Gjest Lottemor Skrevet 18. juli 2002 #1 Del Skrevet 18. juli 2002 No har det vært mange tråer som tar opp spørsmålet om det er greit at unge kvinner og modene menn har et forhold.... Mitt spørsmålet er ikke om dere syntes det er greit,men hva er deres følelser omkring dette??? Hvordan føler kvinner seg som er nermere 30 eller over når de ser en gjevn aldret mann gå håd i hånd med en jente som er en god del yngre enn seg selv? Eller hvist det er blitt slutt mellom deg og din kjære og han kommer en stund etter hånd i håd med en kvinne som er en god del yngre enn deg? Hvist deres bror eller venne blir sammen med en kvinne som er mye yngre og spørr etter deres meninger og tanker rundt dette hva svarer dere? Hva er deres ærlige tanker og følelser om kring dette temaet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 18. juli 2002 #2 Del Skrevet 18. juli 2002 Jeg vet om en mann på 39 som var sammen med en 21 års gammel jente. Mine holdninger om den saken var; herregud han må være umoden. Men så visste jeg jo også at han var det. Det er stor forskjell på en som er 20 år og en som er 30 år, selv om det er STORE variasjoner. Men vanskelig å si noe generell om dette tema, når man vet at vi har med store variasjoner å gjøre. Man må nesten vurdere sak fra sak. Men i bunn og grunn så har vi vel ikke noe med andre kjærlighetsforhold å gjøre, har vi? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 18. juli 2002 #3 Del Skrevet 18. juli 2002 De fleste forhold hvor en mann i begynnelsen av tredveårene er sammen med en jente på rundt 20 holder ikke. Jeg sier de fleste, ikke alle. Jeg kjenner også noen hvor forholdet holdt. Jeg har jo selv vært 20 år, og jeg tror alle mine venninner (og meg selv) hadde forhold til menn som var ca ti år eldre i en kortere eller lengre periode. De fleste forholdene tok slutt på grunn av at jenta ble eldre og "vokste fra" mannen. De fleste av mine mannlige venner rundt 30 kunne ikke tenkt seg å være sammen med en mye yngre jente, på grunn av at de er på helt forskjellig stadier i livet. Men hvis man blir forelsket så tenker man ikke så mye på det. Jeg kjenner ingen gutter som har en så ung kjæreste, men hvis du tror vi "gamlingene" blir lei oss fordi vi ikke er 20 lengre så tar du feil. Jeg tenker "been there, done that" og er glad jenta ikke er meg. Hvis broren min kom hjem med en jente som var ti år yngre enn han (han er 29 så det er en reell mulighet) så hadde jeg fått latterkrampe. Jeg hadde ledd fordi jeg kjenner broren min og fordi han har uttalt seg så bastant om at han kommer aldri til å være sammen med en mye yngre dame... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 18. juli 2002 #4 Del Skrevet 18. juli 2002 Tusen takk for svar begge to Hei gurmalla Er ikke det at jeg tror at dere "gammlinger" som du kalte det blir sure og får mindreverdighets komplekser om menn i 30 årene er sammen med kvinner som er yngre enn seg selv.... Har alldrig fått et svar som jeg føler er ærligt når jeg spør familien til han jeg er sammen med hva de tenker omkring at det er 8 år mellom oss.... Og jeg tror at han prøver å skjerme meg når jeg spør om reaksjonene til vennene hans ,når de får vite hvor gammel jeg er.... derfor spør jeg dere og hva dere tenker omkring dette hvordan drere hadde reagert hvist deres bror,kammerat eller eks kjæreste hadde blitt sammen med en som var en del yngre.... Er ikke det at det er viktig for meg at de skal godkjenne forholde vårt,men det er jo fint å vite hva man skal forholde seg til.... Klemmer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 18. juli 2002 #5 Del Skrevet 18. juli 2002 Ser at jeg kan utfylle svaret mitt litt.... Når man er 30 år så har man sett litt av hvert og man kan i større grad vurdere om et forhold er helt dødsdømt eller ikke. Når jeg hadde vært ferdig med å le av min bror så hadde jeg nok tenkt at denne dama må være mer enn spesiell siden hun som er så ung har greid å få denne oppmerksomheten fra han. Min bror er ikke umoden. Jeg hadde selvfølgelig oppført meg ordentlig og blitt kjent med jenta og håpet at det var seriøst fra hennes side. På den andre siden så vet jeg om en 35 åring som har vært sammen med jenter på 18 år, siden han var 18 selv..... Det er ikke noe godt tegn, det tyder