Gå til innhold

Hvordan bli kvitt katter i hagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har gode tips for å bli kvitt katter i hagen eller på terrasse? Har et par katter som liker å tilbringe tid på min terrasse, de er veldig søte, men vil gjerne bli kvitt de likevel! Har ingen bed på terrassen, så nytter ikke å legge middel som er beregnet på det. De legger seg i stoler osv. Virker som om at de tror at de bor her, de oppfører seg i alle fall slik! ;) Når jeg ser de, sjusjer jeg de vekk. Til og med da kan de finne på å bare stå å kikke på meg, og rikker seg ikke en cm! :fnise:

Pga sterk katteallergi er det veldig frustrerende at de pleier å ligge i stoler og benker, både med og uten puter og pledd i. Virker som om dette har blitt en vane for de nå, de er mye der på kveld og natt. Har noen gode tips å komme med for å bli kvitt kattebesøkene? Da hadde jeg blitt veldig glad! :) 

Anonymkode: 938ba...df3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg la appelsin-/sitronskall alle steder de pleide å ligge i en ukes tid. Dette var i fjor sommer, og jeg har nesten ikke sett nabokattene siden da. 

Anonymkode: e13b6...19a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la appelsin-/sitronskall alle steder de pleide å ligge i en ukes tid. Dette var i fjor sommer, og jeg har nesten ikke sett nabokattene siden da. 

Anonymkode: e13b6...19a

Tusen takk, det må jeg prøve! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at det skal hjelpe å legge sitrus skall rundt. Selv elsker jeg at nabolagets puser henger rundt meg, så har ikke prøvd det selv :P

Men fant en artikkel om det 

http://www.dinside.no/917595/prov-disse-knepene-mot-katter-i-hagen

Anonymkode: d1dc5...f66

Ble foreslått over her også, er så glad for deres tips, tusen takk! :) Jeg vet, de er så søte, skulle ønske jeg kunne bare hatt de der. Kos deg med pusene! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt inn putene på kvelden og har i tillegg spylt ned hagemøblene på kvelden før vi legger oss. Har ikke sett snurten av kattene på terrassen. Litt usikker på hvordan jeg får de vekk fra Hagen. Det hjalp ikke med katt deg vekk og vi har for stor hage til at vi kan plassere sitrus rester overalt. 

Anonymkode: 4da77...e5e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt inn putene på kvelden og har i tillegg spylt ned hagemøblene på kvelden før vi legger oss. Har ikke sett snurten av kattene på terrassen. Litt usikker på hvordan jeg får de vekk fra Hagen. Det hjalp ikke med katt deg vekk og vi har for stor hage til at vi kan plassere sitrus rester overalt. 

Tusen takk for ditt svar! :) Ja, det er nok det lureste, å ta inn putene! Er mitt mål, men glipper stadig. Spyle ja, holder deg seg vekk pga det er vått da? Skal prøve! Har så mange ute møbler og deriblandt en hammock. Den er kattenes favoritt, tror jeg! Selv om putene tas vekk på den, er det fortsatt stoff å ligge på, sikkert godt å ligge der uten putene også. Har prøvd å legge ting oppi på kvelden, men de lure kattene får sniket til seg plass likevel! :fnise: Kanskje spyle andre møbler og sitrusskall i hammock? Det viktigste for meg er å holde de unna terrassen.

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for ditt svar! :) Ja, det er nok det lureste, å ta inn putene! Er mitt mål, men glipper stadig. Spyle ja, holder deg seg vekk pga det er vått da? Skal prøve! Har så mange ute møbler og deriblandt en hammock. Den er kattenes favoritt, tror jeg! Selv om putene tas vekk på den, er det fortsatt stoff å ligge på, sikkert godt å ligge der uten putene også. Har prøvd å legge ting oppi på kvelden, men de lure kattene får sniket til seg plass likevel! :fnise: Kanskje spyle andre møbler og sitrusskall i hammock? Det viktigste for meg er å holde de unna terrassen.

Katter liker ikke å bli våt, så det har funket veldig bra for oss å spyle ned hagemøblene :) 

vi har ikke sett ett eneste kattehår på møblene etter at vi begynte med det. 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katter liker ikke å bli våt, så det har funket veldig bra for oss å spyle ned hagemøblene :) 

vi har ikke sett ett eneste kattehår på møblene etter at vi begynte med det. 

Kjekt å høre! :)  Da starter jeg med det, og med skall i hammock. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Fins også noe som heter "vekkspray", de vil visst ikke ferdes der den er sprayet.

Anonymkode: d028a...d79

Skrevet

Fight fire with fire... I present to you, the cat launcher! 

catlauncherfamilyguy'.jpg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Få en hund?

Anonymkode: 64052...b9d

• Liker 2
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Eg spruter varn på dei med spruteflaske

(Og nei, du hyperdyreverner, ikkje gidd!)

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Stjerner og planeter skrev:

Eg spruter varn på dei med spruteflaske

Det du gjør hvis det kommer folk du ikke vil ha på besøk også? 

Anonymkode: 70911...9ec

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du gjør hvis det kommer folk du ikke vil ha på besøk også? 

Anonymkode: 70911...9ec

Då finn eg hageslangen

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

Det finnes noe som heter cat off hos dyrebutikken, en spray.

Skrevet
11 minutter siden, Tvist skrev:

Det finnes noe som heter cat off hos dyrebutikken, en spray.

Funkar ikkje

Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til vold og svar til dette.

Kragebein, mod

Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til vold og svar til dette.

Kragebein, mod

Skrevet

prøv med pinner .Sett de ikke helt ned i bakken,men sån halvveis.Katter liker vistnok ikke å tråkke på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...