letterbomb Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Jeg kjøpte meg ny pc i høst, en HP Stream laptop med 20 gb harddisk - men det er jo bare 178 mb ledig! Jeg aner ikke hva det er som opptar all plass på pc-en min. Jeg har ingen bilder, musikk eller videoer lagret på den, mens alt av dokumenter (Word-dokumenter) er lagt over i OneDrive. Ellers har jeg programmer som Office, Google Chrome, Spotify, Norton og Skype installert (utover det som var på den fra før). Jeg har jo skjønt såpass at loggen fra Google Chrome tar litt plass, men den tømmer jeg jevnlig, og det er jo ikke så mye plass som bilr frigjort. Noen som har peiling på hva som opptar all plassen? Takk for svar!
icom Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 20gb?? Windows tar vel CA 12-15 GB av dette. ellers er onedrive notorisk til å spise mye lagringsplass selv om du ikke har lagret så mye. Google onedrive temporary files 1
letterbomb Skrevet 10. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2016 7 minutter siden, icom skrev: 20gb?? Windows tar vel CA 12-15 GB av dette. ellers er onedrive notorisk til å spise mye lagringsplass selv om du ikke har lagret så mye. Google onedrive temporary files Jeg ser nå at det er 32 gb, men altså 20 gb lagringsplass da hvis Windows tar så mye plass i seg selv. Da skal jeg heller lagre ting på minnepinne/ekstern harddisk, og så ser jeg om det hjelper litt i hvert fall. Takk!
icom Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Er lurt det - den maskinen har vel kanskje støtte for minnekort? så kan eventuelt ha et minnekort som permanent står i maskinen. ellers må du som sagt følge med på Onedrive. Har opplevd at Onedrive har tatt 50GB med lagring på mapper som tar 3 GB....
tdm900 Skrevet 11. mai 2016 #5 Skrevet 11. mai 2016 Windows tar noe utrolig med plass, derfor går en en PC alltid tregere og tregere. Er så glad i min Mac, like kjapp nå som da jeg tok den ut fra pakka, og den er 2-1/2år nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå