AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Jeg vet, jeg vet - det er "umulig" å si pris, men er det noen her som har skaffet seg nytt kjøkken de siste par årene og kan si litt om hva det kostet? Vi kan sette det opp selv. Vurderer IKEA. Lite kjøkken på 6 kvm. Fra - til priser? Snakker vi 50 eller 100 tusen for et ok kjøkken (uten hvitevarer). Anonymkode: 85c9a...d5d
ajarRun Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 6kvm? Da holder det vel med en bokhylle? Hvorfor spør du ikke bare IKEA? Jeg er sikker på at jeg kunne innredet et så lite kjøkken for 10 000, men det kan godt hende jeg har en mer spartansk stil enn dere. Jeg kunne også fint brukt 90 000 hvis jeg ville ha et kult kjøkken (dog ville jeg nok trengt mer plass til et kult kjøkken).
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 Naboen pusset opp kjøkkenet (IKEA) i fjor, ca. 8-10 kvm. betalte ca. 60 000 med hvitevarer fra Elkjøp. Ble veldig fint Anonymkode: e6038...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 På Ikea.no kan du tegne kjøkken og beregne pris selv. Jeg betalte 50000 for Ikeakjøkken på 3x4x3 m(under og overskap), inkl ventilator og kjøleskap. Men det var uten benkeplate. Anonymkode: 163de...352
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 21 minutter siden, ambivalentReaction skrev: 6kvm? Da holder det vel med en bokhylle? Hvorfor spør du ikke bare IKEA? Jeg er sikker på at jeg kunne innredet et så lite kjøkken for 10 000, men det kan godt hende jeg har en mer spartansk stil enn dere. Jeg kunne også fint brukt 90 000 hvis jeg ville ha et kult kjøkken (dog ville jeg nok trengt mer plass til et kult kjøkken). Nå er det gulvflaten som er 6 kvm... 10.000 kan jeg ikke se for meg er nok nei. Og hvorfor spør jeg ikke IKEA? Fordi jeg tenkte jeg skulle høre her inne med de som evt. hadde kjøpt IKEA kjøkken før jeg tok den 4 timer lange kjøreturen for å snakke med de, eller bruke enda lengre tid på å laste ned tegneprogrammet deres på en elendig nettlinje og sitte å regne ut meter for meter med skap. Jeg kunne også brukt 90.000 eller 9 millonoer for den saks skyld om jeg hadde hatt pengene. TS Anonymkode: 85c9a...d5d 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboen pusset opp kjøkkenet (IKEA) i fjor, ca. 8-10 kvm. betalte ca. 60 000 med hvitevarer fra Elkjøp. Ble veldig fint Anonymkode: e6038...ab0 Tusen takk for svar TS Anonymkode: 85c9a...d5d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: På Ikea.no kan du tegne kjøkken og beregne pris selv. Jeg betalte 50000 for Ikeakjøkken på 3x4x3 m(under og overskap), inkl ventilator og kjøleskap. Men det var uten benkeplate. Anonymkode: 163de...352 Ja jeg vet. Og har brukt halve ettermiddagen på å laste ned programmet. Takk for svar. Det var litt i de baner jeg ser for meg at det kan koste ja. TS Anonymkode: 85c9a...d5d
Gjest Citronella Skrevet 10. mai 2016 #8 Skrevet 10. mai 2016 IKEA og andre billige kjøkken blir skramlete i forføyninger og skuffer etter 5-10 år med normal bruk. Om du vil det skal vare så anbefaler jeg deg å gå opp i prisklasse og kvalitet.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #9 Skrevet 10. mai 2016 Har nettopp fått nytt ikeakjøkken, benkemål 2,5 x 3 x 1 meter, betalt 23000 uten benkeplate og 14500 for benkeplate med underlimt vask. Har kjøpt hvitevarer på Elkjøp, ingen jeg kjenner er fornøyd med det de har fra Ikea. Du kan få det billigere bl.a med å velge en rimeligere benkeplate (jeg har heltre som er dyrt), ha isatt vask, velge de rimeligste dørene, valg av håndtak osv. Servicen på Ikea er dog helt ufattelig dårlig, så anbefaler deg å gjøre mest mulig i tegneprogrammet hjemme før du drar dit, det er lite hjelp å få på varehuset. Se intruksjonvideoene til programmet så går det greit å tegne selv. Vedr kvalitet så har den kommet seg mye på Ikea de siste årene, og skrogene her er ikke dårligere enn andre leverandører. Jeg har hatt kjøkken fra kvalitetsprodusenter tidligere, de har kanskje mer fancy løsninger, men selve stammene er akkurat samme kvalitet som resten. T.o.m. de jeg kjenner som er håndverkere sier Ikea er like godt som alt annet, og at kvaliteten er noe helt annet nå enn for ti år siden. Anonymkode: 35ef0...58a
*Ariel* Skrevet 10. mai 2016 #10 Skrevet 10. mai 2016 13 kvm. Inkl oppvaskmaskin, mikro, koketopp, benkeplate, vask, armatur. Kostet 38000 for 1 år siden. Lite overskap. Bare skuffer nede.
MapleSirup Skrevet 10. mai 2016 #11 Skrevet 10. mai 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg vet. Og har brukt halve ettermiddagen på å laste ned programmet. Takk for svar. Det var litt i de baner jeg ser for meg at det kan koste ja. TS Anonymkode: 85c9a...d5d Papir og penn er det enkleste her. Ihvertfall i den fasen du er nå. Jeg kan anbefale å opprette en handleliste på ikea.no. Da regner den ut kostnadene for deg etterhvert som du legger inn fra tegning. Det er umulig for andre å vite hva du har av hvitevarer, hva budsjettet er på etc.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #12 Skrevet 10. mai 2016 1 minutt siden, MapleSirup skrev: Papir og penn er det enkleste her. Ihvertfall i den fasen du er nå. Jeg kan anbefale å opprette en handleliste på ikea.no. Da regner den ut kostnadene for deg etterhvert som du legger inn fra tegning. Det er umulig for andre å vite hva du har av hvitevarer, hva budsjettet er på etc. Jeg er egentlig ikke i noen spesiell fase . Jeg lurte ikke egnetlig på hva man kunne få innen et visst budsjett, men sånn ca. pris på hva det kostet. Hvitevarer var som sagt utenom TS Anonymkode: 85c9a...d5d
MapleSirup Skrevet 10. mai 2016 #13 Skrevet 10. mai 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er egentlig ikke i noen spesiell fase . Jeg lurte ikke egnetlig på hva man kunne få innen et visst budsjett, men sånn ca. pris på hva det kostet. Hvitevarer var som sagt utenom TS Anonymkode: 85c9a...d5d Ok:) Huskelisten er iallefall fin å bruke for å få en pekepinn. Du vet jo ca hva du skal ha av skap etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå