Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg/vi prøver å bli gravid. Stoppa på pillen for tre måneder siden, og har nå min tredje mens. Vi håper selvfølgelig det vil skje snart, men tar livet helt med ro fram til den tid kommer. 

MEN.. Det er en ting som har plaget meg. Jeg har det siste året iallefall, tjent godt på grunn av fast jobb og flere frilansjobber ved siden av. Nå har jeg eget firma og har slutta i den faste stillingen min. Nå er jeg frilanser på heltid / selvstendig næringsdrivende. Jeg jobber med mye forskjellig, og har hjemmekontor. Dermed ingen utgifter i firmaet. Lønna går opp og ned, siden oppdragene gjør det. Slik ståa er nå - får jeg utbetalt alt til min brukskonto som lønn, fordi det må gjøres for at det skal gå rundt. Heldigvis har jeg planer om mer jobb som gir mer penger etter hvert. Kommer til å ligge på rundt 35-40k brutto i måneden. Derfor skremmer det meg litt når jeg titta på hva jeg vil få i foreldrepenger.

Vi har høye boutgifter o.l, og jeg skal sikkert få det til å gå rundt med like over 20000 brutto i foreldrepenger, men det er veldig lite å leve på med de boutgiftene vi har her. 

Jeg bør vel kontakte NAV - men hva annet har man krav på? Kan jeg jobbe litt frilans om jeg vil, samtidig som en får foreldrepenger? Andre stønader man kan søke om? (Vi har vel begge krav på foreldrepenger, han er fast ansatt i sin jobb). 

Hilsen frustrert 

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du bare får foreldrepenger av 6g, hvor mye det blir utbetalt avhenger av skattetekket ditt. Det er også noe vrient når du er selvstendig nærlingsdrivende, en venninne av meg fikk ikke engang støtte for hele permisjonen...

Anonymkode: e0241...33a

Skrevet

ugh.. Det er kjipt. Har snakket med ei som var litt redd for den, for min del. Jeg har jo jobbet og vært fast ansatt de siste tre årene (to som lærling og siste som fulltidsansatt), mens jeg nå er frilanser med noen faste og mange ikke-faste inntekter. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at du bare får foreldrepenger av 6g, hvor mye det blir utbetalt avhenger av skattetekket ditt. Det er også noe vrient når du er selvstendig nærlingsdrivende, en venninne av meg fikk ikke engang støtte for hele permisjonen...

Anonymkode: e0241...33a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...