Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Snuppi skrev:

Det verste er at du ikke klarer å ta innover deg historie og kunnskap! 

det er forskjell på propaganda og historie. Den linken du viser til tar ganske enkelt feil.

Det du skriver er ikke riktig. Videre å kalle det forskning gjør det bare mer usaklig.

Du har dog rett i att jeg ikke tar innover meg gale tall.

Når det er sagt er mord galt fordi bibelen sier det, ikke sant :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
3 timer siden, Snuppi skrev:

Du anklager alle for å lyve og klarer ikke å ta innover deg kunnskap. Du er hjernevasket av religion.

At du hisser deg sånn opp fordi jeg stiller spørsmålstegn med noen overdrevet store tall, tyder vell på at heller ikke du har rent mel i posen.

Igjen mange av "heksemordene" var et resultat av lynsjing på folk som hadde gjort noe galt. Kirken og Gud er i mot slik djevelskap.

Endret av debatant
  • Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
1 time siden, debatant skrev:

At du hisser deg sånn opp fordi jeg stiller spørsmålstegn med noen overdrevet store tall, tyder vell på at heller ikke du har rent mel i posen.

Igjen mange av "heksemordene" var et resultat av lynsjing på folk som hadde gjort noe galt. Kirken og Gud er i mot slik djevelskap.

Jeg vil anbefale at du leser 2.mors 22:18 hvor det tydelig står en trollkvinne skal du ikke la leve. Altså det står tydelig i bibelen at det er greit å drepe trollkvinner\hekser.  

Du burde også lære deg historie siden det var nok av kirkens menn som stod bak forfølgelse av uskyldige kvinner og noen ganger menn. Men hovedsakelig kvinner som ble anklaget for og være hekser. 

Kirken står bak ufattelig mye ondskap dette er faktisk noe som er et historisk faktum. Og det forandre seg ikke selv om du nekter og tro på det.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
1 time siden, debatant skrev:

det er forskjell på propaganda og historie. Den linken du viser til tar ganske enkelt feil.

Det du skriver er ikke riktig. Videre å kalle det forskning gjør det bare mer usaklig.

Du har dog rett i att jeg ikke tar innover meg gale tall.

Når det er sagt er mord galt fordi bibelen sier det, ikke sant :)

Basert på det du skriver så har du like lite peiling på historie som det du har på evolusjon\vitenskap. 

Så mord er galt i bibelen ja selvsagt....Vel bortest fra alle stedene hvor det står at drap er ok.  

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, debatant skrev:

Historie er historie, jeg tror det er mye å lære av den. Men om du ønsker å lære historie anbefaler jeg deg å lese folk som ikke har en klar agenda ved å missbruke historiske fakta, for en spesiell agenda.

Det værste er når sånne folk kaller sin avhandling fordi de tilfeldigvis treffer med ett eller annet fakta.

Så leksikon har en ond agenda? Du skjønner ikke hvor crazy det høres ut? Du lever gjennom et filter uten virkelighetsoppfatning.

Anonymkode: 8b3fd...a82

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så leksikon har en ond agenda? Du skjønner ikke hvor crazy det høres ut? Du lever gjennom et filter uten virkelighetsoppfatning.

Alt som ikke sier det samme som bibelen har en ond agenda. 

Skrevet
Den ‎19‎.‎05‎.‎2016 at 15.18, AnonymBruker skrev:

Det finnes gode og dårlige leksika.

Are you shocked?

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, debatant skrev:

Det finnes gode og dårlige leksika.

Are you shocked?

Hvilke synes du er gode?

Anonymkode: 4c0c1...a05

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke synes du er gode?

Encyclopedia britannica, tilhører en egen divisjon.

Skrevet

Synes han Jesus burde gå litt i seg selv. Dasse rundt med 12 andre mannfolk ikledd et laken, for en vederstyggelighet! 

Begynner å lurer på hvorfor han bare hadde samhold med mannfolk, litt suspekt i mine øyne. Tilgi seg selv kanskje og kommet ut av skapet/hulen sin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, debatant skrev:

Encyclopedia britannica, tilhører en egen divisjon.

Den støtter jo det forskning.no sier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 19. mai 2016 at 14.05, Feologild skrev:

Jeg vil anbefale at du leser 2.mors 22:18 hvor det tydelig står en trollkvinne skal du ikke la leve. Altså det står tydelig i bibelen at det er greit å drepe trollkvinner\hekser.  

Du burde også lære deg historie siden det var nok av kirkens menn som stod bak forfølgelse av uskyldige kvinner og noen ganger menn. Men hovedsakelig kvinner som ble anklaget for og være hekser. 

Kirken står bak ufattelig mye ondskap dette er faktisk noe som er et historisk faktum. Og det forandre seg ikke selv om du nekter og tro på det.

Anbefaler deg å lese nye testamentet, der ser du at moseloven er Guds pakt med Jødene og ble oppfylt for den nye pakt da Jesus døde på korset for de som tror på han. 

Anonymkode: 1129b...10e

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler deg å lese nye testamentet, der ser du at moseloven er Guds pakt med Jødene og ble oppfylt for den nye pakt da Jesus døde på korset for de som tror på han. 

Anonymkode: 1129b...10e

Jeg har lest alle eventyrbøkene i både det gamle og nye testamentet. Jeg har også lest eventyrbøkene som står i Apokryfene og eventyrboken Thomas evangeliet. Samt eventyr bøkene fra andre religioner. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den støtter jo det forskning.no sier.

for noe vås. Encyclopedia britannica består av proffer.

Skrevet
2 minutter siden, Feologild skrev:

Jeg har lest alle eventyrbøkene.

Håper du likte "Artenes opprinnelse..." av Darwin. Hylerisk :D

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
12 minutter siden, debatant skrev:

Håper du likte "Artenes opprinnelse..." av Darwin. Hylerisk :D

Personlig tviler jeg på at du har lest Artenes opprinnelse. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Feologild skrev:

Personlig tviler jeg på at du har lest Artenes opprinnelse. 

Leser heller Asterix når det kommer til komikk:)

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Leser heller Asterix når det kommer til komikk:)

Personlig foretrekker jeg Don Rosa sine Donald og Skrue historier når det kommer til tegneserier.

Skrevet
1 minutt siden, Feologild skrev:

Personlig foretrekker jeg Don Rosa sine Donald og Skrue historier når det kommer til tegneserier.

really

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, debatant skrev:

really

Ja enda bedre eventyrbøkene i bibelen. Men det skal jo ikke så mye til

Eventyrbøkene i Hindusimen er jo langt bedre en eventyrbøkene i bibelen. Faktisk er eventyrbøkene i bibelen ganske middelmådige det er jo noen bra historier der men som regel bare middelmådigheter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...