mye alene, og jeg har gått glipp av mye veiledning og tilbakemelding. Da fikk jeg nok, og jeg forklarte at jeg verken drakk eller festet men at jeg er sliten psykisk fordi det er ikke bare bare å kombinere praksis, jobb, kjæreste, og flytting på samme tid.. Jeg har virkelig gjort alt, og jeg har gitt alt. Men jeg har kommet litt for sent fordi jeg ikke takler å begynne på jobb klokken 7 hver dag, med en times pendling hver dag. Og jeg har spurt om å få praksis-tid på kveld, men siden veileder legger opp turnus for meg, har jeg ingenting å si. Jeg har lite fravær, men har kommet litt for sent og jeg har beklaget meg for dette. I dag klarte jeg heller ikke å stå opp i rett tid, men jeg kom meg opp å dro så fort jeg kunne. Veileder har virkelig ingen empati når det kommer til meg som student. Jeg har flere ganger måttet avlyse vakter på jobb, fordi veileder ikke samarbeider med meg om jobben min. Har derfor gått 2 måneder uten lønn pga henne, og har derfor ikke hatt rå til å leve på lenge. De andre på jobb har reagert på hvordan hun behandler meg, og de har nå tatt meg til sies å forklart at det er flere som har klagd på henne som jobber der, og de ser tydelig at jeg blir dårlig behandlet. Ikke er hun bare veileder, men hun er også sjef på praksis-plass, men tydeligvis passer hun ikke som sjef! Forrige praksis-eleven klagde på henne til skolen, og nå er det kanskje min tur. Og selv om de andre på jobb sier jeg bør klage på henne, så tørr jeg ikke. Jeg vil bare få bestått praksis, og bli ferdig! Dritt lei er jeg rett og slett, og jeg har faktisk flere ganger tenkt å slutte på studiet etter denne praksisperioden, fordi alt av glede og mot har blitt drept. Jeg tør nesten ikke å åpne munnen på praksis lengre, i frykt for at alle skal le av meg eller noe. Anonymkode: 96dbf...6a3 Det ser ut til at du har det ganske kjipt men jeg må være ærlig å si at på noen av de punktene du ramser opp forstår jeg din veileder. 1.) Det er ok å komme for sent 1 eller 2 ganger, men ikke til stadighet slik du gir inntrykk av. Bruk 4 alarmklokker om så er, kom deg opp. 2.) Jeg synes ikke du kan forvente at din veileder skal samarbeide med deg om din ekstrajobb, det er i såfall en bonus om hun gjør det (men ingenting du skal forvente eller kreve). Praksis er hardt, slik er det bare. 3.) At du er i flyttemodus, strever på privaten så kan ikke veileder ta hensyn til slike ting. Veileder er der for å veilede, ikke være din støttekontakt (beklager, den er brutal men det er sant). 4.) "Morgenstell og alt har jeg gjort helt alene siden dag 1, fordi hun har vært på ferie store deler av min praksis. Jeg har derfor gått veldig mye alene" Ikke bra. Hvordan har du grepet fatt i situasjonen her. Har du en kontakt fra høgskolen? Hva sier i såfall han/hun? 5. "Og alt av mine ideer og forslag til aktiviteter med brukerne, blir alltid drept. Fordi min forslag er aldri bra nok" Din tolkning, det kan være helt andre grunner. Har du spurt henne direkte? 6.) Snakker du og veileder i det hele tatt sammen? Har dere satt dere ned og virkelig hatt en dialog på hvordan hun opplever deg (og hvorfor) og hvordan du opplever henne (og hvorfor)? 7.) Hun og de andre opplever du ser ustelt ut? Gjør du det? Jeg snakker ikke om pene klær og sminket ansikt, jeg snakker om RENE klær og rent ansikt. Så lenge du er ren og har gredd håret er alt ok. 8.) Du sier du føler deg mobbet. Dette synes jeg er svært trist å lese og jeg får oppriktig vondt av deg. Du har områder du virkelig må skjerpe deg på men å gå med den følelsen du gjør er bare vondt. Du må gripe fatt i dette, kall inn kontakten på skolen og veileder til et møte og rydd opp i dette. 11
Anonym90059005 Skrevet 10. mai 2016 #13 Skrevet 10. mai 2016 Men om veilederen ikke har vært der på lang tid, så er det vel ikke noe problem da? Heksa er bortreist... For øvrig finnes det - NULL - unnskyldning for forseintkommingene dine, dette må du ta fullt på egen kappe. Har aldri skjønt meg på folk som kommer for seint rett som det er, går kun på selvdisiplin og er respektløst og latskap fra ende til annen. 5
Gjest Nanna87 Skrevet 10. mai 2016 #14 Skrevet 10. mai 2016 (endret) Noe enig i at ts må skjerpe seg, men synes det blir for tynt at alt er hennes feil. En veileder skal ikke mobbe elevene sine, og de skal snakke til de med respekt. Dessuten er det forskjell på praksis og jobb, på jobb får man betalt! Men at man skal komme tidsnok og bli respekter, samt respektere andre det er noe annet;) Skjønner godt at studenter blir dritt lei av å slave rundt i praksis tre måneder, har selv opplevd det samme. Endret 10. mai 2016 av Nanna87
Gjest Tjoppa Skrevet 10. mai 2016 #15 Skrevet 10. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg skal virkelig skjerpe meg nå, og jeg skal ikke komme forsent noe mer. Men uansett, gruer jeg meg like mye hver dag til neste praksis. Jeg føler meg mobbet, og sett ned på. Anonymkode: 96dbf...6a3 Jeg ser den, og jeg har hatt det slik selv. Og det er helt pyton. Ta kontakt med skolen, og fokuser på å yte 110%, vær blid, ydmyk og høflig så ingen kan ta deg på noe. Om så la det gå en liten faen i deg- at du skal vise de at du faktisk kan! Anbefaler deg og en bok som heter "folkeskikk og uskikk på jobben"- den er lettlest og sier mye om konflikthåndtering og kommunikasjon når ting er vanskelig. Alle kan lese den- ikke bare ledere og konfliktløsere. (Og stopp med å lage unnskyldninger for forseintkommingene, det er bare ansvarsfraskrivelse og fryktelig irriterende.)
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #16 Skrevet 10. mai 2016 6 minutter siden, Chinchilly skrev: Det ser ut til at du har det ganske kjipt men jeg må være ærlig å si at på noen av de punktene du ramser opp forstår jeg din veileder. 1.) Det er ok å komme for sent 1 eller 2 ganger, men ikke til stadighet slik du gir inntrykk av. Bruk 4 alarmklokker om så er, kom deg opp. 2.) Jeg synes ikke du kan forvente at din veileder skal samarbeide med deg om din ekstrajobb, det er i såfall en bonus om hun gjør det (men ingenting du skal forvente eller kreve). Praksis er hardt, slik er det bare. 3.) At du er i flyttemodus, strever på privaten så kan ikke veileder ta hensyn til slike ting. Veileder er der for å veilede, ikke være din støttekontakt (beklager, den er brutal men det er sant). 4.) "Morgenstell og alt har jeg gjort helt alene siden dag 1, fordi hun har vært på ferie store deler av min praksis. Jeg har derfor gått veldig mye alene" Ikke bra. Hvordan har du grepet fatt i situasjonen her. Har du en kontakt fra høgskolen? Hva sier i såfall han/hun? 5. "Og alt av mine ideer og forslag til aktiviteter med brukerne, blir alltid drept. Fordi min forslag er aldri bra nok" Din tolkning, det kan være helt andre grunner. Har du spurt henne direkte? 6.) Snakker du og veileder i det hele tatt sammen? Har dere satt dere ned og virkelig hatt en dialog på hvordan hun opplever deg (og hvorfor) og hvordan du opplever henne (og hvorfor)? 7.) Hun og de andre opplever du ser ustelt ut? Gjør du det? Jeg snakker ikke om pene klær og sminket ansikt, jeg snakker om RENE klær og rent ansikt. Så lenge du er ren og har gredd håret er alt ok. 8.) Du sier du føler deg mobbet. Dette synes jeg er svært trist å lese og jeg får oppriktig vondt av deg. Du har områder du virkelig må skjerpe deg på men å gå med den følelsen du gjør er bare vondt. Du må gripe fatt i dette, kall inn kontakten på skolen og veileder til et møte og rydd opp i dette. Ts her. Har vurdert å sende melding til lærer på høgskole i morgen, samt fortelle henne om hvordan jeg blir behandlet på praksis. Forrige evaluering gikk ikke så bra, det hele endte med at læreren kjeftet huden full av veileder fordi hun ikke hadde vært tilstede mens jeg var i praksis, men heller valgte å dra på ferie. Ringer jeg igjen så blir det tatt på alvor! Jeg vet bare ikke om jeg er tøff nok, fordi jeg vet at samtlige kommer til å bli sint på meg på praksisplassen. Anonymkode: 96dbf...6a3
Arth88 Skrevet 10. mai 2016 #17 Skrevet 10. mai 2016 Du fremstaar som selvsentrert og umoden. Jeg beklager, men helseyrker har harde arbeidsmiljo, og naar man ikke mestrer noe saa basic som aa staa opp om morgenen, da blir man fryst ut asap. I slike yrker er man avhengige av at kollegene er presise om morgenen, ellers vil det fore til at alt paa institusjonen blir forsinket, og et enormt arbeidspress paa den/de som er der tidsnok. Naa er du riktignok student, og i ditt hode regner jeg med at du tenker noe slikt som, "ja men jeg er ulonnet og skal jo bare gaa paa toppen". Det de ser er en slabbedask av en student som ikke evner aa utfore yrket godt nok, og behandler deg deretter. 11
Chinchilly Skrevet 10. mai 2016 #18 Skrevet 10. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Har vurdert å sende melding til lærer på høgskole i morgen, samt fortelle henne om hvordan jeg blir behandlet på praksis. Forrige evaluering gikk ikke så bra, det hele endte med at læreren kjeftet huden full av veileder fordi hun ikke hadde vært tilstede mens jeg var i praksis, men heller valgte å dra på ferie. Ringer jeg igjen så blir det tatt på alvor! Jeg vet bare ikke om jeg er tøff nok, fordi jeg vet at samtlige kommer til å bli sint på meg på praksisplassen. Anonymkode: 96dbf...6a3 Klart du er tøff nok, hva er det verste som kan skje? Du viser du har guts. Aldri la noen få deg til å føle deg som dritt uten din egen tillatelse, ved å sitte stille og tie gir du tillatelse. Ring eller kontakt lærer i morgen tidlig og grip for all del tak i dette på en konstruktiv måte. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #19 Skrevet 10. mai 2016 Det blir ikke positivt når man skroter i å møte opp når man skal og unnskyldningene dine er ikke gode nok. Synes det er rart at du ikke ser hvor alvorlig det er å ikke møte opp i tide og hvordan det påvirker hvordan de andre som jobber der og sjefen ser på deg. Dessuten er det ikke slik at andre får skryt på jobb hele tiden, man får lønn for jobb, eller bestått praksis. Får man skryt en dag, så er det ekstra. For øvrig burde hun ikke latt deg gå alene, og det er på hennes kappe. Anonymkode: 23d62...82c 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #20 Skrevet 10. mai 2016 15 minutter siden, Anonym90059005 skrev: Men om veilederen ikke har vært der på lang tid, så er det vel ikke noe problem da? Heksa er bortreist... For øvrig finnes det - NULL - unnskyldning for forseintkommingene dine, dette må du ta fullt på egen kappe. Har aldri skjønt meg på folk som kommer for seint rett som det er, går kun på selvdisiplin og er respektløst og latskap fra ende til annen. Jeg er enig i at forsentkomminger viser dårlig arbeidsmoral. Likevel er jeg ikke enig i at det kun gå på selvdisiplin og latskap. Det kan handle om søvnproblemer, men da MÅ man gå til legen og skaffe seg en sykemelding eller hjelp til å få sove. Å bare "drite i" det og komme med dårlige unnskyldninger ovenfor sjefen er ikke greit, slik TS gjør. Søvn er likevel en av våre basalbehov, og det er viktig for å kunne komme seg opp og prestere på jobb. Fungerer ikke søvnen så må man til lege. Anonymkode: 00ca5...d6c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå