Gå til innhold

Veksling av penger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må jeg veksle penger her hjemme eller får jeg vekslet norske kroner på Mallorca?

Jeg har aldri vært utenfor norden før og lurer på hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 07683...b64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste feriestedene mener jeg skal ha vekslingskontor i de störste tettstedene dersom det er kontanter det er snakk om å veksle.  Personlig så veksler jeg her hjemme för jeg reiser dersom jeg har kontanter, men til vanlig så benytter jeg meg av kort til bruk i utlandet.  (Har skaffet et pre-paid mastercard som jeg fyller penger på og som ikke kan misbrukes/skimmes utover det belöpet jeg har på kortet til enhver tid)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svaret. Skal sjekke ut et sånt kort jeg også.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svaret. Skal sjekke ut et sånt kort jeg også.

Skal nevnes at SAS har et slikt kort, da får du deres "travelcash" masterkort sammen med bonuskortet.  Du overförer penger ved å betale via nettbank og pengene er tilgjengelige samme dag, finnes også en app hvor man kan fölge med og evt. "veksle" inn i utelandsk valuta.  På mitt har jeg nå tre forskjellige, NOK, GB pund og Euro.

Skrevet

Dra til minibank på flyplassen eller ved hotellet/byen du bor i og ta ut i lokal valuta. Billigere en haiene i disse vekslingskontorene.

Skrevet
2 minutter siden, Coronas skrev:

Dra til minibank på flyplassen eller ved hotellet/byen du bor i og ta ut i lokal valuta. Billigere en haiene i disse vekslingskontorene.

Enig! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vekslet penger til ferie på 10 år, tror jeg. Holder lenge med et bankkort som man kan ta ut penger på.

Anonymkode: 1d6f0...5f8

Skrevet

Mallorca har massevis av minibanker og det er veldig vanlig å betale med kort i butikker og på restauranter der også. Medmindre du har et sterkt ønske om å veksle penger, så kan du bruke kort på same måte som i Norge og eventuelt ta ut litt cash fra minibank.

AnonymBruker
Skrevet

Ser det er flere svar og nå kommer jeg til å bruke kredittkortet mitt. Litt tryggere enn Visakortet. Kommer til å ha noen småpenger i kontanter til en kaffe eller is.

Tusen takk alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...