AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Jeg har altid vært veldig tynn. Men når jeg har spist nesten et brett brownies, sjokolade og potetgull over en liten tid er det ikke rart det kan merkes litt på kroppen når jeg er 24 år. Merkes ikke mye, men det er bare litt trangere rundt buksekanten. Men går dette gradvis nedover? At til hver gang jeg vil ned i cm på hofte osv, kreves det hardere og hardere jobbing? I fjor var jeg veldig tynn, men var også sulten veldig mye. Burde jeg få i meg litt i det minste når jeg er sulten, eller tåler kroppen å gå med lavt blodsukker avogtil? Anonymkode: 7ab50...e78
Gjest Runforit Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Noen sliter med å holde vekten de blir 30+, men det er ikke snakk om store endringer i forbrenningen. Jeg er 34 år og har en 9 mnd gammel baby og har lavere fettprosent nå enn før jeg ble gravid så gener spiller også inn.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 Man varierer vekten sin hele tiden med 2-4 kilo eller deromkring. Mulig du merker det når du veier en kilo ekstra og tror det er pga et kakestykke, mens egentlig er det bare en naturlig variasjon i vekten. Oppblåsthet (mensen) kan gi litt ekstra vekt. Men når du kommer ned i normalvekt vil det kreve mye mer striks kosthold for å gå ned mer. Dette er ikke fordi kropper strever for å være normalvektig, dette er fordi en normalvektig kropp bruker en normal mengde mat for å holde seg der. La oss si at du er overvektig og spiser 4000 kcal om dagen La oss si en normalvektig kropp bruker 2500kcal om dagen, derfor bruker kroppen de resterende 1500 på å opprettholde den høye vekten. Så spiser du 2500 kcal hver dag og nå begynner du å gå ned i vekt fordi kroppen har ikke de 1500kcal til å mate overvekten. Men så kommer du ned på normalvekt. Spiser du 2500kcal her vil du ikke gå ned mer. Kroppen har nok kcal til å mate en normalvektig kropp. Så ja, dersom du skal bli undervektig er du nødt å sulte kroppen og droppe alt av god mat. Du er nødt å pine deg selv over flere år med sult, avståelse fra mat og godterier, samt være ofte svimmel og slapp. Høres dette bra ut, så kjør på. Anonymkode: aba38...3dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå