Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å se på folk?

Når er det greit, når er det ikke greit?

Er det mer greit hvis det ikke merkes?

Har avstand noe med saken? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er greit å se, men ikke å stirre. 

Anonymkode: dcc71...54f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å se er greit, men de er en forskjell på å se og å glo. Noen mener tydeligvis det er å titte hvis man står 3 meter borte fra ei dame som tar markløft og glor på rumpa hennes i 5 min og nærmest sikler. 

Ja, det er greit nok å se, for alle mennesker ser på hverandre, men å glo er ikke greit. Jeg har opplevd å bli beglodd på treningssenter flere ganger selv om jeg har på meg joggebukse og genser (så ikke bortforklar dere med gjennomsiktig tights mannfolk!), og det er mye mer forstyrrende enn når noen snur seg fordi du bøyer deg ned. Sistnevnte er litt forstyrrende det og, for jeg vil gjerne være litt i min egen verden, og som eneste jente på styrkerommet er ikke det så behagelig når alle snur seg hver eneste gang du tar et markløft. Derfor har jeg nå byttet og trener i et trangt treningsrom bare med kjæresten. 

Anonymkode: e4718...b5c

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, stan skrev:

Kan være skummelt på t-banen.

På stranden der imot er det greit nok, blir greiere jo mørkere glass man har i solbrillene. :Nikke:

Skrevet
Et øyeblikk siden, Desertflower skrev:

Kan være skummelt på t-banen.

På stranden der imot er det greit nok, blir greiere jo mørkere glass man har i solbrillene. :Nikke:

Altså greit om det gjøres i det skjulte?

Det må vel bety at det ikke er greit?  Hvorfor er det ikke greit? Hvem eier fotonene?

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, stan skrev:

Altså greit om det gjøres i det skjulte?

Det må vel bety at det ikke er greit?  Hvorfor er det ikke greit? Hvem eier fotonene?

Å glo kan faktisk gå under loven om seksuell trakassering. Å beglo noen er faktisk i verste fall ulovlig og man kan i verste fall bli anmeldt for det. Derfor er det ikke greit, for vi har en lov som beskytter folk mot det. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å glo kan faktisk gå under loven om seksuell trakassering. Å beglo noen er faktisk i verste fall ulovlig og man kan i verste fall bli anmeldt for det. Derfor er det ikke greit, for vi har en lov som beskytter folk mot det. 

Så å se er seksuelt? 

Enn om jeg som mann ser på en annen, fullt påkledd mann. Er det da greit? 

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare seksuell trakassering om det er en mann som ser på en kvinne. 

Anonymkode: 40504...124

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, stan skrev:

Så å se er seksuelt? 

Enn om jeg som mann ser på en annen, fullt påkledd mann. Er det da greit? 

Å se trenger ikke å være seksuelt, men hvis du ikke vet forskjellen på å se og å glo så kan du godt google. Og så kan du godt også lese loven om seksuell trakassering. Det står ingenting i loven at det er fullt lov å beglo en mann, men ikke en kvinne, eller hvilket kjønn den som beglor skal være. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor du spør meg om dette når du bare kan lese loven om det? 

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare seksuell trakassering om det er en mann som ser på en kvinne. 

Det står ingenting i loven om dette. Herlighet, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det skal være så pokkers vanskelig å bare lese loven i stedet for å komme med så teite uttalelser som dette. 

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
1 time siden, stan skrev:

Vi lærer barna våre ar de ikke skal stirre. Det har ingenting med seksualitet å gjøre, men at det er menneskelig å oppleve det som ubehagelig, (invaderende) om noen stirrer en i senk, og når man mottar uønsket oppmerksomhet. Hvor grensen går mellom å se og å stirre er jo varierende, vi har alle individuelle intimitetsgrenser, opplever man at noen stirrer, føler man kanskje at denne grensen er trådt over. Du vet vel når du har begynt å nærme deg denne grensen gjennom å lese kroppsspråket til den du ser/stirrer på. 

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står ingenting i loven om dette. Herlighet, jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det skal være så pokkers vanskelig å bare lese loven i stedet for å komme med så teite uttalelser som dette. 

Kan du ikke gi oss lenken? 

Hvordan kan det være mulig å trakassere noen bare ved å sitte helt rolig? 

La oss si at jeg sitter på en strand i strandstolen min. Jeg sitter der og ser, helt åpenlyst. Hvordan kan det være krenkende eller trakasserende? 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, stan skrev:

Kan du ikke gi oss lenken? 

Hvordan kan det være mulig å trakassere noen bare ved å sitte helt rolig? 

La oss si at jeg sitter på en strand i strandstolen min. Jeg sitter der og ser, helt åpenlyst. Hvordan kan det være krenkende eller trakasserende? 

Det er alltid trakassering når en mann ser på en kvinne. Spesielt om hun ikke synes mannen er tiltrekkende da er det faktisk nesten voldtekt.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid trakassering når en mann ser på en kvinne. Spesielt om hun ikke synes mannen er tiltrekkende da er det faktisk nesten voldtekt.

Det er jo en litt flåsete kommentar. Hvorfor mener du det er slik? 

AnonymBruker
Skrevet

Å glo på folk er litt likt det å komme kommunisere verbalt og å ta på folk. Det øyeblikket du gjør noen ukomfortabel så har du tråkket over grensen. Grensen er individuell og du må derfor lese kroppsspråket til den enkelte for å vite hvor den er.

Anonymkode: 86712...a75

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å glo på folk er litt likt det å komme kommunisere verbalt og å ta på folk. Det øyeblikket du gjør noen ukomfortabel så har du tråkket over grensen. Grensen er individuell og du må derfor lese kroppsspråket til den enkelte for å vite hvor den er.

Anonymkode: 86712...a75

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste igjennom loven, men fant ikke noe om å se, stirre eller glo. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...