Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er veldig knall vær i Norge for tiden og spesielt siste dagene. Bruker dere da Betakaroten hver dag, for å øke fargen deres mtp på at dere er ute i den knall-sola nå?

Anonymkode: 4e3fa...f44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Koser meg med en gulrot, men ellers ikke. 

Jeg er skeptisk til soling. Det gir lite positivt, men økt sjanse for hudkreft. Så jeg prøver ikke å bli brun, men siden jeg er en del utendørs får jeg en teint selv om jeg bruker solkrem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Er brun og blid nå :-) 

Anonymkode: 5a5bd...d02

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange mg tar dere?  Er redd for å få gule hender og negler jeg,  har 15mg kapsler men ikke startet på de enda 

Anonymkode: a92af...653

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg vil ikke få oransj underhudsfett (det er derfor de som tar betakaroten blir gule og ikke brune ;) ) og vil heller ikke få en økt sjanse for å utvikle kreft av noe så tåpelig. 

Anonymkode: 2a16e...4ee

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg vil ikke se ut som en gulrot. Kjipern om hestene mine skulle ta feil av meg og en gulrot lizzm :hoho: 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vil ikke få oransj underhudsfett (det er derfor de som tar betakaroten blir gule og ikke brune ;) ) og vil heller ikke få en økt sjanse for å utvikle kreft av noe så tåpelig. 

Har du kilde på at det er økt kreftfare av betakaroten?  Aldri hørt om 

Skrevet

Bruke betakaroten for å øke fargen? Man blir ikke brunere av å bruke Betakaroten. Produktet lover en dypere og mer varig brunfarge, noe som egentlig er litt misvisende, da dypere gjerne kan tolkes som sterkere. Slik er det altså ikke. Forøvrig må du nok ta Betakaroten over en lengre periode dersom du ønsker effekt, i kombinasjon med jevnlig soling/solarium. Det hjelper liksom ikke å ta det bare i et par dager for så å ikke ta noe på flere uker.

AnonymBruker
Skrevet
Den 11.5.2016 at 17.12, AnonymBruker skrev:

Ja! Er brun og blid nå :-) 

Anonymkode: 5a5bd...d02

Tar du de hver dag? Også, soler du deg, eller gjør dagen som vanlig?

Anonymkode: 4e3fa...f44

AnonymBruker
Skrevet

Flere som bruker Betakaroten? :)

Anonymkode: d49b3...22b

AnonymBruker
Skrevet
Den 5/11/2016 at 0.03, AnonymBruker skrev:

Her

En stor finsk ATCB-studie (Alpha-Tocopherol, Beta-Carotene Cancer Prevention-studie) viste at risikoen for lungekreft øker for røykere som tar kosttilskudd med betakaroten...

VKM mener at det ikke kan utelukkes at risiko for lungekreft også kan øke hos mennesker med kroniske betennelsestilstander i lungene. Dette omfatter blant annet mennesker med astma og KOLS.

Anonymkode: 775b6...a6a

AnonymBruker
Skrevet
Den 11.5.2016 at 0.03, AnonymBruker skrev:

However, a few studies have found that people who take beta-carotene supplements may have a higher risk for conditions such as cancer and heart disease

http://umm.edu/health/medical/altmed/supplement/betacarotene

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

However, a few studies have found that people who take beta-carotene supplements may have a higher risk for conditions such as cancer and heart disease

http://umm.edu/health/medical/altmed/supplement/betacarotene

Takk for supplementet! (Det var jeg som postet innlegget over ditt)

Som oftest kommer ideen om at naturlig = sunt fra new age-tullinger som ikke bryr seg om vitenskap, men akkurat når det kommer til kosthold ser det ut til å stemme. Mange kosttilskudd er i beste fall uten virkning og i verste fall direkte helseskadelige, mens å få i seg de samme stoffene gjennom mat kun gir positive effekter, uten at man helt vet hvorfor.

Altså er det lureste å gjøre, hvis man vil bli oransj, å spise masse gulrøtter.

Anonymkode: 775b6...a6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...