på at han er umoden og at den nye 18 åringen etter alle solemerker vil dumpe ham. Vanskelig å vite hva vennene og familien til kjæresten din mener Lottemor. Hvis han alltid har vært sammen med yngre damer som dumper han kan jeg kanskje forstå det hvis de er litt skeptiske. Hvis det ikke er typisk for kjæresten din å finne en ung dame så vil de nok gi deg muligheten til å vise hvem du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 18. juli 2002 #6 Del Skrevet 18. juli 2002 Det er akuratt det at han har ikke noe histore med yngre damer,han har heller en ærfaring med damer som er eldre eller samme alder.... Håper familien gir meg en sjangs og føler litt at de gjør det,føler også at de glemmer hvor gammel jeg er,noe jeg må minne dem på innimellom.... Vi er på samme nivå i livet,jeg har som nevt i andre innleg hær inne en datter på 20 månder og jeg verdsetter hverdagen (er jo tross allt det som er livet).... Hans mor gir tydelig uttrykk for at hun liker meg,som hun sa selv : du er ung men livet har gjort deg voksen for tidelig..... Hun aksepterer meg søsteren og sammboerenhennes vet jeg ikke hva tenker.... Takk for at du svarer ærligt,setter pris på dine syns punkter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 18. juli 2002 #7 Del Skrevet 18. juli 2002 Får en dame på over 40 år få lov til å svare også??? :o Tror du kan ta det helt med ro jeg Lottemor. 8 års aldersforskjell er ingenting. Unntatt hvis du er 15 og han er 23. Da er det nok en litt for stor forskjell. Den viktigste grunnen til at du kan ta det med ro er at du er deg! :D Jeg er sikker på at hans familie og venner vil like deg når de ser hvor riktige dere er for hverandre og hvor positiv person du er. Hva vi mener generelt er nemlig ikke alltid det samme som vi mener i en spesifikk situasjon! Vil du vite hva jeg synes generelt? Jeg synes det er rart når aldersforskjellen blir for stor OG når den ene personen er veldig ung eller veldig gammel. Jeg skjønner ikke hva menn eller damer på 40 år ser i partnere på 20. Rent bortsett fra å smake på sin ungdomstid igjen. MEN, det finnes unntak fra denne regelen. Noen 40 åringer er 10 år yngre i hodet og noen 20 åringer er 10 år eldre. De er ikke mange :blunke: , men de finnes. Er man derimot 30 og 50, da er forskjellen ikke så stor. Da er det to voksne mennesker som har funnet hverandre. Inntil den ene blir 60 og den andre 80 selvsagt.... Da har man problemet der igjen! En venninne av meg er gift med en mann som er 21 år eldre. De har de kjempefint. Og hun sier følgende: "Hvorfor skulle jeg velge bort 15 flotte år med kjærlighet bare fordi han vil bli gammel lenge før meg?" Godt sagt synes jeg. Stå på du Lottemor! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 19. juli 2002 #8 Del Skrevet 19. juli 2002 Har et konkret eksempel til deg. Jeg har to venninner som begge er 26 år, (selv er jeg nygift, 2 barn og blir jeg 35 på mandag!) Den ene av dem -H- har samboer men ingen barn. Føler mange ganger at vi har veldig lite til felles da det eneste hun interesserer seg for er klær, slanking, utegåing osv. Hadde vel aldri vært venninne med henne om det ikke var fordi hun er samboer med min manns beste kompis. Den andre -A- er singel med en sønn på 5 år. Vi har alltid tusen ting å snakke om selv om det ikke direkte dreier seg om barn. Føler at hun er mye mer moden i og med at hun har mye mer livserfaring. Tror at du gjennom å ha vært mor en stund har blitt mye mer moden enn mange av dine jevnaldrede. Hev deg over alle de som eventuelt kritiserer ditt forhold. Kanskje må du være litt ekstra varsom slik at du vekker tillit hos hans familie. LYKKE TIL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 19. juli 2002 #9 Del Skrevet 19. juli 2002 Hei *flo* jo hadde det bare vært noen som sa noe om forholde vårt så hadde jeg hevdet meg over dem om det hadde vært negativt,men det er ingen som uttaler seg.... Vet ikke hva de mener eller ikke mener.... Det er faktisk mer fusterende enn at de ikke gotar at vi er sammen.... Når jeg spør om hva de mener er det bare svada som kommer ut av munnene deres og ingenting spessifisert.... Iriterer meg at ikke voksene mennesker kan være mer ærlig når de får spørsmålet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå