Gå til innhold

Crème brûlée i ovnen, varmluft eller ei?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva skal stekeovnen stå på når man lager Crème brûlée? Varmluft eller over/undervarme?

Anonymkode: 1c653...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal stekeovnen stå på når man lager Crème brûlée? Varmluft eller over/undervarme?

Hvor i prosessen er du? Jeg regner egentlig med at det er den første stekingen. Da skal den stå i vannbad for å ikke bli for varm og få feil konsistens, så her er ikke varmluft nyttig i det hele tatt. Om du derimot mangler crème brûlée-brenner til å lage karamell-lokket trenger du skikkelig varme, så her ville jeg anbefalt varmluft og grill. 

Anonymkode: b0bf8...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vannbad på over og undervarme. 

Med meg pleier de å måtte stå i mye lengre enn det står på, så jeg setter dem litt på utenom vannbad i 10-15 min ekstra for å få de tykke og fine. 

Anonymkode: 20b0d...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i prosessen er du? Jeg regner egentlig med at det er den første stekingen. Da skal den stå i vannbad for å ikke bli for varm og få feil konsistens, så her er ikke varmluft nyttig i det hele tatt. Om du derimot mangler crème brûlée-brenner til å lage karamell-lokket trenger du skikkelig varme, så her ville jeg anbefalt varmluft og grill. 

Anonymkode: b0bf8...383

Stemmer, den første jeg mente ja.

Og jeg har brenner

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vannbad på over og undervarme. 

Med meg pleier de å måtte stå i mye lengre enn det står på, så jeg setter dem litt på utenom vannbad i 10-15 min ekstra for å få de tykke og fine. 

Anonymkode: 20b0d...664

Over og undervarme: det er notert! :D

Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...