Katrineh92 Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Nå er valpen min snart 9 uker. Det er en Flat Coated Retriever som er ekstremt glad i fremmede og barn. Andre hunder derimot. Noen ganger når vi går på tur så skjelver han og gjemmer seg mellom føttene mine. Andre ganger virker han nysgjerrig. Til nå har han ikke fått hilst på noen hunder i bånd. Det er et valg jeg har tatt fordi jeg ikke ønsker en hund med forventninger om å hilse hver gang den ser en hund og fordi jeg ikke er sikker på den andre hunden. Jeg har lest en del om sosialisering og ser at nå er den viktigste perioden for valpen min å bli sosialisert er nå. Jeg kjenner mange voksne hunder, men ærlig talt så har ingen av de noen særlig oppdragelse, derfor vil jeg ikke at valpen skal få den erfaringen. Men den må jo bli sosialisert med hunder. Hva skal jeg gjøre?
Tabris Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Ta kontakt med en hundeklubb hvor du kan få kontakt med folk som har trygge hunder din valp kan hilse på. Evt begynn på valpekurs hvor de har valpesosialisering. Jeg synes det er veldig bra at du ikke lar valpen din hilse på andre i bånd og ville fortsatt med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå