AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Del Skrevet 10. mai 2016 Hei! Jeg er en jente (18) som er svært lys i huden, og denne sommeren har jeg bestemt meg for å teste ut selvbruning for førte gang. Dette kan jeg ingen ting om, og har derfor noen spørsmål jeg håper noen vil hjelpe meg med: - Hvilket produkt bør jeg bruke? Vil hest ha et naturlig resultat på min bleke hud vel og merke. Noen anbefalinger? - Hva er best, spray eller moussé? - Beskytter selvbruning mot sola? Altså blir man fremdeles like solbrent med bruk av selvbruning, og evt blir den stygg med bruk av solkrem over? - Blir klærne man har på skittne? - Hvor lenge varer brunfargen? Tusen takk for alle svar! Anonymkode: 01691...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #2 Del Skrevet 11. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en jente (18) som er svært lys i huden, og denne sommeren har jeg bestemt meg for å teste ut selvbruning for førte gang. Dette kan jeg ingen ting om, og har derfor noen spørsmål jeg håper noen vil hjelpe meg med: - Hvilket produkt bør jeg bruke? Vil hest ha et naturlig resultat på min bleke hud vel og merke. Noen anbefalinger? - Hva er best, spray eller moussé? - Beskytter selvbruning mot sola? Altså blir man fremdeles like solbrent med bruk av selvbruning, og evt blir den stygg med bruk av solkrem over? - Blir klærne man har på skittne? - Hvor lenge varer brunfargen? Tusen takk for alle svar! Anonymkode: 01691...e6c Hei! Er 22 og har brukt selvbruning siden jeg var 16 haha, så du skal få noen tips fra noen som har prøvt "alt". Er ekstremt lys i huden, ikke bare bleik, men sånn gjennomsikti bleik hvor jeg er rosa/hvis med synlige blodårer Om du velger mousse, krem eller spray er egentlig smak og behag. Jeg bruker begge deler. Sprayene fra sunspa (den sport/fitness er best) er ekstremt gode. Jeg er dog så bleik at jeg føler jeg bare blir "normal" til gyllen med den. St. Moritz selvbruning (mousse fra Vita) gjør meg derimot dødsbrun! Helt klart noe av det mest pigmenterte jeg har brukt på min hud, itilleg er den meget billig. http://www.vita.no/st-moriz-self-tanning-mousse?esv_medium=SEA_Shopping&esv_source=Google&esv_campaign=5.Shopping-Brands&gclid=CjwKEAjwjca5BRCAyaPGi6_h8m8SJADryPLh2fzkbd-KEYrAqgTfkvUpkm4578GqKdNzHrNsFhvtKRoChVzw_wcB Tips: bruk fuktighetskrem hver dag så huden ikke er tørr (hvis du skal ha på bena, barber først, - men kun min preferanse) Dusj Kjøp deg en billig scrub og bruk dette først. La huden tørke og bruk litt fuktighetskrem på tørre områder (knær, albuer, føtter,- armhuder (så det ikke setter seg ekstra mørsk der)) Ta på selvbruning med engangshansker eller sånn vått du får kjøpt på vita/nettet og andre steder. Vær rask, fordel gjevnt. Øvelse gjør mester, du får nok skjolder første gangen. Husk å ikke dusj på 6 til 8 timer etter påføring. Det beste er å stelle seg tidlig på kvelden og påføre selvbruning, - og gå litt rundt på roet sitt til man har tørket. Ikke ta på klær/legg deg hvis du ikke er helt tørr. Hvis du ska kle på deg, bruk kun løse klær. Mye smitter av på sengetøy og klær, derfor er det best å bruke mørge sengetrekk/legge seg på håndkle. Etter du har dusjet om morningen smitter selvsagt ingenting av. Selvbruningen varer alt fra 2 dager til en uke. Jeg pleier å ta to dager på rad, da har jeg fargen jeg ønsker, også tar jeg annen hver dag. Bruker kun selvbruning nå til spesielle annledninger eller ferie.. (startet såpass tidlig pga jeg bodde i spania og følte meg bleik iforhold til alle andre som klarte å bli brune av solen, noe jeg ikke kan pga mangel på pigmenter og selnsitiv hud)Det jeg brukte mest som ung var bodylotion fra dove med selvbruning. relativt ok, men blir litt orange ish, men greit som start hvis du vil prøve denne. Annbefaler sunspa, st.moritz (!!) og st.tropez (men de to siste er veldig like, bare stor prisforskjell) Anonymkode: f6c33...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #3 Del Skrevet 11. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! Er 22 og har brukt selvbruning siden jeg var 16 haha, så du skal få noen tips fra noen som har prøvt "alt". Er ekstremt lys i huden, ikke bare bleik, men sånn gjennomsikti bleik hvor jeg er rosa/hvis med synlige blodårer Om du velger mousse, krem eller spray er egentlig smak og behag. Jeg bruker begge deler. Sprayene fra sunspa (den sport/fitness er best) er ekstremt gode. Jeg er dog så bleik at jeg føler jeg bare blir "normal" til gyllen med den. St. Moritz selvbruning (mousse fra Vita) gjør meg derimot dødsbrun! Helt klart noe av det mest pigmenterte jeg har brukt på min hud, itilleg er den meget billig. http://www.vita.no/st-moriz-self-tanning-mousse?esv_medium=SEA_Shopping&esv_source=Google&esv_campaign=5.Shopping-Brands&gclid=CjwKEAjwjca5BRCAyaPGi6_h8m8SJADryPLh2fzkbd-KEYrAqgTfkvUpkm4578GqKdNzHrNsFhvtKRoChVzw_wcB Tips: bruk fuktighetskrem hver dag så huden ikke er tørr (hvis du skal ha på bena, barber først, - men kun min preferanse) Dusj Kjøp deg en billig scrub og bruk dette først. La huden tørke og bruk litt fuktighetskrem på tørre områder (knær, albuer, føtter,- armhuder (så det ikke setter seg ekstra mørsk der)) Ta på selvbruning med engangshansker eller sånn vått du får kjøpt på vita/nettet og andre steder. Vær rask, fordel gjevnt. Øvelse gjør mester, du får nok skjolder første gangen. Husk å ikke dusj på 6 til 8 timer etter påføring. Det beste er å stelle seg tidlig på kvelden og påføre selvbruning, - og gå litt rundt på roet sitt til man har tørket. Ikke ta på klær/legg deg hvis du ikke er helt tørr. Hvis du ska kle på deg, bruk kun løse klær. Mye smitter av på sengetøy og klær, derfor er det best å bruke mørge sengetrekk/legge seg på håndkle. Etter du har dusjet om morningen smitter selvsagt ingenting av. Selvbruningen varer alt fra 2 dager til en uke. Jeg pleier å ta to dager på rad, da har jeg fargen jeg ønsker, også tar jeg annen hver dag. Bruker kun selvbruning nå til spesielle annledninger eller ferie.. (startet såpass tidlig pga jeg bodde i spania og følte meg bleik iforhold til alle andre som klarte å bli brune av solen, noe jeg ikke kan pga mangel på pigmenter og selnsitiv hud)Det jeg brukte mest som ung var bodylotion fra dove med selvbruning. relativt ok, men blir litt orange ish, men greit som start hvis du vil prøve denne. Annbefaler sunspa, st.moritz (!!) og st.tropez (men de to siste er veldig like, bare stor prisforskjell) Anonymkode: f6c33...8b8 Rommet sitt* sorry for litt skrivefeil, er litt trøtt men følte for å svare før jeg forsvinner inn i drømmeland. -- Det negative med spray er jo at det kan lett smitte over på gulv og møbler og ting i nærheten. Er veldig fornøyd med st.moritz, men den er lett å få skjolder av hvis man ikke er kjapp og fordeler gjevn med sirkelbevegelser,- med dette plukker du opp fort. Øvelse gjør mester. Anonymkode: f6c33...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saarraa Skrevet 11. mai 2016 #4 Del Skrevet 11. mai 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Er 22 og har brukt selvbruning siden jeg var 16 haha, så du skal få noen tips fra noen som har prøvt "alt". Er ekstremt lys i huden, ikke bare bleik, men sånn gjennomsikti bleik hvor jeg er rosa/hvis med synlige blodårer Om du velger mousse, krem eller spray er egentlig smak og behag. Jeg bruker begge deler. Sprayene fra sunspa (den sport/fitness er best) er ekstremt gode. Jeg er dog så bleik at jeg føler jeg bare blir "normal" til gyllen med den. St. Moritz selvbruning (mousse fra Vita) gjør meg derimot dødsbrun! Helt klart noe av det mest pigmenterte jeg har brukt på min hud, itilleg er den meget billig. http://www.vita.no/st-moriz-self-tanning-mousse?esv_medium=SEA_Shopping&esv_source=Google&esv_campaign=5.Shopping-Brands&gclid=CjwKEAjwjca5BRCAyaPGi6_h8m8SJADryPLh2fzkbd-KEYrAqgTfkvUpkm4578GqKdNzHrNsFhvtKRoChVzw_wcB Tips: bruk fuktighetskrem hver dag så huden ikke er tørr (hvis du skal ha på bena, barber først, - men kun min preferanse) Dusj Kjøp deg en billig scrub og bruk dette først. La huden tørke og bruk litt fuktighetskrem på tørre områder (knær, albuer, føtter,- armhuder (så det ikke setter seg ekstra mørsk der)) Ta på selvbruning med engangshansker eller sånn vått du får kjøpt på vita/nettet og andre steder. Vær rask, fordel gjevnt. Øvelse gjør mester, du får nok skjolder første gangen. Husk å ikke dusj på 6 til 8 timer etter påføring. Det beste er å stelle seg tidlig på kvelden og påføre selvbruning, - og gå litt rundt på roet sitt til man har tørket. Ikke ta på klær/legg deg hvis du ikke er helt tørr. Hvis du ska kle på deg, bruk kun løse klær. Mye smitter av på sengetøy og klær, derfor er det best å bruke mørge sengetrekk/legge seg på håndkle. Etter du har dusjet om morningen smitter selvsagt ingenting av. Selvbruningen varer alt fra 2 dager til en uke. Jeg pleier å ta to dager på rad, da har jeg fargen jeg ønsker, også tar jeg annen hver dag. Bruker kun selvbruning nå til spesielle annledninger eller ferie.. (startet såpass tidlig pga jeg bodde i spania og følte meg bleik iforhold til alle andre som klarte å bli brune av solen, noe jeg ikke kan pga mangel på pigmenter og selnsitiv hud)Det jeg brukte mest som ung var bodylotion fra dove med selvbruning. relativt ok, men blir litt orange ish, men greit som start hvis du vil prøve denne. Annbefaler sunspa, st.moritz (!!) og st.tropez (men de to siste er veldig like, bare stor prisforskjell) Anonymkode: f6c33...8b8 Hei! Takk for et godt svar! Når jeg søker opp st. moritz og st. tropez kommer det opp veldig mange forslag. Nøyaktig hvilke bør jeg gå for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #5 Del Skrevet 11. mai 2016 Den jeg har lagt link til. St.moritz får du kjøpt på Vita i butikk også. (veldig billig og grei å prøve seg frem med) Spray er ledd å få gjevnt, men blir ikke like brun (med mindre du gjør det i salong) + det smitter over på ting rundt. Du får prøve deg frem, men greiest å starte med de billige og gode så du ikke sløser penger når du øver deg Anonymkode: f6c33...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saarraa Skrevet 11. mai 2016 #6 Del Skrevet 11. mai 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den jeg har lagt link til. St.moritz får du kjøpt på Vita i butikk også. (veldig billig og grei å prøve seg frem med) Spray er ledd å få gjevnt, men blir ikke like brun (med mindre du gjør det i salong) + det smitter over på ting rundt. Du får prøve deg frem, men greiest å starte med de billige og gode så du ikke sløser penger når du øver deg Anonymkode: f6c33...8b8 Takk! Nå har jeg bestilt akkurat denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #7 Del Skrevet 11. mai 2016 Bruk solfaktor!! Selvbruning beskytter ikke noe mot solen, den kun farger huden! Tan can og den komikerfrue babler om er de beste. Da blir man ikke oransje og lukter ikke den fæle selvbruningslukta. Brukt masse selvbruning fra 19 års alder. Nå er jeg 33.. Anonymkode: 64d54...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clarity Skrevet 12. mai 2016 #8 Del Skrevet 12. mai 2016 Jeg anbefaler heller å ta solarium. Da får du først og fremst en grunnfarge slik at du lettere blir brun når du er ute i sola, i tillegg til at du slipper å bli like raskt solbrent. Dessuten blir fargen jevn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå