Gå til innhold

Menn, er yrket mitt turn-off?

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Det er fryktelig lite feminint da. Det blir som å date en mann som er frisør.

Du er enten korttenkt, uopplyst eller begge deler.

Har 2 venninner som jobber på anlegg, begge feminine/pene nok til å være modeller, du hadde aldri gjettet hva de jobbet med om du møtte de på byen.

Til opplysning består anleggsarbeide i dag av å kjøre maskiner som krever minimalt med fysisk anstrengelse.

Er selv fisker/skipsfører deler av året, og det hadde du heller aldri gjettet. :opplyser:

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet
Et øyeblikk siden, Desertflower skrev:

Har 2 venninner som jobber på anlegg, begge feminine/pene nok til å være modeller, du hadde aldri gjettet hva de jobbet med om du møtte de på byen.

Til opplysning består anleggsarbeide i dag av å kjøre maskiner som krever minimalt med fysisk anstrengelse.

Er selv fisker/skipsfører deler av året, og det hadde du heller aldri gjettet. :opplyser:

Jeg har faktisk jobbet på anlegg selv (hjelpearbeider) og hun ene dama på den plassen (maler) var fin og femi hun. Men yrket i seg selv mener jeg er maskulint (uavhengig av arv og miljø debatten, i den forstand at det er irrelevant all den din det er slik det forløpig er).

Jeg kan godt mene at et yrke er turn-off på damer og samtidig mene at kvinnen i sin helhet er turn-on. Faktisk synes jeg personlig at det er kult med damer som har "manneyrker", men da jeg foreslo anleggsarbeider i det opprinnelige innlegget mitt var det i lys av slik jeg tror samfunnet generelt ser det. Altså, jeg ville trodd at en kvinne som hadde spørsmål om yrket sitt var turn-off hadde et "manneyrke" som anleggsarbeider eller fiskesløyer.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Desertflower skrev:

Er vel ingen som hevder at det ikke er unntak.

Jeg forstår veldig greit hva Herr Heftig vil frem til. Det finnes sikkert menn som jobber som hudpleiere eller stylister som også er heterofile, og sikkert noen jeg kunne passet med. Men det er nok unntak - nok til at jeg aldri har opplevd det.

Jeg er typisk tiltrukket av maskuline menn, og med "maskulin" snakker jeg ikke kun om utseende, men personlighet og væremåte. Og man velger yrker som sammenfaller med ens personlighet. 

Anonymkode: 204e9...a8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Desertflower skrev:

So what? 

Noe galt med det?

Fordommen er jo at de innen slike yrker er skoletapere (les: "dumme") som valgte yrkesfag fordi det faglig sett er letteste motstand vei med færrest skoleår, og lønnet læretid hvor de kan få "gjøre noe praktisk" - som er alt de higer etter og føler seg skikket til etter mange år med teori de ikke føler de har mestret. Og jeg kan bekrefte at denne oppfatningen i stor grad treffer blink siden jeg selv var en av dem - og klassen min var virkelig en sjelden ansamling bunnslam. I påfølgende år har flere havnet på skråplanet, men flertallet er flinke i jobben sin. Årsaken til at vi valgte yrkesfag er derimot - den hadde vi alle til felles.

Anonymkode: dbe45...a62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei - hvis noe så er det turn-on, da jeg finner intelligente og utdannede kvinner meget tiltrekkende :)

Anonymkode: 69bed...462

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordommen er jo at de innen slike yrker er skoletapere (les: "dumme") som valgte yrkesfag fordi det faglig sett er letteste motstand vei med færrest skoleår, og lønnet læretid hvor de kan få "gjøre noe praktisk" - som er alt de higer etter og føler seg skikket til etter mange år med teori de ikke føler de har mestret. 

Anonymkode: dbe45...a62

Vel, de to jeg nevnte ovenfor er begge bergverksingeniører av utdannelse. Så i akkurat det tilfellet stemmer ikke det.

Men folk må selvfølgelig få lov til å ha sin egen oppfatning av yrker, bare følte for å skrible litt.

Sitat

Jeg er typisk tiltrukket av maskuline menn, og med "maskulin" snakker jeg ikke kun om utseende, men personlighet og væremåte. Og man velger yrker som sammenfaller med ens personlighet. 

Vel det stemmer ikke for de jentene jeg kjenner som har såkalte maskuline yrker. Ingen av de har maskulin personlighet/væremåte.

De ønsker ganske enkelt å være bosatt på et sted der det ikke er allverdens med jobber å velge i.

(ok skal holde kjeft nå :laugh:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Jeg har faktisk jobbet på anlegg selv (hjelpearbeider) og hun ene dama på den plassen (maler) var fin og femi hun. Men yrket i seg selv mener jeg er maskulint (uavhengig av arv og miljø debatten, i den forstand at det er irrelevant all den din det er slik det forløpig er).

Jeg kan godt mene at et yrke er turn-off på damer og samtidig mene at kvinnen i sin helhet er turn-on. Faktisk synes jeg personlig at det er kult med damer som har "manneyrker", men da jeg foreslo anleggsarbeider i det opprinnelige innlegget mitt var det i lys av slik jeg tror samfunnet generelt ser det. Altså, jeg ville trodd at en kvinne som hadde spørsmål om yrket sitt var turn-off hadde et "manneyrke" som anleggsarbeider eller fiskesløyer.

Husker da jeg jobbet i et slags anleggsyrke (bare mannlige kolleger) og mannfolka (ikke kollegene mine) svermet rundt meg mens jeg var på jobb. Det er tydeligvis ikke sånn at menn ikke liker damer som jobber i et manneyrke. Mannfolk synes tydeligvis det er tøft. 

Nå er jeg snart sykepleier og menn har tydeligvis ikke særlig mye i mot det heller. Nå er jeg godt gift ;) Tror ikke yrket spiller noen rolle jeg egentlig for oppegående, skikkelige menn på samme intellektuelle nivå så lenge man har lik dose av ambisjoner o.l her i livet. 

Anonymkode: 269c2...e42

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig trener og bartender.

Anonymkode: 9ec79...895

Unnskyld at jeg sier det, men da skal det ikke voldsomt mye til å ha høyere utdanning enn deg. 

Sier ikke dette for å være stygg, for jeg har ingenting i mot personlig trenere og bartendere; men jeg har noe i mot mennesker med slike arrogante holdninger som dine.

• Liker 5
Skrevet

Det er vel ingen yrker som er turn-off?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jobber som farmasøyt. Endel menn jeg har datet syns det var dumt av meg å ta utdanning for å jobbe i butikk.. Prøver å forklare at å jobbe på et apotek og i en butikk ikke er det samme, men det går ikk inn.. 

Så, er yrket mitt turn-off? 

Anonymkode: f931b...08e

Tjener ikke farmasøyter fett da? 

Det kan jo ikke sammenlignes med butikk. Selv apotekteknikerne (som er lavere utdannet/kun videregående) må ha fagkunnskap for å jobbe der. man tar liksom ikke noen inn fra gaten for å jobbe der liksom!

Hva er lønna di på da? Tipper den er noe høyere enn for butikkansatte?

Anonymkode: 2b38f...14f

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Honey Dew skrev:

Prostituert - er det turn-off - eller on? :D

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tjener ikke farmasøyter fett da? 

Det kan jo ikke sammenlignes med butikk. Selv apotekteknikerne (som er lavere utdannet/kun videregående) må ha fagkunnskap for å jobbe der. man tar liksom ikke noen inn fra gaten for å jobbe der liksom!

Hva er lønna di på da? Tipper den er noe høyere enn for butikkansatte?

650K i året. 

Ts 

Skrevet

Nei, synes ikke det er noe turn-off. Virker som et spennende yrke spør du meg. :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prostituert - er det turn-off - eller on? :D

Det er ikke et yrke

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for meg.

Av en eller annen grunn tenner jeg på damer som ikke har allverdens med utdanning, men jobber i en kleesbutikk etc.

Da vet du tydeligvis ikke nok om farmasøytutdanninga. Har ei nær venninne som går integrert master i farmasi og står selv på sidelinjen og ser hvor hardt det studiet er. Jeg våger å nesten sidestille det med legeutdanningen. Den er lang og den er krevende. Krevende fag også, og mye praksis. Respekt til de som blir farmasøyter og som ender opp med å jobbe i apotek der man må tåle så mange kunder som er nedverdigende og tror man ikke har lang utdanning. Men farmasøytene er kjempeviktige. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Honey Dew skrev:

Jo- slakter eller bonde.

Anonymkode: 2529a...782

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

650K i året. 

Ts 

Du har en master i farmasi? 

Anonymkode: 67b8a...43a

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig trener og bartender.

Rune?

Anonymkode: 9ac8a...b9b

Gjest Fox Mulder
Skrevet

Fins ikke noen turn off yrker, bare turn off holdninger :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har en master i farmasi? 

Anonymkode: 67b8a...43a

Ja.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...