bopera Skrevet 12. mai 2016 #61 Skrevet 12. mai 2016 1 time siden, Maleficenta skrev: Er det ikke. Har aldri hørt ande enn jehovas vitner kalle gud det. Jahve eller Jehova er Guds egennavn i Det gamle testamente, og nevnes 6828 ganger der. Og så er det en historie om at YWHW ble innrisset på Jesu' kors, noe som var et akrostikon for "Jesus fra Nazareth, jødenes konge".
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 12. mai 2016 #62 Skrevet 12. mai 2016 Ironien i at de som sier Jesus tilgir alle er jo at om de hadde bodd i f.eks India ville de mest sannsynlig være hinduister .. Det er som at de ikke forstår at hvilken religion de tilhører og tror på avgjøres i hovedsak av hvor i verden man er født. Det er selvsagt unntak men slik er de i de aller fleste tilfeller når det kommer til hvilken religion man tror på.
Gjest Snuppi Skrevet 12. mai 2016 #63 Skrevet 12. mai 2016 (endret) 1 time siden, prt90 skrev: Jesus liker ikke mennesker som tenker selv Om han finnes, tror jeg at han foretrekker mennesker som kan tenke selv. Mennesker som vet forskjell mellom rett og galt, som kan ta egne valg og vise empati uten å måtte lese det i bibelen, må være hans ønske for menneskeheten. Endret 12. mai 2016 av Snuppi
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #64 Skrevet 12. mai 2016 7 minutter siden, bopera skrev: Jahve eller Jehova er Guds egennavn i Det gamle testamente, og nevnes 6828 ganger der.Og så er det en historie om at YWHW ble innrisset på Jesu' kors, noe som var et akrostikon for "Jesus fra Nazareth, jødenes konge". Du tenker nok på INRI. https://no.wikipedia.org/wiki/INRI Anonymkode: a0692...2f2
bopera Skrevet 12. mai 2016 #65 Skrevet 12. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du tenker nok på INRI. https://no.wikipedia.org/wiki/INRI Anonymkode: a0692...2f2 Det er akkurat det samme... INRI er latin, YWHW er hebraisk.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 12. mai 2016 #66 Skrevet 12. mai 2016 6 minutter siden, Snuppi skrev: Om han finnes, tror jeg at han foretrekker mennesker som kan tenke selv. Mennesker som vet forskjell mellom rett og galt, som kan ta egne valg og vise empati uten å måtte lese det i bibelen, må være hans ønske for menneskeheten. Personlig tror jeg han eksisterte. Men han var nok bare en vanlig mann.
Gjest Snuppi Skrevet 12. mai 2016 #67 Skrevet 12. mai 2016 (endret) 3 minutter siden, The Architect skrev: Personlig tror jeg han eksisterte. Men han var nok bare en vanlig mann. Det tror jeg nok at han gjorde, men at han hadde mange gode kvaliteter som gjorde ham til en historisk person. Om han var Guds sønn er noe annet.... Endret 12. mai 2016 av Snuppi
Kragebein Skrevet 12. mai 2016 #68 Skrevet 12. mai 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kragebein, mod
stan Skrevet 12. mai 2016 #69 Skrevet 12. mai 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jesus tilgir alle mennesker uansett Anonymkode: 79eec...d34 Hvor har du det fra? Jesus tilbyr tilgivelse til alle, men det er ikke alle som tar imot. Det er jo som ved en middag. Verten sier vær så god, forsyn dere. Men så sitter det noen som ikke er sultne, noen som mener verten ikke finnes og andre med ulike unnskyldninger til å ikke forsyne seg. Det kreves en aktiv handling av mottakeren. I tilfelle med Jesus kreves det at man vil tro på ham. 2
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 12. mai 2016 #70 Skrevet 12. mai 2016 3 timer siden, Kragebein skrev: Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kragebein, mod fakta er ikke spekulasjon.
stan Skrevet 12. mai 2016 #71 Skrevet 12. mai 2016 5 timer siden, Snuppi skrev: Det tror jeg nok at han gjorde, men at han hadde mange gode kvaliteter som gjorde ham til en historisk person. Om han var Guds sønn er noe annet.... Enten er han historiens største bedrager, eller så er han den han påstår. Det er dessverre enten eller.
Gjest Snuppi Skrevet 12. mai 2016 #72 Skrevet 12. mai 2016 9 minutter siden, stan skrev: Enten er han historiens største bedrager, eller så er han den han påstår. Det er dessverre enten eller. Det vet da vi ikke... Han kan ha vært klarsynt eller en form for healer. Mennesker er kjent for å ause hverandre opp og gjør gjerne en mus om til en elefant. Å påstå at at det er enten eller er jeg ikke enig med deg i.
Maleficenta Skrevet 13. mai 2016 #73 Skrevet 13. mai 2016 3 timer siden, stan skrev: Enten er han historiens største bedrager, eller så er han den han påstår. Det er dessverre enten eller. Eller så var hsn en vanlig fyr som bare ville mind his own business og så begynte folk å plage han og påstå at hsn var messias.. Akkurat som i life of Brian hvor alle tar feil og tror at det er Brian som er messias og ikke Jesus 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #74 Skrevet 13. mai 2016 dere som er religiøse er veldig slitsomme! Anonymkode: 3364a...e70 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #75 Skrevet 13. mai 2016 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Eller så var hsn en vanlig fyr som bare ville mind his own business og så begynte folk å plage han og påstå at hsn var messias.. Akkurat som i life of Brian hvor alle tar feil og tror at det er Brian som er messias og ikke Jesus Jesus sa aldri selv at han var messias Anonymkode: 3364a...e70 1
Maleficenta Skrevet 13. mai 2016 #76 Skrevet 13. mai 2016 11 timer siden, Okapi skrev: At du ikke har hørt et betyr ikke at det ikke stemmer. Gud er et fellesnavn (et germansk, tilmed) de har slengt stor forbokstav på, på samme måte som Herren, Den Evige, etc. Han har faktisk et navn, og i jødiske tekster er det nedtegnet (uten vokaler) som IWHW. I latin ble dette Iehova og senere Jehova. Ja men da er det vel jødenes navn på han da...
stan Skrevet 13. mai 2016 #77 Skrevet 13. mai 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jesus sa aldri selv at han var messias Anonymkode: 3364a...e70 Han brukte ikke ordet Messias. Men Han sa at den som tror på meg skal få evig liv. Det er jo det samme. Enten er han det, eller så lyver han.
stan Skrevet 13. mai 2016 #78 Skrevet 13. mai 2016 4 timer siden, Maleficenta skrev: Eller så var hsn en vanlig fyr som bare ville mind his own business og så begynte folk å plage han og påstå at hsn var messias.. Akkurat som i life of Brian hvor alle tar feil og tror at det er Brian som er messias og ikke Jesus Lite som tyder på det. Han oppsøker selv folk og steder. Tempelet i Jerusalem er et eksempel.
stan Skrevet 13. mai 2016 #79 Skrevet 13. mai 2016 8 timer siden, Snuppi skrev: Det vet da vi ikke... Han kan ha vært klarsynt eller en form for healer. Mennesker er kjent for å ause hverandre opp og gjør gjerne en mus om til en elefant. Å påstå at at det er enten eller er jeg ikke enig med deg i. Hva sier Jesus om seg selv? Han sier at den eneste måten å å bli frelst går igjennom Ham. Enten er han gal, en bedrager og løgner. Eller så snakker Han sant. Man er ikke litt frelseren, det er enten eller. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå