debatant Skrevet 18. mai 2016 #101 Skrevet 18. mai 2016 22 minutter siden, Snuppi skrev: http://forskning.no/historie-religion/2013/04/angst-djevelpakt-drepte-kvinner Hva som skjedde i utlandet vet jeg lite om, men i Norge ble altså mindre enn 150 mennesker brent på bålet i en periode på flere hundre år. Hvorav mange ble fordømt av kirken.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #102 Skrevet 18. mai 2016 Du kan ikke true en ateist med helvete, det er ulogisk. Blir som å sparke en hippy i auraen. Anonymkode: ff81f...14a 3
Gjest Snuppi Skrevet 18. mai 2016 #103 Skrevet 18. mai 2016 8 minutter siden, debatant skrev: Hva som skjedde i utlandet vet jeg lite om, men i Norge ble altså mindre enn 150 mennesker brent på bålet i en periode på flere hundre år. Hvorav mange ble fordømt av kirken. http://www.allverdenshistorie.no/q-a/hvor-mange-hekser-ble-brent-pa-balet-i-norge/
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 18. mai 2016 #104 Skrevet 18. mai 2016 34 minutter siden, Snuppi skrev: http://forskning.no/historie-religion/2013/04/angst-djevelpakt-drepte-kvinner Det er ingen vits å gi beviser eller vise til fakta til debatant. Han bare ignorerer dem og later som de ikke eksisterer.
debatant Skrevet 18. mai 2016 #105 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, Snuppi skrev: http://www.allverdenshistorie.no/q-a/hvor-mange-hekser-ble-brent-pa-balet-i-norge/ At folk som har en antikristen-agenda, bruker beleilig uærlighet, for å fronte sine ideer, burde ikke være en overaskelse av folk som mener moral er relativt, og uviktig.
debatant Skrevet 18. mai 2016 #106 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, Feologild skrev: Det er ingen vits å gi beviser eller vise til fakta til debatant. Han bare ignorerer dem og later som de ikke eksisterer. hvilke fakta snakker du om?
Gjest Snuppi Skrevet 18. mai 2016 #107 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, debatant skrev: At folk som har en antikristen-agenda, bruker beleilig uærlighet, for å fronte sine ideer, burde ikke være en overaskelse av folk som mener moral er relativt, og uviktig. Når religion ødelegger for evne til å lære må du bare legge inn årene.
Gjest Snuppi Skrevet 18. mai 2016 #108 Skrevet 18. mai 2016 1 minutt siden, Feologild skrev: Det er ingen vits å gi beviser eller vise til fakta til debatant. Han bare ignorerer dem og later som de ikke eksisterer. Religion på sitt verste!
debatant Skrevet 18. mai 2016 #109 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, Snuppi skrev: Når religion ødelegger for evne til å lære må du bare legge inn årene. Med religion mener du kanskje ateisme, som mener att er tilfeldig og meningsløst?
Gjest Snuppi Skrevet 18. mai 2016 #110 Skrevet 18. mai 2016 1 minutt siden, debatant skrev: hvilke fakta snakker du om? Linkene som jeg tok meg bryet i å finne frem og opplyse deg.
debatant Skrevet 18. mai 2016 #111 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, Snuppi skrev: Linkene som jeg tok meg bryet i å finne frem og opplyse deg. Linkene er et makkverk som er skrevet med en klar hatsk tone. At de beskriver dødsfall som "å stryke med" understreker hvor lite respekt de har for menneskeliv.
Gjest Snuppi Skrevet 18. mai 2016 #112 Skrevet 18. mai 2016 3 minutter siden, debatant skrev: Med religion mener du kanskje ateisme, som mener att er tilfeldig og meningsløst? Nei, hjernevaskingen som gjør deg til mental fange i eget hode. Manglende evne til refleksjon og stille spørsmål. Du lar deg bli fulllstendig overstyrt. Du er ikke et selvstendig eller tenkende menneske. Du er mentalt passiv og mangler evne til å se verden med andre øyne enn din religiøse gruppes mangelfulle kunnskap om bla historie. Det er trist at du er så kuet.
Gjest Snuppi Skrevet 18. mai 2016 #113 Skrevet 18. mai 2016 8 minutter siden, debatant skrev: Linkene er et makkverk som er skrevet med en klar hatsk tone. At de beskriver dødsfall som "å stryke med" understreker hvor lite respekt de har for menneskeliv. Dette er en del av historien. At du ikke liker det har ingen betydning.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2016 #114 Skrevet 18. mai 2016 Et øyeblikk siden, debatant skrev: For at universet myldrer av livsformer underbygger jo denne hypotesen. Bibelen, er i motsettning til fantasien din, en åpenbaring fra Herren om hvordan vi kan leve i fred med Han og hverandre... Den moderne historie med teknologien vi kjenner går jo bare tilbake noe sånt som 60-70år bare. Nå kan vi mer og mer forklare alt på en vitenskapelig måte. De aller fleste events som beskrives i bibelen har nå blitt forklart vitenskapelig. Men det er klart at i tidligere tider så har nok både lyn og torden osv fremstått som veldig magisk og skremmende. Spesielt for dem som hadde dårlig samvittighet med seg. Anonymkode: 7e9da...7ac 1
bullehurk Skrevet 18. mai 2016 #115 Skrevet 18. mai 2016 26 minutter siden, Feologild skrev: Det er ingen vits å gi beviser eller vise til fakta til debatant. Han bare ignorerer dem og later som de ikke eksisterer. Ja det er helt vanvittig at folk i 2016 fortsatt lar seg hjernevaske av dette patetiske våset ! 1
debatant Skrevet 19. mai 2016 #116 Skrevet 19. mai 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Den moderne historie med teknologien vi kjenner går jo bare tilbake noe sånt som 60-70år bare. Nå kan vi mer og mer forklare alt på en vitenskapelig måte. De aller fleste events som beskrives i bibelen har nå blitt forklart vitenskapelig. Men det er klart at i tidligere tider så har nok både lyn og torden osv fremstått som veldig magisk og skremmende. Spesielt for dem som hadde dårlig samvittighet med seg. Anonymkode: 7e9da...7ac Det er jo teknologien vi har som underbygger at universet er kjemisk rent for aliens.
debatant Skrevet 19. mai 2016 #117 Skrevet 19. mai 2016 (endret) 8 timer siden, Snuppi skrev: Dette er en del av historien. At du ikke liker det har ingen betydning. Historie er historie, jeg tror det er mye å lære av den. Men om du ønsker å lære historie anbefaler jeg deg å lese folk som ikke har en klar agenda ved å missbruke historiske fakta, for en spesiell agenda. Det værste er når sånne folk kaller sin avhandling fordi de tilfeldigvis treffer med ett eller annet fakta. Endret 19. mai 2016 av debatant 1
debatant Skrevet 19. mai 2016 #118 Skrevet 19. mai 2016 8 timer siden, Snuppi skrev: Nei, hjernevaskingen som gjør deg til mental fange i eget hode. Manglende evne til refleksjon og stille spørsmål. Du lar deg bli fulllstendig overstyrt. Du er ikke et selvstendig eller tenkende menneske. Du er mentalt passiv og mangler evne til å se verden med andre øyne enn din religiøse gruppes mangelfulle kunnskap om bla historie. Det er trist at du er så kuet. Når du kaller folk hjernevaska forde de evner å tenke kritisk, sier det kanskje litt om avsenderen.... 1
Gjest Snuppi Skrevet 19. mai 2016 #119 Skrevet 19. mai 2016 3 timer siden, debatant skrev: Historie er historie, jeg tror det er mye å lære av den. Men om du ønsker å lære historie anbefaler jeg deg å lese folk som ikke har en klar agenda ved å missbruke historiske fakta, for en spesiell agenda. Det værste er når sånne folk kaller sin avhandling fordi de tilfeldigvis treffer med ett eller annet fakta. Det verste er at du ikke klarer å ta innover deg historie og kunnskap!
Gjest Snuppi Skrevet 19. mai 2016 #120 Skrevet 19. mai 2016 2 timer siden, debatant skrev: Når du kaller folk hjernevaska forde de evner å tenke kritisk, sier det kanskje litt om avsenderen.... Du anklager alle for å lyve og klarer ikke å ta innover deg kunnskap. Du er hjernevasket av religion.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå