AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Hei! Har fått differin på resept og lurer på om noen har erfaring med det eller evn andre kremer de vil dele? Jeg leser på nett at noen blir kjempemye værre i starten, men de bruker det hver dag virker det som og hudlegen sa til meg jeg bare skulle bruke 2-3 ganger pr uke. Tror dere det minsker eller utelukker sjansen for forværring i startfasen? Hvor lang er denne startfasen med forværring med nye hudkremer som regel? Etter hvor lang tid kan jeg forvente å begynne å se positive resultater? Hvordan er prosessen som regel på sånne hudkremer? Anonymkode: 23ec6...664
Saarraa Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 (endret) Hei du! Jeg har selv slitt en del med kviser, og fått bl.a differin, epiduo og basiron på resept som jeg skulle prøve av legen. Ingenting av dette hjalp meg. Differin tørker ut huden min, den ble sår og rød. Huden begynte også å flasse, og dette samtidig som den ikke hjalp noe mot kvisene. Etter ca. 6 uker etter å ha brukt kremen gikk jeg tilbake til legen og sa det som det var, at det ikke var blitt noe bedre. Hun ga meg da resept på antibiotika som jeg bruker den dag i dag, og nå er jeg helt kvisefri (Men røde merker etter kvisene har jeg enda da) Poenget er at jeg personlig vet at kremer ikke alltid virker, kviser kommer innenfra. For all del, det kan hende at det bare var på meg differin ikke fungerte. Men hvis det tar for lang tid kan du få antibiotika. Endret 10. mai 2016 av Saarraa
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 3 timer siden, Saarraa skrev: Hei du! Jeg har selv slitt en del med kviser, og fått bl.a differin, epiduo og basiron på resept som jeg skulle prøve av legen. Ingenting av dette hjalp meg. Differin tørker ut huden min, den ble sår og rød. Huden begynte også å flasse, og dette samtidig som den ikke hjalp noe mot kvisene. Etter ca. 6 uker etter å ha brukt kremen gikk jeg tilbake til legen og sa det som det var, at det ikke var blitt noe bedre. Hun ga meg da resept på antibiotika som jeg bruker den dag i dag, og nå er jeg helt kvisefri (Men røde merker etter kvisene har jeg enda da) Poenget er at jeg personlig vet at kremer ikke alltid virker, kviser kommer innenfra. For all del, det kan hende at det bare var på meg differin ikke fungerte. Men hvis det tar for lang tid kan du få antibiotika. Hvor ofte brukte du differin? Daglig eller ukentlig? Jeg får ikke antibiotika for huden min for jeg sliter ikke med akne, kun store porer og hudormer, som hudlege mente det skulle være veldig effektiv mot. Vil gi det en sjanse men er redd for om og hvor lenge huden blir værre før den blir bedre? (om jeg bruker 2 ganger i uka som forskrevet og ikke hver dag) Anonymkode: 23ec6...664
Saarraa Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte brukte du differin? Daglig eller ukentlig? Jeg får ikke antibiotika for huden min for jeg sliter ikke med akne, kun store porer og hudormer, som hudlege mente det skulle være veldig effektiv mot. Vil gi det en sjanse men er redd for om og hvor lenge huden blir værre før den blir bedre? (om jeg bruker 2 ganger i uka som forskrevet og ikke hver dag) Anonymkode: 23ec6...664 Jeg mener å huske at jeg skulle påføre den annenhver dag i starten, for så å trappe opp til en gang daglig. Legen sa også til meg at jeg kunne oppleve at det "bruste" ut mer og ble værre i starten, men at det deretter ville bli bedre. Dette skjedde ikke på min hud. Men siden vi fikk differin utskrevet for forskjellige grunner, kan det vel nesten ikke sammenlignes.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Heidu! Startet for en uke siden på differin. Ble værre de 5 første dagene (regner med at det er hudormene som popper opp) men nå har det begynnt å dabbe av. Litt bedre enn utgangspunktet. Om huden min: (Jeg er i 20 årene) Jeg har alltid hatt porselenshud og ikke en eneste kvise hele tenåringstiden. Dette startet etter p pilleslutt for 6 måneder siden (hormoner ødela meg). Var helt jævelig. Tok en helomvendig på kostholdet og trening, ble mye bedre, men fortsatt hudormer/komedoner i hele ansiktet (spesielt i panne og rundt munnen/hake) men også noe på kinnene. Ikke så mange kviser, men noen. Hudormene er værst, for uansett hvordan jeg sminker meg ser jeg ut som en sånn royal is med nøtter og sjokoladetrekk over. Helt jæveli, og er så lei av å få kommentarer på det (faktisk noen i dag som sa til meg "hvis du slutter å bruke sminke og tar bedre vare på huden din ser den sikkert bedre ut ", når jeg hadde på meg bbcream for å skjule arrene mine og all rødheten, uansett hva jeg gjør så ser det med andre ord helt jævelig ut. Ruglete og klumpete, ødelegger selvtillitten totalt. Har vært hos lege, hos meg er dette mest pga hormoner. Var så fornøyd med meg selv før, nå er jeg helt på bunn, dette har tatt en stor knekk på selvtilliten min. Begynnt nå på differin. Har tidligere gått på antibiotika, det fikk vekk alt, men det kom tilbake med en gang når jeg sluttet å ta. Har startet å se litt bedring etter en uke på differin. Brukes hver kveld etter dusj og rens av hud, meget tynt lag. Blir huden rød og irritert skal man ta en dags pause. En liten ert skal være nok til hele ansiktet. Det hjelper på en slik måte at det fjerner hudormer og forebygger dannelsen av nye. Får håpe dette lindrer litt for meg. Hvis ikke må jeg nok starte på isotretinoin (men er så dyrt så kvier meg veldig). Men er vel ikke annen varig løsning med mindre denne kremen faktisk får vekk det meste. Vi får se! Håper du snart ser bedring! Unner ikke sånne hudproblemer her for min værste fiende engang, det er virkelig ikke noe stas. Alle ser liksom på en og antar du har rævva kosthold eller hudpleierutiner, - når man følger alt man skal til punkt og prikke og ikke får kroppen til å reagere på det, så utrolig frustrerende og hemmende (sosialt) . Dette er hakepartiet mitt nå etter litt over en uke. bryr meg ikke så mye om rødheten, mest komedonene/hudormene som gir ugjevn hud som er problemet (men det syntes ikke på bildet) Er 100 ganger bedre nå enn det jeg var helt starten, men fortsatt kjipt, spesielt pannen. Håper vi alle får fin hud snart Anonymkode: 48ed7...50c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå